Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag var där igår.
Det var ganska utplockat, men de hade åtminstone en klippmaskin framme.

Ont om fina schabrak (en smaksak så klart).
Jag köpte inte så mycket grejer. Var på jakt efter ridbyxor men alla snygga var slut i min storlek tyvärr.

Köpte brodd inför vintern, gummiborste för pälsfällningen, sadelöverdrag (rätt coolt i rutig fleece), tvättsvamp med fastlimmad gummiborste (praktiskt när man tvättar hästen), en piggborste med plats för vattenslang, en stor microfiber handduk (100 x 150 cm!), fodermått, hovkrats och impregneringsmedel.

Har sett en klippmaskin där som verkar vara samma som jula och hööks säljer, har då varit samma pris som på jula

Okej, vad trist att det fanns så lite, hoppas att det hinner ändra sig till det bättre tills jag ska dit :p

Såg du vad det var för klippmaskin? Man kan ju alltid hoppas att de är ngt att ha..

Mvh Jate Volim

Okej, det var ju lite tråkigt :crazy: Men om de har inne ibland kanske man kan hoppas att de har andra modeller också?

Mvh Jate Volim

Aghhh... jag ska dit på onsdag och det bara MÅSTE finnas saker till mig!! Fast jultomtar är jag inte sugen på ännu :)

jag längtar sååå!

*kl*

Nu är jag precis hemkommen från dagens tripp!

Det var väl påfyllt i hästavdelningen, och dom hade endel reor (50%).
Jag såg inte så många olika märken, men mycket billiga Knights-prylar samt HMC.
Det fanns även ett visst sorts täcke som jag vet att jag sett på en internetsida (som för tillfället inte verkar funka), som kostar det dubbla där mot på GeKås.

Dagens stora fynd måste ha varit 200gramstäcket med 1680D!
Nåde hästen om hon lyckas paja det ;)

Bilder kommer imorgon.

jag har jobbat där....:grin: och hade min lägenhet ca 50 meter från GeKås entrén.....:devil:

Jag var alldeles för stressad idag för att egentligen ha prova-saker-dag.
Det blev inte bilder på allt, får se om jag kan få upp bilder på det andra i helgen.

PA020043.jpg

Lampor

PA020046.jpg

Handskar, fäll-borste, lädertvål

PA020025.jpg

Sadelöverdrag

PA020023.jpg

Träns + förbygel (nosgrimman är ENORM!!)

PA020033.jpg

Som sagt, stressad :angel:

Fint träns! =)

Jag var där igår (torsdags) och hade inte ens tänkt kolla hästavdelningen eftersom jag har allt och lite till till min lilla kuse... men gick förbi en snabbis och fick med mig ett stalltäcke, 200 gram teddyfoder och nått nylonliknande på utsidan så det inte fastnar något, brun/ljusblårutigt! Kunde inte motstå eftersom det är hennes färger, jag råkade sälja (hur RÅKAR man sälja??) hennes 200grammare mot bättre vetande för ett tag sedan och det endast fanns ETT täcke kvar och det var hennes storlek. 199 riksdaler. Inte jättedyrt direkt :D

Satt helt okej, kanske inget jag skulle ha i hagen med tanke på att bogvecken sitter lite lågt, men i boxen är det säkert användbart!
Kan försöka fixa bild nån dag kanske ;)

KL

Nu har inte jag varit där nere. Men en jobbarkompis köpte med sig en fårskinnspad därifrån :) Tycker att dom är helt ok i kvaliten!

Har också en fårskinnspad därifrån som är helk ok i kvaliteten. Den enda med den är att översidan av den är alldeles skrikskär. inte snyggt. När jag använt den har jag varit noga med att se till att det inte sticker fram någonstans. Fruktansvärd färg.:)

Var där i förrgår, men hade bråttom så jag hann bara in på hästavdelningen och sno åt mig en flaska jodopax i all hast (egentligen enda anledningen till att jag åkte dit, men som alltid när man inte ska ha nåt hittar man ju massor med annat också).
Men snart är det ju vinter och jul, så det blir ett par besök till i år, får passa på att kolla mer på hästgrejer då.:D

Har de rea på ullared :eek::eek:

Ska dit efter oktoberlönen, lååååångt kvar ju :mad::mad:

Och då är alla andra också där, efter löning....

Jag ska dit nästa fredag, INNAN alla får sin lön :D

Ska se ifall jag hittar ett stall/transporttäcke åt min kuse, annars har jag allt jag behöver och lite till :angel:

Oh yes, rea på GeKås ;)
Fast reagrejerna var ganska urplockade (ridbyxor).
Det fanns bara i såna storlekar som ingen har :p, vilket var synd för det fanns prissänkta Isabell Werth ridbyxor..

Någon här som vet om de har 100g utetäcke/regntäcke i stl 165??
Har letat lite täcken förr, men de jag vill ha brukar inte finnas i 165 tyvärr.
tacksam för svar, mamma ska dit på fredag nämligen.

När jag var där förra veckan (och även i våras) så fanns det iallafall ett 150gram, glansigt foder.
Om det finns i 165 vågar jag däremot inte svara på, men jag vet att jag såg det i 155 iallafall..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 329
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 923
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka