Tyst minitrimmer

Bukefalos 30 år!

Sassy

Trådstartare
Jag behöver en liten trimmer till en ljuskänslig liten katt, finns det någon som både är tyst och rimligt billig? Tänker att hundfolk kanske har mer vana av att ha egna trimgrejer än kattfolk. :)

Den ska bara användas till hygientrim av byxorna några gånger om året, väldigt mjuk och silkig päls, så jag vill gärna slippa lägga massor av pengar (framförallt när jag inte ens vet om det kommer gå att lära henne att det är okej).

Har testat att klippa med sax, men fått uppfattningen att det faktiskt kan vara mer skonsamt med trimmer om de bara är okej med ljudet? Eftersom vi bara klipper när det behövs pga sällsynta tovor eller magsjuka så är läget redan lite knepigt från början. Uppfattar det som att saxen lättare drar i håret. :meh:

Eller finns det någon annan smart lösning som kan fungera? Har en kardformad tovskärare, men den drar alldeles för mycket i pälsen nu när det är bajsdreads att få loss...

Trixie har en liten, billig sak som är lik Andis multitrim men med trevligare prislapp. Jag tycker att den fungerar jättebra. Den låter inte heller mer än Andis (har använt båda).

Trixie har en liten, billig sak som är lik Andis multitrim men med trevligare prislapp. Jag tycker att den fungerar jättebra. Den låter inte heller mer än Andis (har använt båda).

Är det den som heter slim-nånting? Den verkar ju finnas där jag köper deras mat. :)

Liknande trådar

• En hund till?
  • Ny valp
  • Var ska hunden sova?
  • När bör jag ta hunden till frisören?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd