Tvångstårtor stoppas av Skolinspektionens beslut

vi hade avramlings tårta på min ridskola, men tårta kunde lika gärna vara = ett paket ballerina :).
och hann man skrika tårta innan man hamnat i backen så behövde man inte baka, lika så om man ramlade av på tävling eller om hästen rullade sig.

var ingen mobbing i ngn av mina grupper, även om man det inte var ngn vidare sammansvetsad grupp eller om man ens pratade med de andra, så tog man med fika de gånger man ramlat av :).

tårta är väldigt bra mot blåslagen rumpa och blåslaget självförtroende ^_^.
och man lär sig snabbt att ha sinnesnärvaro nog då man ramlar av att hinna skrika tårta, och då samtidigt hinner man förbereda sig på att man snart ligger i gruset = mindre chock och mindre rädsla för att hoppa upp igen.

men även om jag tycker att det är en bra tradition på ridskola och nybörjargrupper, så tycker jag inte att det hör hemma på en gymnasieskola.

Jag visste inte ens att det förekommit på riktigt de senaste 25 åren. När jag red på ridskola (slutade för 20 år sedan) var det något som ibland sas skämtsamt, "nu blir det tårta!". Har dock aldrig blivit bjuden på eller själv bjudit på en avramlingstårta. Tramsig "tradition".

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en gammal tradition i ridsportkretsar att bjuda på tårta när man trillar av hästen men nu är det slutbakat på Polhemskolan i...
Svar
15
· Visningar
2 127
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En belöning på 10 000 kronor till den som kan lämna in avgörande tips på vem som skadar deras hästar. ... Källa / Läs mer...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: lilstar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En film från söndagens clinic med OS-ryttaren Gonçalo Carvalho kan leda till att den planerade storsatsningen för norrländska...
Svar
11
· Visningar
2 129
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skolinspektionen har bestämt att det kan uppfattas som kränkande för elever på ridsportsgymnasiet att baka tårta som den gamla...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka