Bukefalos 28 år!

Tsh- värden vid graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jessie81

Undrar om någon har någon erfarenhet av att ha för låga Tsh- värden vid graviditeten? Jag är gravid i vecka 15, och eftersom jag tidigare haft inflammation i sköldkörteln, tog MVC diverse extra prover. Detta värde skall tydligen ha med hormoner att göra?! :confused:

När jag läser om detta på internet, så står det att det är viktigt att genast börja medicinera för detta. Men läkaren på MVC, säger att det inte är något att bry sig om. Känner inte riktigt att jag har förtroende för denna läkare heller, så nu är jag lite orolig över detta.
Någon som har några liknade erfarenheter?
 
Sv: Tsh- värden vid graviditet

Tycker du ska be att få prata med en endokrinolog (finns på större sjukhus) eftersom detta brukar medicineras så vitt jag vet. Är själv opererad för giftstruma (hade för höga värden) och får nu äta medicin (Levaxin) resten av livet. Under bägge mina grav. har jag dock legat för lågt i värdena och har därför fått öka medicinen succesivt. Går på koller nästan en gång i månaden.

Prata med barnmorskan och säg att du är orolig! Eller ring själv till typ spec. mödravården på närmaste större sjukhus och säg att du vill ha en tid hos nån som kan detta. Stå på dig!


Vildvittra
 
Sv: Tsh- värden vid graviditet

Jag förstår att du är orolig. Såg att det var ett tag sen du skrev ditt inlägg och jag hoppas du hunnit fått något svar. Den här oron man känner inom sig angående det liv som växer går inte att beskriva... Man måste känna det för att förstå.

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 000
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Nu har jag gjort något man kanske inte "borde" göra, nämligen söka på nätet efter information om ett läkemedel (eller liknande) man...
Svar
14
· Visningar
4 378
Senast: kem
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 219
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Jag skulle behöva lite hjälp... Eller, få prata med någon som har liknande erfarenheter... Jag väntar mitt första barn om ca en vecka...
2
Svar
32
· Visningar
3 936
Senast: Skylift
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp