Tvättad dunväst

Reville

Trådstartare
Igår tvättade jag en dunväst och givetvis så knölade allt dun ihop sig i små klumpar i västen. Det tog ca 20 minuter innan den hamnade i torktumlaren (pga jag är lite oteknisk) och väl där i så fick den inte gå full tid pga torktumlaren är opålitlig och jag behövde åka till jobbet. Men trots att jag hade i två tennisbollar så vart det fortfarande dunklumpar, vad är problemet:confused:
Har jag sabbat den för alltid nu eller kan jag tvätta om eller bara torktumla om? Någon som har något bra tips?
 
Nog inga bea tips på lager men jag hade Nog tvättat om den i ett kort program , skakat den ordentligt och sen tumlat igen. Gärna med fler bollar. Jag har fem bollar :D

Vet inte om det hjälper men jag hade nog gjort så :)
 
Nog inga bea tips på lager men jag hade Nog tvättat om den i ett kort program , skakat den ordentligt och sen tumlat igen. Gärna med fler bollar. Jag har fem bollar :D

Vet inte om det hjälper men jag hade nog gjort så :)
Så hoppet är inte ute? Gött:D jag hade i två bollar men ska se om jag hittar några till:up:
 
Uppföljning: fick fatt på två bollar till, så efter fyra bollar och en ordentlig genomkörare i torktumlaren så är västen snygg och fluffig igen! Tack för alla tips:up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 653
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 726
Senast: Zaria
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp