Bukefalos 28 år!

Två ridlektioner i veckan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag funderar på att ta en lektion till i veckan på ridskolan. Det skulle då bli i en hoppgrupp eller en hoppinriktad grupp. I min ordinarie grupp blir det sällan hoppning på hopplektionerna , utan mest markarbete över bommar i all oändlighet för att gruppen till stor del består av tanter som inte vill/vågar hoppa. Lite trist för mig.

Visst har markarbetet en funktion men jag vill faktiskt ha lite hinder också. Så vad gör man? Slantar upp och rider mer? Visst, det är ett krav att rida i en hoppgrupp för att kunna delta i andra hopptävlingar än blåbärshoppningar, men som det verkar nu så finns det bara plats i en hoppinriktad grupp och det är inte riktigt samma sak. Det var i alla fall den gruppen jag fick förslag på att delta i när jag mejlade ridklubben om att delta i hoppgrupp. Förvisso är det några personer på ridskolan som har rätt att göra undantag från klubbens tävlingstrappa men ska jag sitta och hoppas på det, samtidigt som det inte blir hoppning för hela slanten i den gruppen?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skriver väl ett litet blogginlägg igen i brist på annan sysselsättning. Vips vad den här dagen gick fort. Jag försov mig i morse...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 540
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har påbörjat att skriva flera blogginlägg de senaste veckorna, men inte lyckats slutföra ett enda. :p Är inne i en “de e mycke...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp