Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Louvel; bra! men ser den ut som en puta eller riktig sadel? dvs hur var bakvalvet? de jag hittade var igen sydda så man såg inget av själva sadlen:( men jag kunde känna mig till att det fanns sadelgjord, stigläder och stigbyglar. vill tillbaka dit innan jul så att jag kan köpa hästgodis, läder fett och shettis sadeln!!! (och ngn julklapp till resten av familijen så klart^^)

Den ser ut som en riktig sadel, sen finns det ett "tyghandtag" längst fram att hålla sig i. Dock rids inte min shettis speciellt mycket, någon dag/vecka och då bara skritt och lite trav. Skulle nog inte rekommendera en sån ponnyputa om hästen ska ridas ofta och mer avancerat.. Gissar på att den inte är exemplarisk för det.

nej min polla har kronisk fång och har inte blivit riden på flera år, så ngt avanserat blir det inte.
så det hade varit bra med en billig sadel som ligger bra om jag kan hitta en liten medryttare/skötare till shettisen så hon får ngt att göra.
bra med tyghandtag^^ kan man klippa bort det om man tycket att ryttaren håller för mycket i det :P

*KL*
åhh vad jag vill dit NUUU! var där en sväng i somras, då hann jag ju bara hästavdelningen :angel:.

men nu planeras en tur dit, blir nog lucia-helgen.. hoppas folk har annat att göra då..

men vill ha massa uppdateringar

Vad finns i benskyddsväg?? färmst strykkappor/heltäckande skydd. med bra passform?

Har de fått in svarta tyglar än?

reflexsaker i andra färger än gult??
(kan tipsa andra om shabraken = gula reflexshabrak som mor min köpt, de är super om man nu inte vill ha reflextäcke på redan vinterpälsklädda hästar)

grepar?! hade de färgade där?

finns fodetillskottet gisel? kisen?? eller vad det heter..

sen lär jag ju komma hem med xx antal shabrak, täcken och grimmor, fast att jag har inköpsstopp på sådant :devil:

*kl*

Jag har fått bild på mitt 1680D - täcke, det tog nästan en månad, men ändå :D
PB230008.jpg

knapplån

Jag var på gekås förra veckan och köpte blandannat ett täcke med halvhals och 100g foder. dö snyggt och bra!

vet någon om longergjordarna finns där nu? vet att det fanns där för ett bra tag sen, & sist när jag tänkt att köpa en så var dom slut, men ska tillbax någon dag i veckan som kommer nu när jag ändå har vägarna förbi där...

*kl*

Jag var där förrförra helgen, andra gången på kort tid.

Köpte bland annat handskar, krafft mineraler och b-vitamin, glansmedel, hovolja, torrschampo, termometer, gummisnoddar, grep och ett skaft.

Nu är jag lite lat och orkar inte leta genom hela tråden :angel:
Min fråga är om någon sett vintertäcken närmre 300 grams med helhals? avtagbar eller fast kvittar

Ska dit på Tisdag :bump:
Någon som vatt där i dagarna o vet om de svarta benskydden med vitt ludd i finns kvar??
Har ett par som va för små så hoppas på att de finns kvar så jag kan byta :crazy:

Fröken_skåne:
Var på Gekås för ett tag sedan och kom hem med bl.a 1 svart vintertäcke med vita detaljer, 300 gram och hel, avtagbar, hals. Till superpris!! Än så länge endast testat på ponnyn, men satt jättebra!

Åh, ett sånt 1680D täcke (eller tre!) skulle jag också behöva!
Håller det lika bra som det borde? ...har nämligen en liten täckesstrimlare i hagen...grr
Inget läckage heller?
Nån som sett om de fortfarande finns kvar?
Och SWE schabraken? Kanske nåt i orange också om det finns...?
Reflexbootsen stod jag med i handen förra gången, men vågade inte riktigt lita på kvaliteten... nån som provat?

Nån skrev 2000kr - det är väl inte ett dugg svårt att handla för på hästavdelningen..! :angel:

Dom hade själva grepdelen i massa olika färger när jag var där, jag köpte en i rosa. Tyvärr hade dom bara svarta skaft.

Knapplån

Jag ska till Ullared i helgen, ser verkligen fram emot det! Är ju ett helt halvår sen sist..

Nu har jag kommit hem från ullared :) Blev ett tjockt o mysigt skrittäcke för 99kr, 4-pack benlindor för 19:90kr, benreflexer med ludd 14:90kr/paret och hjälmrefelx. Fick med ett tre delat bett, tycker att det va dåligt med storlekar på betten.
2 tränshängare blev det med och ett par rosa rutiga fodrade ridstrumpor...
Ångrar att jag la tillbaka thermotäcket jag höll i :( Får skicka bud med nån kompis! Tur att många ska dit nu till jul!
Bytte mina svarta benskydd med ludd i till en stl större. Det va nog alles..
Skulle köpt en fårulls padd med men de hade bara rosa! Får bli en annan gång, har snålat ur många gånger nu! Är ju så mycket annat man vill ha med förutom alla hästsakerna!

JAg tyckte utbudet va jättedåligt denna ggn:(
Va ute efter ett bra stalltäcke och ett rejält vinter,men hittade inget bra alls.
I klädväg va det oxå dåligt på hästavdelningen....

Men annars hittade jag massor av saker som gjorde STORA hål i plånboken:angel:

Nån som sett om de haft det där 1680D täcket kvar?
Funderar på att åka bara för att köpa det, men det verkar ju vara så väldigt mkt folk jämt nu efter den där serien på TV...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 336
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka