Du är förespråkare av anarki, va?

Hur har du tänkt att rättsväsendet ska kunna fullgöra sitt uppdrag om det är ok att skrika glåpord och att använda våld mot polisen?

Ska polisen bara stå där och ta emot enligt dig?
Svara på frågorna istället.

Jag frågar dig hur du tänker dig att ett gott samhälle ska vara organiserat.

Du anser alltså att Sverige är en anarki?
 
Svara på frågorna istället.

Jag frågar dig hur du tänker dig att ett gott samhälle ska vara organiserat.

Du anser alltså att Sverige är en anarki?
Det finns inget att svara på. I Sverige får polisen likväl som i USA använda våld och döda om så krävs. Det är ni som ifrågasätter polisens våldsmonopol som är alternativa i denna fråga. Så rimligtvis är det du och dina medlöpare som ska förklara hur det skulle fungera om polisen fick minskade befogenheter. Låter som konstant julafton för grovt kriminella.
 
Det finns inget att svara på. I Sverige får polisen likväl som i USA använda våld och döda. Det är ni som ifrågasätter polisens våldsmonopol som är alternativa i denna fråga. Så rimligtvis är det du och dina medlöpare som ska förklara hur det skulle fungera om polisen fick minskade befogenheter. Låter som konstant julafton för grovt kriminella.
Du tycks ha problem med att svara på enkla, rakt ställda frågor. Jag klipper in dem igen här nedanför, så du får en chans att svara igen:

"Hur vill du att bra samhälle ska vara organiserat?

Hur ska den styrande makten tillsättas?

Vem ska styra, och på vilka premisser?

Vad ska vanligt folk få säga?

Hur ska vanligt folk få information om vad som händer och om fattade beslut?

Ingår rätten att demonstrera i ditt idealsamhälle?

Hur ska rättsväsendet fungera?"

Jag avstår från vidare diskussion innan jag fått svar på frågorna.
 
44cfb267bed3b028ccaae03eda49c2cfea05d465.jpg

Matt Gaetz är en republikansk kongressman :crazy::crazy::crazy:
 
Det finns inget att svara på. I Sverige får polisen likväl som i USA använda våld och döda om så krävs. Det är ni som ifrågasätter polisens våldsmonopol som är alternativa i denna fråga. Så rimligtvis är det du och dina medlöpare som ska förklara hur det skulle fungera om polisen fick minskade befogenheter. Låter som konstant julafton för grovt kriminella.
Det alternativa sättet att läsa innantill slår nya rekord ser jag. Kan du länka ett enda inlägg där någon ifrågasätter polisens rätt att använda våld. Du får inte citera inlägg som handlar om att man motsätter sig polisens rätt att slå på de som redan ligger, knuffa omkull gamla gubbar med käpp som försöker ta sig från platsen, rida över bakifrån folk som går från platsen, beskjuta folk som är i sina trädgårdar och liknande situationer.
Du har aldrig funderat på att flytta till Kina eller Iran. Där får du garanterat ditt lystmäte i legalt polisvåld tillgodosett
 
Det alternativa sättet att läsa innantill slår nya rekord ser jag. Kan du länka ett enda inlägg där någon ifrågasätter polisens rätt att använda våld. Du får inte citera inlägg som handlar om att man motsätter sig polisens rätt att slå på de som redan ligger, knuffa omkull gamla gubbar med käpp som försöker ta sig från platsen, rida över bakifrån folk som går från platsen, beskjuta folk som är i sina trädgårdar och liknande situationer.
Du har aldrig funderat på att flytta till Kina eller Iran. Där får du garanterat ditt lystmäte i legalt polisvåld tillgodosett

Glöm inte Ryssland
 
Jag undrar fortfarande om du tycker att de behandlade den där äldre mannen med käpp rätt? Du tänker inte att de kan ha bett honom att ge sig av och väntat medan han gått iväg i egen takt när han började gå iväg?

Ja, det låter bättre men människor är inte perfekta.
 
44cfb267bed3b028ccaae03eda49c2cfea05d465.jpg

Matt Gaetz är en republikansk kongressman :crazy::crazy::crazy:
Apropå antifa som "terrororganisation", where to begin..!
Förutom själva problemet att de inte riktigt fungerar som en vanlig organisation ... Bara för ca 80 år sedan så kallade nog sig amerikaner sig själva för anti-fascister med stolthet. Men nu verkar fascism vara på frammarsch istället..? :confused:
 
Nej men det är ju såna tillfällen som man kritiserar? Där de kunde ha gjort något bättre.

Det är en petitess i sammanhanget när vi har demonstranter som beter sig ociviliserat med plundringar och allmänt kaos till följd. Det är också i det ljuset som polisens agerande bör ses.
 
Jag såg en bild någonstans på Facebook, kommer inte ihåg exakta ordalydelsen, men kontentan var att om du tycker att det är tragiskt att någon blivit mördad, men att plundringen måste upphöra, så har du har du tänkt baklänges. Det är tragiskt med plundringen, men mördandet måste upphöra.
 
En amerikansk advokat som pratar om vad som hände när Trump beordrade att demonstranter skulle föras bort så att han kunde fotograferas framför en kyrka. Han brukar försöka vara neutral och förklara alla sidor, men han tappade humöret ett par gånger här. Handlar mera om Trump men det är svårt att låta bli att tala om det ena när man talar om det andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp