Bukefalos 28 år!

True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

jag VISSTE att vatten var en dålig idé - går genast över till något starkare som inte dunstar så fort i hettan.... :angel: :p

I övrigt vill jag bara meddela att jag har blivit medbjuden på Tallinkryssning och kommer inte att kunna rösta på tisdag och troligen inte kunna teoria ngt heller (åker sent på måndag och hem tidigt på onsdag så de dagarna komma jag att vara aktiv). Har fått ok från LL

Tror vi ska hålla utkik efter tidningsartiklar om mystiska dödsfall på Tallinbåten, där allt blod försvunnit från offret, så vet vi om hon är vampyr eller inte:D
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Kl

Meddelar att jag inte har tid att vara aktiv ikväll, är bortbjuden på middag. Men DL är ju inte förrän imorgon :D

OT:a på ni så länge ;)
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Fast å andra sidan är det ju inte antingen bara vampyr eller ulv, det finns ju människor också :idea:
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Majoriteten är ju människor, vampyrerna är ganska få. ;) En är väl dessutom ond?
 
Sv: True Blood (ulvspel)

och du menar att saker som kommer med ett paraply el drinkpinne INTE innehåller alkohol?? vojnevojne, snacka om att du blivit lurad i alla år :p

Well, folk i Mexico dricker Tequila och i Turkiet dricker de Raqi - känns som om alkoholhaltiga drycker är ett bra alternativ i värmen ;)

Attans också! :mad: Det kanske kan förklara varför jag är så förvirrad och snurrig på sommaren. Tänk, jag som alltid trott att det berodde på värme... :D
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Han kanske umgåtts för mycket med ludet folk på sistone att han glömt bort att det finns en annan sida :p
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Är så illa tvungen att rösta nu innan jag sätter kurs mot jobbet.

Förutom en mängd OT igår har inget fastnat på näthinnan förutom Lordens kommentar om att hon sätt på film hur duktiga vampyrer är på sport.

Detta ger mig lite varulv känsla, men som Lindgren påpekar kan ju uttalandet även komma från en, hör och häpna, MÄNNISKA.

Trots detta är det ändå det mest suspekta jag hittat så långt och därför

Pegasus63 röstar på Lillelorden

Rösten kan komma att ändras om jag hinner in och läsa leken innan DL och något annat då har dykt upp.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Är så illa tvungen att rösta nu innan jag sätter kurs mot jobbet.

Förutom en mängd OT igår har inget fastnat på näthinnan förutom Lordens kommentar om att hon sätt på film hur duktiga vampyrer är på sport.

Detta ger mig lite varulv känsla, men som Lindgren påpekar kan ju uttalandet även komma från en, hör och häpna, MÄNNISKA.

Trots detta är det ändå det mest suspekta jag hittat så långt och därför

Pegasus63 röstar på Lillelorden

Rösten kan komma att ändras om jag hinner in och läsa leken innan DL och något annat då har dykt upp.

Det här förstår jag inte, vad är problemet med att vara människa i den här leken? De flesta har ju väldigt bra förmågor och det verkar snarare vanligare med människor än något annat. Det får mig att tro att Pegasus utgår från sin egen världsbild där vampyrer och ulvar är i majoritet och människor är något märkligt. Eftersom det verkar finnas en större variation bland de goda och Pegasus inte verkar vara för någon större variation så vill jag nog hålla honom mot den onda sidan eftersom han, genom att vara emot variation, verkar för att det blir fler varulvar här i världen.

Att dessutom se människor som något udda och märkligt tycker jag dessutom att han har en otrevlig attityd, vilket jag förknippar mer med otrevliga ondingar än med trevliga goda.

Lägg dessutom till en frågan efter bild på Lården får mig att dra paralleller till en stalker (eftersom Pegasus bara teoriar kring Lården också) vilket knappast är en god och trevlig egenskap...
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Det här förstår jag inte, vad är problemet med att vara människa i den här leken? De flesta har ju väldigt bra förmågor och det verkar snarare vanligare med människor än något annat. Det får mig att tro att Pegasus utgår från sin egen världsbild där vampyrer och ulvar är i majoritet och människor är något märkligt. Eftersom det verkar finnas en större variation bland de goda och Pegasus inte verkar vara för någon större variation så vill jag nog hålla honom mot den onda sidan eftersom han, genom att vara emot variation, verkar för att det blir fler varulvar här i världen.

Att dessutom se människor som något udda och märkligt tycker jag dessutom att han har en otrevlig attityd, vilket jag förknippar mer med otrevliga ondingar än med trevliga goda.

Lägg dessutom till en frågan efter bild på Lården får mig att dra paralleller till en stalker (eftersom Pegasus bara teoriar kring Lården också) vilket knappast är en god och trevlig egenskap...

:rofl::rofl:

Nä okej, allvar. Jag förstår din poäng, helt klart. Men jag förstår inte hur han verkar för att det blir fler varulvar i världen, om han är emot variation? Ja, om han inte är varulv själv då, då är det ju ganska självklart. Fast den verkan tror jag alla varulvar har, oavsett om de är för eller emot variation. Men säg att han är vampyr, oavsett ond eller god, borde han ju inte verka för att varulvarna blir fler om han föredrar vampyrer framför alla andra.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag förstår det snarare som att Pegasus röstar på Lården TROTS att hon kan vara en människa. Men att varulvsvibbarna är starkast.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag förstår det snarare som att Pegasus röstar på Lården TROTS att hon kan vara en människa. Men att varulvsvibbarna är starkast.

Du kanske har rätt, men det är en konstig sak att hänga upp sig på - att hon har tittat på en film med vampyrer och därför är det ulviga även om det kan innebära att hon är människa. Framförallt är det faktum att det finns människor med i leken någon som Pegasus själv inte uppmärksammar utan som någon påpekar för honom. Därför känns det, i min värld, som att han antingen är vampyr eller ulv och eftersom chansen att han är en ond då är betydligt större med tanke på fördelningen av onda/goda vampyrer och ulvar.

Om jag räknar rätt är det två goda vampyrer respektive minst en ond ulv (med största sannolikhet en till och ev ytterligare en) samt en ond vampyr. Är man god tänker jag dessutom att man väl kollar rollistan lite extra noga för att se vilka som är på ens sida och därför känns missen om människorna inte som någon vidare bra sak att ha gjort...
 
Sv: True Blood (ulvspel)

:rofl::rofl:

Nä okej, allvar. Jag förstår din poäng, helt klart. Men jag förstår inte hur han verkar för att det blir fler varulvar i världen, om han är emot variation? Ja, om han inte är varulv själv då, då är det ju ganska självklart. Fast den verkan tror jag alla varulvar har, oavsett om de är för eller emot variation. Men säg att han är vampyr, oavsett ond eller god, borde han ju inte verka för att varulvarna blir fler om han föredrar vampyrer framför alla andra.

Om han är en ond vampyr är det väl inte alls omöjligt att han vill ha fler varulvar. Jag tar mig friheten att citera LL:
Russel Edginton, Louisianas vampyrkung - Russel är ju vampyr men en ful fisk. Han tycker gott att varulvarna kan sopa rent i Bon Temps, så han försöker hjälpa dem på alla sätt. Han vet vilka ulvarna är, men de känner inte till hans identitet. Så han spelar ett högt spel. Om de försöker käka honom så stryker han med.

Som sagt, där står det ju klart och tydligt att vissa vampyrer inte har något emot lite fler varulvar i den här stan... ;)
 
Sv: True Blood (ulvspel)

jag håller med att Pegas motivering känns väldigt konstig och jag förstår den inte alls, samtidigt brukar jag knappt förstå vad Pegas sysslar med i vanliga fall heller oavsett vilken roll han har.

Jag reagerar också på samma sak som ni gör, att han inte verkar förstå att det finns människor med i leken också och han skriver i ett inlägg "att människor varit så sällsynta i de senaste lekarna så han har glömt bort dem" Vad jag vet så hade jag bara människor och troll i förra leken.....

Sedan ger Sasse mig rysningar genom att dra upp myspinnar i den här tråden.....:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 331
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 600
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 693
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 144
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp