Tyglar, ved tycker ni om de olika?

Jag gillar lädertyglar, antingen kantflätade eller med stoppar. Har haft ett par med gummi på insidan som var rätt ok, med de var svårare att hålla rena tyckte jag, och blev fula när gummiplupparna tog slut.
 
Dressyr rider jag helst med släta lädertyglar, ute och vid annan träning har jag vanliga vävribb.
 
Red jämt med vävribbtyglar med stropar förut och irriterade mig på att det inte gick å hålla där men ville så aldrig mer!
Släta lädertyglar har jag nyss upptäckt och de kommer jag inte byta ut i första taget, speciellt inte nu när jag ska försöka lära mig rida på en hand.
Just nu är jag på jakt efter några att ha om det regnar, troligen flätade läder tyglar...
 
Släta lädertyglar, möjligen med stoppar, är vad jag föredrar.

Ska inte behöva oroa mig för att få tyglarna slitna ur händerna, vill ha ponnyn lydigare än så.
 
Usch, jag gillar inte snabbhakar, de skramlar och dunkar i bettet. Föredrar helt klart nanliga hederliga tyglar med snabbspänne. Jag var tvungen att köpa ett par nödtyglar, och det fick bli det som fanns i shopen nära mig. Ett par ribbtyglar med stoppar. Usch och fy, längtar efter mina flätade!! Superbusan
 
Flätade lädertyglar eller lädertyglar med ploppar... d funkar för mig...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: Tiffany
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 849
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 176
Senast: Nominous
·
Relationer Blir så frustrerad på mig själv! Är dålig på att visa kärlek och ta initiativ till närhet till min sambo (vi är båda runt 25 år). Vi har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
14 120
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp