Bukefalos 28 år!

tvättmaskinsproblem! hjälp!!

F

Floresco

Kom för en stund på den alldeles utmärkta ideen (not:grin: ) att köra ett 8 år gammalt skrittäcke i vår tvättmaskin. Jag tänkte att det inte var så noga så jag borstade av täcket lite bara med en sopkvast.

Det var lite hårigt och luktade skunk, typ mögel.

Vad tror ni kommer ut ur tvättmaskinen för en stund sen? :eek:

Jo, ett hårigt täcke som luktar skunk.
Tvättmaskinen då?
Jo, hårig, luktar dessutom skunk!

Vad ska jag göra?!

Täcket ska hellst bli rent också, men för att vara på den säkra sidan så tror jag att vi börjar med tvättmaskinen, hur får jag bort lukten?! Här har vi ytterligare ett problem, vi har inte obegränsat med vatten. gaaah! :devil: Fort innan jag blir halshuggen!:o:angel:
 
Sv: tvättmaskinsproblem! hjälp!!

Kör en tom maskin med ättika i, det brukar hjälpa mot skunkiga lukter.
 
Sv: tvättmaskinsproblem! hjälp!!

Öppna luddfiltret och låt stå öppet (vattnet kan ge sig iväg rätt så långt så lägg något som kan stoppa på golvet). Ta sen en hink m vatten och kasta in i maskinen, snurra gärna trumman lite. Det brukar skölja ur det värsta.
Kolla sen alla lister, rengör dom och kör sen ett program med ättika som bitta sa.
 
Sv: tvättmaskinsproblem! hjälp!!

Är det ett ulltäcke? Ull luktar nästan alltid skunk precis när det är blött, kan tänka mig att ett svettigt gammalt ulltäcke luktar lilte värre än när jag tvättar mina ullplädar också... ;)

Som någon annan sa, töm filter på hästhår och kolla så att det inte är stopp någonstans. För mig brukar det räcka med att bara köra en tom tvätt med lite tvättmedel med doft för att få bort lukten, har aldrig provat ättika.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp