Jag var nyss uppe i skogen. Där var så tyst, lugnt och fridfullt. Bara snöns knarrande hördes under mina fötter där jag gick. Låt mig aldrig mista detta.
IMG_20231210_124815_728.jpg
 

Så fint!

När jag var barn och vi skulle flytta från Stockholm till verkligen landet så frågade mamma mig om jag skulle vilja bo där och jag svarade ”ja för här får man plats att släppa ut hela själen”. Så känner jag fortfarande (fast jag har trivts i stan också i perioder). Jag relaterar till vad du skriver här och är glad att du har ett så starkt positivt band till ditt hem. Det önskar jag alla, oavsett var de bor.
 
Här är det inte lerigt. Jag har gått dagliga rundor sedan jag slutade jobbet i september.
Skönt! Jag har inte kunnat gå utanför grusvägar på ett par månader nu. Där jag brukar stanna till för att göra upp en eld var det ett par cm vatten. Hoppas det torkat upp fort när det blir vår :) även om det är bra nu med snön, det blir precis som du säger så underbart tyst.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 890
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 080
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 477
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp