Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Du får helt enkelt klippa upp lite extra i bak :D

Apropå prassel.. jag hade ett sånt reflextäcke till min förra häst. När jag lagt på det första gången och skulle sitta upp (fyraårig sprallig häst..) så lyckas jag givetvis dra foten mot täcket. Det prasslar till som sjutton och hästen far iväg som skjuten ur en kanon, jag flyger iväg och hamnar bland massa tegelpannor, lyckligtvis stukar jag bara tummen (!!). Hämtar hästen, sitter upp (med ordentligt med luft mellan fot och täcke) och rider iväg, sen var prasslande täcke inga problem längre :D

Benskydden :love: inga S fanns kvar, så jag chansade vilt på M. Fram blev dom liiite stora bara annars är dom jättehärliga!

Köpte också dessa skydd förra veckan, provade dem första gången idag och är mycket besviken! Köpte storlek M, den storlek som brukar vara på gränsen för stor för min häst, och dessa skydd passade på längden, men gick knappt runt hennes ben, gick knappt att knäppa. Min häst har INTE tjocka ben, övriga bakskydd jag använder till henne är i storlek ponny och dem sitter perfekt. Blev helt paff när M i dessa skydd knappt gick runt :crazy:
Tur däremot att jag bara köpte ett par och att dem inte ens kostade 90 spänn:angel:

*KL*

Här kommer lite Ullaredsfynd från mig :)

3 schabrak á 99;-
DSCN0653.jpg

DSCN0654.jpg

DSCN0655.jpg

Och 2 set med skydd á 229;-
DSCN0656.jpg

Kl.

Jag har inte varit där på ett år nu så snart måste jag åka igen !
Sist jag var där köpte jag hästsaker för närmare 2000:- :angel:
Normalt ? Nej.

*KL*

Här kommer lite Ullaredsfynd från mig :)

3 schabrak á 99;-
DSCN0653.jpg

DSCN0654.jpg

DSCN0655.jpg

Och 2 set med skydd á 229;-
DSCN0656.jpg

Vad fina schabrak :) tror att jag bara måste ha 2 eller 3 schabrak till :angel: beroende på vad dom kostar, sen får jag smyga in dom i sadelkammaren, har redan vart där förra veckan & köpt ett :o + att jag köpt ett schabrak på ett anat ställe..

hej jag var i ullared för ett tag sen och var nära att köpa shettis putan, (fick inte för mamma:() har nån provat den? är den bra eller sitter den dåligt och går i sönder hela tiden?

köpte ett shabrak, bjällror med nos ludd^^, reflex till ben, tyglar, broddlåda, m,m nu vill jag bara ha snö, och åka till tävling så at jag får använda allting^^ ska spänna för shettisen och sätta bjälror på selen^^ full fart!!!!!

*KL*

Ska till Ullis i helgen och eftersom jag alltid har mer eller mindre krassliga hästar så undrar jag om de har vet.flex-lindor och storpack bomull, ngn som vet? Mitt bomullslager börjar ta slut och funderar på om jag ska köpa innan jag åker...

Jag vet att dom haft det (vet.flex) när jag var där i somras iallafall. Det stod nämligen en och packade på sig massor till sina travhästar. Tror dom kostade 12 kr styck.

Tack:laugh: Jag älskar de schabraken, och än har jag inte samlat på mig alla färger, så det lär bli ett par sådana till:D

@lady_vip ; vet.flex och bomull fanns när jag var där för några dagar sen:laugh:

Köpte också dessa skydd förra veckan, provade dem första gången idag och är mycket besviken! Köpte storlek M, den storlek som brukar vara på gränsen för stor för min häst, och dessa skydd passade på längden, men gick knappt runt hennes ben, gick knappt att knäppa. Min häst har INTE tjocka ben, övriga bakskydd jag använder till henne är i storlek ponny och dem sitter perfekt. Blev helt paff när M i dessa skydd knappt gick runt :crazy:
Tur däremot att jag bara köpte ett par och att dem inte ens kostade 90 spänn:angel:

hehe nej själva storlekarna va ju inte så passande, då min polle precis kan ha S (en del är även för stora i även S) men jag chansade på M och bak sitter dom perfekt :) en aning för stora fram, speciellt om dom blir blöta och töjjer ut sig lite upptäckte jag härom dagen. Men materialet i sig, underbara! :d

Hittade bomull, men det var ju inte rulle eller längder utan små tussar till typ tvätt, så jag åkte därifrån utan... Men lindor hittade jag:D

Och ett utetäcke, 100 gram fodring som kassörskan slog in fel pris på åt det bättre hållet:angel: Annars köpte jag mest smågrejer, några hovkratsar, lite reflexer, haggrindar och en grooming-bag.

Men det var sjuuuuuukt mycket folk idag, skulle tro att det var nytt rekord eller iaf nära. Vi kom dit strax efter 12 och fick ändå stå i kö en timme in och ut...

...........................

Senast ändrad av en moderator:

hej jag var i ullared för ett tag sen och var nära att köpa shettis putan, (fick inte för mamma:() har nån provat den? är den bra eller sitter den dåligt och går i sönder hela tiden?

köpte ett shabrak, bjällror med nos ludd^^, reflex till ben, tyglar, broddlåda, m,m nu vill jag bara ha snö, och åka till tävling så at jag får använda allting^^ ska spänna för shettisen och sätta bjälror på selen^^ full fart!!!!!

Jag har köpt shettisputan som finns där. Måste säga att den är riktigt bra till det priset, väger väldigt lite och ligger bra också.

Du hade verkligen maximal otur vad gäller bomullen, va där i fredags och då fanns det längder.

För min del så blev det en brun läder grimma, fårskinnstunnel dressyr och neon gula boots :) Lägger upp bild under veckan :laugh:

neongröna boots. 40kr
fanns neongula också, men bara i full. dom gröna fanns bara i ponny
15133_1256634248.jpg

(bild från bilddagboken)

Har provat mina boots för första gången nu.. är inte det minsta imponerad.
Båda två sprack i sömmen som kardborren är fäst med (känns inte troligt att min häst helt på egen hand ska ha lyckats döda båda bootsen på exakt samma ställe på tio minuter, när hon knappt har gjort en skråma på några andra boots som hon burit i många timmar sammanlagt). Kanske ska tillägga att hon går barfota också, alltså inga broddar.

Louvel; bra! men ser den ut som en puta eller riktig sadel? dvs hur var bakvalvet? de jag hittade var igen sydda så man såg inget av själva sadlen:( men jag kunde känna mig till att det fanns sadelgjord, stigläder och stigbyglar. vill tillbaka dit innan jul så att jag kan köpa hästgodis, läder fett och shettis sadeln!!! (och ngn julklapp till resten av familijen så klart^^)

Min kära mamma köpte två par med dessa benskydd, tog stl M.
De passade precis fram men bak va de för små :( Har ett litet hbl. med smala ben..
Hoppas att de finns kvar när jag ska dit i början av december så jag kan byta!

kl
nu är det dags för lite uppdateringar tycker jag! ingen som varit där dom senaste dagarna? Jag ska dit den 7 dec. kommer köpa dom omtalade benskydden om dom fortfarande finns kvar, sen blir det nog mest impuls köp. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 337
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka