Tvätt av horsewaretäcken?

Leoni

Trådstartare
Jag brukar lägga dom i blöt och skura dem utan tvättmedel utomhus på sommaren, men känner att jag inte vill hålla på med det i snålblåst och minusgrader.

Kan man mula i dem i en vanlig tvättmaskin utan att tvättmaskinen pajar? Vågar man använda någon form av tvättmedel eller mister de sin vattentäta funktion då?

Hur gör ni?
 
Sv: Tvätt av horsewaretäcken?

Lämna in på tvätt och självklart ska ett anpassat flytande tvättmedel för gortex tyg användas, tex horsewear egna
 
Sv: Tvätt av horsewaretäcken?

Specialtvättmedel (finns tex på Hööks), tejpa spännen med silvertejp, in i 40 grader. Inget sköljmedel. Vartannat år stoppar jag i flytande impregnering i maskinen också. Har man liten maskin kan man få köra samma program två gånger, ta ut täcket emellan och tvätta utsidan först (mot "väggen" på tvättmaskinen), och sedan insidan. Mina hw-täcken är nu 14, respektive 12 år. Tvättar dem två gånger om året.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 234
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 523
Senast: Amha
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp