Bukefalos 28 år!

Tulpan ändrar färg

Sally155

Trådstartare
Jag har köpt tulpanlökar av sorten Akebono. De blommade i gult första året och nu andra året blev de ljust gula nästan vita. Att det blev så gör inte mig nåt men blir samtidigt lite nyfiken. Nån som vet vilken tulpansort denna är förädlad ifrån?
 
Jag har köpt tulpanlökar av sorten Akebono. De blommade i gult första året och nu andra året blev de ljust gula nästan vita. Att det blev så gör inte mig nåt men blir samtidigt lite nyfiken. Nån som vet vilken tulpansort denna är förädlad ifrån?
Det är väl en sån specialfråga att det är bättre att rådfråga nån på t.ex. Riksförbundet Svensk Trädgård?

Njut - och fotografera så vi får se och så du kan jämföra nästa års blommor? :)
 
Jag har köpt tulpanlökar av sorten Akebono. De blommade i gult första året och nu andra året blev de ljust gula nästan vita. Att det blev så gör inte mig nåt men blir samtidigt lite nyfiken. Nån som vet vilken tulpansort denna är förädlad ifrån?
Jag är också nyfiken, mina tulpaner ändrar och bleknar i färg. Dock tror jag det kan bero på att de är så gamla att det är dotterlökar som blommar nu och inte mammalökar.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 609
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 606
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 754
Senast: MML
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 326
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp