Sv: Ullaredsfynd!
Jahapp, i dag så bar det av till Gekås igen, åkte dit med några från US. Vi var totalt 4 stycken, en alldeles lagom skara

som var shoppingsugna, såklart!
Vi kom till Gekås vid runt klockan 10.30 och jag var ganska orolig för att eventuella köer skulle bildas även när man skulle in eftersom jag har hört att det förekommer. Så här när det börjar närma sig advent och med inte många veckor kvar till jul, samt att det var nästan precis efter att folk fått sin lön gjorde ju det hela lite oroväckande. Men vi slapp köer in, och när jag skulle ut var det bara en person i kön framför mig så det gick alldeles utmärkt. Det märktes dock på parkeringen att det ändå var mycket folk där för det var alldeles fullt och vi fick åka runt en stund innan vi hittade en P-plats. Det märktes även i varhusuet at det var mycket folk där inne, på vissa platser stod det liksom still och det var svårt att ta sig fram, speciellt på dam/barnavdelningen med kläder, nere där dom elektroniska grejerna finns, samt vid kosmetikan och givetvis kring fikaställena tycker jag det var stort tryck med folk i stort sett hela tiden. Så här i juletider var det även mycket folk kring alla julgrejer såklart. På hästavdelningen var läget dock relativt lugnt och man kunde strosa runt utan några större bekymmer

.
Jag är nöjd även om jag inte hittade riktigt det jag skulle ha, fick till och med mig en del pengar hem igen

(det är ett ovanligt förkommande när det gäller mig) .
De hade fått in en hel del saker från "Isabell Werth", både jackor och ridbyxor samt tävlingsskjortor såg jag. Däremot kunde jag inte hitta ett enda IW-schabrak som jag hade tänkt köpa. Men men, plånboken skonades ju i alla fall av det. Sortimentet var väll ungefär som vanligt tycker jag, de hade ju fått in lite nya grejer, så här vid jul fanns det tomteluvor att sätta på ridhjälmen, rött ländtäcke med vitt "fluff", fodrade shortchaps, flera sorters vinterjackor, fodrade ridstrumpor m.m. Vet att de haft en del av Roping sortimentet tidigare men det såg jag inte så mycket av. Fanns några västar dock. Lite Tuff Rider jackor, västar och ridbyxor (som är Källquists "märke") . Såg även träns från Horsemans Choice och inspänntingstyglar från Källquists och tyglar från Kingssaddlery samt ridhjälmar från Horka. Annars var det väll "de vanliga märkena" på det andra.
Jag själv köpte följande:
Rosa fleecelindor med döskallar på, köpte även grå men de fick jag inte med på bild.
Ett utetäcke motsvarande 200 g som är lite högre i halsen. Svart/beigt. Bilderna vart dock ganska mörka och dåliga men täcket såg trevligt ut och jag hoppas att det "håller måttet" och är hyfsat användbart i alla fall...
Två stycken bett, ett tredelat och ett rakt.
Två mössor