Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

kan Inte Alla Alla Skriva Priser? SÅ Man Slipper FrÅga!????

*kl*

Att folk ska ha så svårt att förstå..

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

Alltså.. Den här tråden kommer ju försvinna snart pga att folk inte fattar reglerna överlag på buke.
Dom kommer aldrig fatta! Om man så skriver "fråga inte efter priser" i varannat inlägg, så kommer dom aldrig fatta!

Så jäkla tråkigt!:cry:

KL

Kryptonit: Vad jag såg fanns det inte något av det tyvärr, lite synd då jag med behöver det!
Godisnunna: Jag blir också arg på att dom alltid bara har en massa dressyrschabrak, jag såg ett eller två allroundschabrak tror jag.
Jag såg döskalle grimmor och kanske ett döskalleschabrak, så dom är nog slut nu.
Vad jag såg så fanns det inte så mycket julklappar kanske men däremot fanns det en massa tomtegrejer till hästar! :)
Josssefine: Jag såg en reflexbrösta när jag var där i alla fall!
Nyponros: Jag vet inte om du har fått svar än men jag letade överallt för att hitta någon jag med men jag hittade ingen.

Här kommer i alla fall en lista på det jag köpte!
- ländtäcke
- schabrak
- B-vitamin (JÄTTEBRA!)
- hästgodis
- pälsglans
- svampar
- vantar

Och här kommer bilder, även om dom inte är så bra

http://www.pixbox.se/alb_show_id630641_page0.html

TACK för svaret :) Har ett likadant ländtäcke, och schabraket såg ju annorlunda (på ett bra sätt) ut :d
Förresten, vilken färg är schabraket i egentligen? Det är svårt att se :P

Senast ändrad av en moderator:

Tråden kommer ändå snart försvinna eftersom den närmar sig 1000 inlägg vilket är gränsen nu för att de stora trådarna tar upp stor plats på servern och segar ner Buke.

Jag köpte några täcken, ett tre-delat bett, två isabell werth schabrak, issabell werth tunn regnjacka, döskallebenlindor, stigläder i kalvskinn, ridvantar och ridstrumpor.

Bilder kommer antagligen senare :)

Det ländtäcket köpte jag förra året när jag var där. Tycker inte alls om hur det sitter, det liksom halkar bak väldigt mkt på min häst, och drar liksom bak sadeln pga det. sitter väldigt konstigt enligt mig, men det knakse bara är pållens rumpa som är för stor :D hur sitter era, ni som har det, är jag ensam om att tycka så?:)

Jaa bilder , helst NU :D
Gud vad pepp jag blir på att åka nu i helgen, isabelschabrak och döskallelindor :D

De kom in under dagen när jag vad där jag köpte ett mörkblått och ett beiget. Fanns vintrött, svart och vitt med :)

edit: nån turkosblå fanns med en rätt ljus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 402
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka