Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

Anmäld via mail till en visning. Fick aldrig någon återkoppling som jag har fått på alla andra visningar. Åkte dit ändå men det kom ju ingen mäklare. Ringde men inget svar.
Du får skaffa ett svenskt kontantkort så det inte ser ut som du ringer från Tyskland. Jag så :devil: less på något mobilscam där de ringer från falska nummer från utlandet att jag har helt slutat svara om jag ser ett sånt nummer. Senast igår var det ett belgiskt nummer som ringde, enstaka gånger har det varit kapade svenska nummer men oftast från England. :wtf:

Du får skaffa ett svenskt kontantkort så det inte ser ut som du ringer från Tyskland. Jag så :devil: less på något mobilscam där de ringer från falska nummer från utlandet att jag har helt slutat svara om jag ser ett sånt nummer. Senast igår var det ett belgiskt nummer som ringde, enstaka gånger har det varit kapade svenska nummer men oftast från England. :wtf:
Ja, jag förstår att folk inte vill svara på konstiga utländska nummer.

I mina bygder har det varit dött länge, framförallt villor och hus. Lägenheter har jag inte spanat på.

Men plötsligt. Jag åkte till en annan del av kommunen på möte och längs vägen var det saluskyltar lite här och där. Stora huset nere i byn är sålt. Några fler objekt ute på hemnet också.
Kontentan - som jag uppfattar den - är att det börjar röra på sig?

Vi håller på att leta efter en gård och det känns tvärdött på marknaden. En del gårdar har flera bostäder men jag vill inte hyra ut så det är ingen fördel, tycker jag. Andra har jättedåliga betesmarker så jag inte ens kan föda mina två under betessäsongen.

Till ts, jag håller tummarna för att det går bra på visningen.
Var letar ni?
Jag vet ett kanonställe... Dock kostar det 5,8 och har massor av naturåtgärder och kulturbyggnader. Så är man ointressrad av sånt är det fel.

Du får prova min variant, mäklaren var både okunnig,ovillig och otrevlig, jag snokade upp ägaren och talade om som det var.
Det var absolut inget fel på mäklaren. Han var genuint förvånad. De hade tagit bort visningen på morgonen, jag bokade på kvällen, gissningsvis gick det pga att jag haft fönstret öppet med lägenheten och bara klickat där utan att uppdatera. Det borde självklart funnits ett stopp men tydligen inte. Så han ringde direkt han insåg och när jag pga jobb inte hann ringa tillbaka ringde han igen för att hinna nå mig innan jag var på väg. Han var väldigt tillmötesgående och erbjöd att hitta tid för visning före nästa bokade tid om jag ville. Nu kan jag vänta så sa att det inte behövdes.

Fast läget kan ju knappt bli bättre. 😊

Om jag skulle flytta till Göteborg skulle det vara där jag ville bo. Helt centralt men samtidigt jättelugnt på enkelriktad gata med sjukt låg avgift (3500) för en trea på 91 kvadrat på friköpt mark och alla stammbyten mm är gjorda i närtid. Min släkting var helt galen när de höjde hens avgift från 2500 till 3500 i samband med stammbytet och andra reparationer och underhåll.

Inte för att regna på din parad @MJLee men "din" lägenhetsförsäljning hör liksom inte riktigt hemma i den här tråden.
F ö kan vi nog konstatera att lägenheter på attraktiva adresser i storstad sällan drabbas av stiltje oavsett hur konjunkturen ser ut.

Jag köpte en stuga i mars. Den var utlagd för 500k mer i höstas. Tack vare att marknaden var död och säljarna köpt en ny stuga så kunde jag göra en bra affär. För 2-3 är sen hade jag aldrig haft råd! Jag tror säljarna gick minus med tanke på det dom lagt ner på renovering.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka