Bukefalos 28 år!

udda blandningar?

Sv: udda blandningar?

min sambos arbetskompis kompis ska tydligen ha en blandning mellan chihuahua och schäfer...:o
 
Sv: udda blandningar?

Jag har en blandrasvalp som inte har någon kosntig blandning men hon e Schäfer/Golden. ser ut som en svart Golden.

Vi hade en gång en blandning mellan tax, afhgan, drever, smålandsstövare och hamiltonstövare, men hon såg ut som en förvuxen drever typ.
 
Sv: udda blandningar?

nä de hjälpte ju inte. det tog för långt tid eftersom veterinären va så klantig. därför dog stot. det var kanske 6-7 år sedan i flens kommun
 
Sv: udda blandningar?

Min är inte så ovanlig, där emot så har jag i mitt yrke träffat en korsning mellan tax och rottis.
 
Sv: udda blandningar?

*kl*

Kom på en underlig blandning som jag sett med mina egna ögon! Riesenschnauser/strävhårig tax. Dom såg ut som en riesen i kropp och så och så var dom svarta men hade storlek som en större variant av tax. Tydligen var det en tjuvparning och dom visste inte att tiken var dräktig föränn det var dax att föda i stort sett... Valparna hade varit otroligt eftertraktade när dom kom ut på annons..:eek: I vilket fall som helst så var dom jäkligt häftiga! Vet inte hurvida vilken ras tik eller hane tillhörde i denna familj.
 
Sv: udda blandningar?

här är min gulliga blandis jämthund/stövare

th_namnls2.jpg

th_finast.jpg
 
Sv: udda blandningar?

Här är min systers hund Zeke som är blandning mellan amstaff,
dogo argentino och dobberman. Pappan är amstaff, mamman 50% dogo argentino 50% dobberman.

Zeke Varg

IMGP1005.jpg


Oops, stor bild.....
 
Sv: udda blandningar?

Ori, 50% Husky, 25% Vorsteh 25% Pointer
7493203.jpg


Tilly 75% Husky 12,5% Vorsteh, 12,5% Pointer
7613185.jpg
 
Sv: udda blandningar?

Ori, 50% Husky, 25% Vorsteh 25% Pointer
7493203.jpg


Tilly 75% Husky 12,5% Vorsteh, 12,5% Pointer
7613185.jpg
 
Sv: udda blandningar?

Ori, 50% Husky, 25% Vorsteh 25% Pointer
7493203.jpg


Tilly 75% Husky 12,5% Vorsteh, 12,5% Pointer
7613185.jpg
 
Sv: udda blandningar?

Jag har två blandisar.
Xera är shäfer, new foundland och bovier des flanders


och lille Lexie shäfer, new foundland, bovier och dobberman
 
Sv: udda blandningar?

hihi vad roligt. :)
Men nej faktiskt ingen av de raserna.
Fast terrier va ju en lyckad observation! Svaret är papillon (pappa) och yorkshireterrier/dvärgpudel (mamma).
 
Sv: udda blandningar?

Hadde en udda blanding för ett par år sedan.

Dvärg pinscher, tax, papillon och kinesisk nakenhund.
 
Sv: udda blandningar?

*KL*

Träffade en gång en korsning husky (eller malamute, ja den typen i alla fall) korsade med greyhound. Det var en av de vackraste hundar jag sett men huskyns päls (i brunt), isblå ögon och nästan greyhoundens kropp (men eftersom pälsen var så mycket tjockare såg den inte lika tunn ut...) Tydligen var den trevlig också, även om jag skulle varit väldigt skeptisk till en sådan blandning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 415
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 466
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 158
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 990
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp