Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

jag var där före jul 2010 och jag är en riktig stamkund =) dock blev jag lite besviken denna gång. jag antar att många hade varit där före mej och roffat åt sej! så långt ögat nåde var det mest jacson. vilket jag tycker är ett skit märke när det kommer till ridkläder. passar aldrig en sån som mej. jag gjorde dock super fynd på en moutainhorse jacka och två teddy fodrade täcken!
har tyvärr inga bilder åt er...

Någon som vet om de har longeringssystem på hästavdelningen? Menar sådan variant som hjälper hästen att inte lägga för mycket vikt på framdelen och longerdelta.

De hade någon slags longeringssystem. Dock såg jag inte vad det va för något utan jag såg bara att det låg där och så såg jag att det stod longeringssystem på lappen.

Delvis kl..

Jag var besviken nu när jag var där i söndags. Jag brukar alltid köpa ett schabrak men det var bara trista som fanns. Så min tradition bröts :(
Kom dock hem med ett par jeansridbyxor och ett par andra ridbyxor som det var halva priset på. Sen kom jag hem med ett tvådelat pelham, som jag har letat efter men bara hittat raka med tungfrihet och det ville jag inte ha. Så med det var jag nöjd.

Sen kom jag även hem med B-vitaminer. Sen köpte jag faktiskt en första hjälpen plåtlåda på hemavdelningen som jag ska fylla med nödvändiga saker och ha i stallet.

Lite off topic men måste bara säga hur kunnig damen var på ridavdelningen.
Jag frågade ifall de hade någon delta.
-Är det ett sånt som sitter i tränset?
-Nja, man sätter det i ett pelhambett och sedan fäster man tyglarna i det.
Hon tittar undrande på mig och efter en betänketid svarar hon
-Nä, tyvärr dom är tillfälligt slut.
Ha, jag tror inte hon visste vad jag menade och kom på med första bästa svaret :)

Är dte de svarta jeansridbyxorna så grattis! så mjuka o sköna o snygga!!!

haha, men hon var ju artig iaf ;P
(tror dok jag sett pelhamdeltor) och vanliga deltor har de haft. och såvid ajag inte alöltid sagt fel så är "delta" sådan man har från höger till vänster bettring typ vi dlongering eller när man leder häst i träns med grimskaft.
och sådana du sökte heter pelhamdeltor för att inte skappa missförstånd...

Håller helt med dig, delta används vid tex longering och pelhamdeltor till bettringarna för att fästa tyglarna i.
Dock så har jag sett bådet deltor och pelhamdeltor på ullared förut.

Jag har oxå jeansribyxorna, både svarta och blå, de är supersköna! och snygga!

Jag vet att det finns två olika slags deltor. Dock klartydligade jag inte för henne att det var just pelhamdelta jag sökte. Antar att jag kanske var lite smått förvirrad eller helt i extas över att vara på gekås överlag ;)
Däremot höll jag upp pelhambettet när jag beskrev deltan. Så hade hon vetat vad det var så hade hon förstått. Men ja, hon var trevlig så jag tackade ändå för hjälpen.

Jeansridbyxorna fanns bara i blått när jag var där men dom är supersköna och sitter som ett smäck.

någon som vet vad som finns i lädervårdsväg? stubben och effax?

KL!

Ni som har täcken därifrån, vilket täcke har ni och hur andas det? Köpte ett 100g täcke vit/grå/rosa rutigt där i somras hur fint som helst och starkt bra yttertyg :laugh: men jag märker att hästen är varmare i detta täcke än shires-täcket i samma tjocklek = andas sämre. Andas inte farligt dåligt, bara lite sämre. Upplever ni andra samma sak? Eller finns det några speciella täcken de har som är bättre än vissa andra? ;) det var ett copperfield jag köpte, har de andra märken också?

Pojkvännen har lovat att ta med mig till Gekås 12 mars :banana: har börjat spara!

*kl*

Fick en leverans från Ullared igår 16:39.
Ett svart träns med vita sömmar och svart böjt pannband med 4 fader bling, kostade 299:- och verkar vara shysst läder! (Tack the_connemara! :))
RIKTIGT snyggt!

kl

Ska dit nu på fredag! Behöver verkligen uppdatera min egen ridgarderob lite (vågar inte ens nämna hur gammal min flitigast använda vinter-fleecetröja är). Jag hoppas att jeansridbyxorna som många har pratat om finns kvar, är riktigt sugen på dom!

Själv ska jag dit på onsdag, ska verkligen bli super kul! :D

*KL

Jag var där en sväng i fredags och shoppade åtminstone några grejor till kraken i stallet:

- Ofodrat regntäcke med hals 349:-
- Bruna fleecelindor 39,95:-
- Grimskaft 19,95:-

Då kanske vi springer på varandra omedvetet! :)
Vad står på din lista i rid-/hästväg? Nyfiken i en strut här! :rofl:

De omtalade jeansridbyxorna ska jag kolla på
Sen så en stövelväska, lädervårds produkter + massa annat som bara slinker med. HAr egentligen inte så mkt på min lista :d

Här är en bild på mitt nya träns (se tidigare inlägg).
(OBS! Sitter ej optimalt, ska göra några ändringar)

Ja, det är verkligen skitsnyggt för dom pengarna!

T_C, jag tänkte samma sak igår när jag skrittade av honom, äntligen kan han sträcka sig på långa tyglar, min lilla bamsing!

Jag ska ju som sagt dit på fredag och undrar om någon har koll på om de har lite grövre stallskor, typ MH bruna med stålhätta. Skor som man kan göra allt i :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 337
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 931
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka