Bukefalos 28 år!

udda blandningar?

Sv: udda blandningar?

*KL*
Jag har en korsning mellan Schäfer, Border Collie, Labrador och Golden. Misstänker dock att det ligger stövare och pointer i henne också. (pappan ser ut ung som en svart pointer och vissa säger att det är mycket stövare över hennes kroppsform). Har tyvärr inga bilder på datorn ännu :)
 
Sv: udda blandningar?

En kompis familj har en korsning staff/tax. Han är en tjuvparning mellan uppfödarens dotters hund och deras fina avelshane. Kanske inte så planerat och vill inte lägga in mina åsikter om blandrasavel. Men faktum är att han är en av de trevligaste hundar jag träffat :D
 
Sv: udda blandningar?

När Sally skulle paras med en annan Japanese Chin så åkte vi upp till uppfödaren som hade 3 hannar och några tikar men iaf.. vi fikade och pratade lite och Uppfödaren hade långa galler emmelan dörrarna men plötsligt var Sally borta & vi hittade brodern till Hannen vi betalt för så vi lät dem fortsätta för vi tykte inte att det var lönt liksom så tänkte vi blir det inget så tar vi han vi skulle tagit igentligen men det blev 4 st. Hanen hade klätrat över hihi.. lite komsikt i efterhand nu skulle sett minerna på uppfödaren :angel:

http://torktumlaren.bilddagboken.se/

(Kolla på datum 21 Mars)
 
Sv: udda blandningar?

Har en liten grabb härhemma, som är en blandras mellan Rottweiler/Labrador/Bordercollie/Stövare. En supertrevlig o gudasnäll jycke med ett STORT hjärta! Lättlärd o rolig att jobba med :love: Han är snart 7månader gammal.
Vi delar sängen, lillkillen o jag :love:
 
Sv: udda blandningar?

Tackar!
Ja, hon är verkligen en skönhet :)

Hon är snäll och alltid glad, men hon kräver ganska mycket! :bump:
 
Sv: udda blandningar?

Våran grannhund var en blandning mellan tibetansk spaniel och schäfer.
En av de lustigaste hundar jag har sett faktiskt.
En rabbiat liten hund med en schäfers huvud.

Min syster har en liten blandras tik mellan Lahsa apso griffon och papillon. Hon ser ut som den onda i filmerna gremlings men är världens goaste.
Hon är så ful så hon faktiskt blir söt:rofl:
 
Sv: udda blandningar?

Här är min blandras vet inte om den är så himla udda men hon är Schäfer/tervuren/jämthund.

%7B597075B7-8423-4F80-91E0-A79C98FB87B5%7D.jpg




%7BE757AFB2-E413-4931-8188-D78057C6DA14%7D.jpg




Älskar min sööööt bäbis :love: :love:
 
Sv: udda blandningar?

Har aldrig själv haft blandras. De finns så otroligt många fina, men de SÖTASTE jag sett har varit papillon/lhasa apso och york/papillon. :love:
 
Sv: udda blandningar?

En bekant har boxrar som hon avlar på, en av tikarna löpte och deras granne hade en rottishanne som rymde och jaa.. valparna såg roliga ut haha. Dom hade faktiskt jättestora problem att sälja dom.
 
Sv: udda blandningar?

Hade en arbetskamrat en gång som hade den fulaste blandning jag sett. Korsning tax/pudel. Tänk er en stor tax med pudelpäls. Fast han va jättego.
 
Sv: udda blandningar?

Vad är det för raser Staffe/ tax eller??
 
Sv: udda blandningar?

Då testar vi igen. Efter att en kompis sagt till mig så bidrar jag med denna underbara hund som är resultat av tjuvparning.. men han är go i alle fall :smirk:

f2bf240b99_PICT0572_13463.JPG


4d88bed0b3_aroskillen_13464.JPG
 
Sv: udda blandningar?

Nej, det är väl absolut inget folk blandar varje dag...;)

Han ser ju väldigt orginell ut iaf och man ser tydligt vilka raser han har! :)
 
Sv: udda blandningar?

hehe nej inte direkt.. :smirk: har annars Leonberger men :love: även denna killen som både är söt och otroligt stabil (med barn, andra djur osv osv)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 176
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 722
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 973
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp