Vimsevilja

Trådstartare
Hallo!
Jag har letat och letat och letat efter ett visst teckensnitt (font) som t.ex används på omslaget till Twilight-filmen och som även finns på alla "new moon" texter, vet ni vad den heter/vart jag kan hitta den!?

Vet en som heter Zephyr som är väldigt lik, men den har ju inte t.ex de där linjerna och det som är bakom?

Hjälp mig, snälla! :bow:

Sv: Twilight!

Då vet du nog nt heller vad tecken/typsnittet heter ;)
Söker det typsnitt som används till new moon-texten i twilight, den heter tydligen Zephyr men den är nt riktigt likadan!

Att det är Zephyr är det nog ingen tvekan om, linjerna tror jag de har lagt till själva via Photoshop, Illustrator eller liknande program.
Jag tror inte det finns något färdigt typsnitt som ser ut sådär, utan det är troligen manipulerat i efterhand.

Snälla det heter inte, inte nt. :crazy:

För övrigt tror jag att de designat ett eget typsnitt till filmen.
Men det kan mycket väl påminna eller vara nästintill identiskt med något redan existerande.

du kan prova "what the font", men det verkar ratt uppenbart att det ar zephyr. du kan aven kopa den pa myfonts.

som redan skrivits sa ar nnog linjer et c nagot som lagts till i illustrator eller photoshop och inte del av typsnittet.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 358
Senast: qitis
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 423
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 048
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 046
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31