Bukefalos 28 år!

udda blandningar?

Sv: udda blandningar?

*kl*

Grannen har en rätt udda femvägskorsning, men jag minns bara fyra av raserna...

Tax-cockerspaniel-gråhund-norsk buhund. Den femte rasen kan ha varit schäfer, men det låter jag vara osagt.

Fin och trevlig är han i alla fall, lätt och smidig i kroppen. Eftersom det inte är min hund låter jag bli foton.
 
Sv: udda blandningar?

Min mammas hund är korsning mellen jack russel, gråhund och bc! Han ser ut som en schäfer med hängande öron, korta ben med svansen svängd uppåt.. Att han är resultatet av en tjuvparning ska tilläggas! :)
 
Sv: udda blandningar?

Min hund är en blandning mellan collie,labrador och dobbermann. Han har kroppen efter dobbermann och färgerna efter collien men han är släthårig. Ser inte klok ut egentligen.Men han är väldigt snäll.
 
Sv: udda blandningar?

Föräldrarnas hund är papillon/karelsk björnhund men ser mest ut som papillon, lite grövre och lite kortare päls bara
 
Sv: udda blandningar?

Har en kompis som har en tik som är 50 % BC, 25% schäfer och 25% norsk buhund. Så fin och väldigt lugn familjehund. Rör sig som en BC och nästan lika stor men smal. Ljusbrun med lite vitt och svart i ansikte och på tassar. Stora öron som ser ut att vilja stå upp men inte riktigt klarar det :crazy: Efter en tjuvparning med en schäfer fick dom en tik som ser ut som en liten schäfer, men ljusbrun och blyertsgrå i ansiktet. Såååå snygg!!!!! Hon är mera skärpt och kräver mer jobb.
 
Sv: udda blandningar?

Hihi, Tack!
Han är en riktig going. Zeke och min Ridgeback Billy är bästisar och leker och busar mest hela tiden. Se min avatar-dom pussas:love:
 
Sv: udda blandningar?

Vi har haft en hundar "2 st" med 4 olika raser..

Rätta stavfel om ni vill

1. Karerisk Björnhund
2. Lapphund
3. Laberador
4. Sibirian Husky
 
Sv: udda blandningar?

Det går ju emot vad vi lärt oss upp till denna dagen i så fall??!! Ävem på veterinärutbildningen lär man sej att fölen inte växer sej större än vad de finns plats till.

Sanning med modifikation. En kompis till mig hade ett travsto som nar hon betacktes med en nordsvensk hingst fick ett fol som var for stort. Man fick saga isar folet och ta ut det i bitar for att radda stoet.

MEN det har berodde enligt veterinaren pa att stoet var extremt trangt i backenet. Dvs pga en defekt hos stoet.

/KT
 
Sv: udda blandningar?

Ori, 50% Husky, 25% Vorsteh 25% Pointer
7493203.jpg


Huppsansa det ser ju ut som en vampyrhund pa bilden.:rofl:

Men ar sakert sotare i andra vinklar och utan sjalvlysande ogon....


/KT
 
Sv: udda blandningar?

Den sötaste blandning jag sett var papillon och lhasa apso. En sån blir det för mig när det dags, samt en schäfer. Är nämligen en stor schäferälskare. De flesta blandraser är faktiskt döcharmiga.:love:
 
Sv: udda blandningar?

Har inte dessa hundar mattar o hussar? :eek:
Vem lägger i såfall annars ut valparna på blocket? :confused:


Men vad gor man om det skett en tjuvbetackning som man inte vet om och sedan sa ar plotsligt tiken draktig och man marker det inte forran det ar for sent att gora nagot at det.....

Hande mig med en linderodsgris en gang. Tyckte nar hon lag och solade att juvren sag litet tjocka ut sa jag hoppade in i hagen och klamde pa dom och det kom mjolk. Mycket riktigt sa grisade hon inom ett par tre timmar. Och det gallde en sugga som jag hanterade och kelade med VARJE dag! ( Varan "filmstjarnegris" Adala Skade var det.)

Hon hade inte varit REGELRATT betackt men en gang nagra manader tidigare hade galten hoppat in i hennes box. Men eftersom hon inte visade nan brunst vad jag kunde se da sa trodde jag inte att han hade betackt.

Men DET hade han minsann gjort.

Jag tror liksom inte riktigt pa att ALLA blandrasvalpar som saljs ar resultatet av planerade betackningar. Och vad ska valpagarna gora? Sla ihjal valparna samma dag som dom fods??

/KT
 
Sv: udda blandningar?

Men vad gor man om det skett en tjuvbetackning som man inte vet om och sedan sa ar plotsligt tiken draktig och man marker det inte forran det ar for sent att gora nagot at det.....

Hande mig med en linderodsgris en gang. Tyckte nar hon lag och solade att juvren sag litet tjocka ut sa jag hoppade in i hagen och klamde pa dom och det kom mjolk. Mycket riktigt sa grisade hon inom ett par tre timmar. Och det gallde en sugga som jag hanterade och kelade med VARJE dag! ( Varan "filmstjarnegris" Adala Skade var det.)

Hon hade inte varit REGELRATT betackt men en gang nagra manader tidigare hade galten hoppat in i hennes box. Men eftersom hon inte visade nan brunst vad jag kunde se da sa trodde jag inte att han hade betackt.

Men DET hade han minsann gjort.

Jag tror liksom inte riktigt pa att ALLA blandrasvalpar som saljs ar resultatet av planerade betackningar. Och vad ska valpagarna gora? Sla ihjal valparna samma dag som dom fods??

/KT

Men du kan väl inte på fullaste allvar mena att de flesta av dessa blandningar är tjuvparningar som dessutom både matte och husse skulle vara totalt ovetandes om? Vad har egentligen folk för koll på sina hundar? :eek:
Men självklart finns det undantag och vad de beror på behöver vi ju inte spekulera i.. :smirk:

Många av dessa valpar kankse skulle av ren barmhärtighet avlivas ja, iallafall inte säljas huxflux på nätet.
Jag har sett, läst och hör alldeles förmycket för att inte bli illa berörd av de rasblandningar som visas upp... sen att individen är bra och har lyckast få rätt matte/husse behöver vi ju inte ta här, för det har vi varken kunskap eller insikt om att bedömma.. kan ju bara hoppas..
 
Sv: udda blandningar?

Men du kan väl inte på fullaste allvar mena att de flesta av dessa blandningar är tjuvparningar som dessutom både matte och husse skulle vara totalt ovetandes om? ..

Det har jag val inte skrivit heller! Jag skrev att jag inte tror att ALLA blandrasvalpar som saljs pa natet ar resultatet av planerade parningar.

Jag foreslar att du laser hela mina inlagg och inte bara valda delar av dom!

/KT
 
Sv: udda blandningar?

Det har jag val inte skrivit heller! Jag skrev att jag inte tror att ALLA blandrasvalpar som saljs pa natet ar resultatet av planerade parningar.

Jag foreslar att du laser hela mina inlagg och inte bara valda delar av dom!

/KT

:rofl: Det blir ju jättekul när du säger som du gör och sen gör du precis tvärtemot själv?!

Jag har inte sagt att du sagt något alls, jag förde vidare en diskution från en del av ditt inlägg... Du fick det att låta som de flesta var tjuvparningar som varken mattar o hussar visste något om förrens det vips låg en flock valpar i sängen... Det kankse inte var vad du ansåg att du skrev, men det var det jag svarade på..

Vad som skedde med grisen tycke jag var totalt oväsentligt!
 
Sv: udda blandningar?

:rofl: Det blir ju jättekul när du säger som du gör och sen gör du precis tvärtemot själv?!

J

Vad som skedde med grisen tycke jag var totalt oväsentligt!

Jag sager banne mig inte mot mig sjalv. Det ar ju du som inte kan lasa.

Jag tog grisen som ett ett exempel pa att aven mycket vana djurmanniskor kan missa en draktighet. Tycker du det ar ovasentligt sa far det ju sta for dig sjalv.

Om du valjer att missforsta mig hela tiden sa tycker inte jag att du heller tillfor sarskilt mycket i den har traden overhuvudtaget.

Kommer inte kommentera fler av dina missforstand!

/KT
 
Sv: udda blandningar?

Jag sager banne mig inte mot mig sjalv. Det ar ju du som inte kan lasa.

Jag tog grisen som ett ett exempel pa att aven mycket vana djurmanniskor kan missa en draktighet. Tycker du det ar ovasentligt sa far det ju sta for dig sjalv.

Om du valjer att missforsta mig hela tiden sa tycker inte jag att du heller tillfor sarskilt mycket i den har traden overhuvudtaget.

Kommer inte kommentera fler av dina missforstand!

/KT

Jag läser alldeles utmärkt tack! :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 303
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 437
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 096
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 567
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp