Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

*kl*

Var i Ullared idag, och jaaa, jag älskar ju rosa sååå... :angel:

(Fixar bättre bilder om det är något ni vill kika närmare på :))

ullared.jpg

brunt och rosa fleecetäcke, rosa dressyrspö, bett, rosa fram- bakbenskydd, uuuunderbart svart träns med rosa fodring och strasstenar! :love::love:

ullared3.jpg

svart schabrak med grå och svarta rutor i kantbandet, rosa och vinrött-rutigt schabrak i fleece, supergosigt! :)

forts, nästa inlägg.

ullared2.jpg

rosa regntäcke med vita cirklar, rosa och svart grimma, rosa luddgrimskaft, bääääästa pälsglanset och såndär "spraygrej". :p

ullared4.jpg

rosa gosig fleecehood, grå ridbyxor med rosa rutor.

Nu kanske man tror att jag har en b-ponny, men icke! En 170cm stor hannoveranare, deni! :grin:

Det fleecetäcket har jag med, är supernöjd :) De rosa benskydden hade jag velat ha, de fanns inte när jag åkte dit...

Åh, så det är bra kvalitét? :) Det var så fint att jag fick ha lite överséende med att det är 5-10cm för långt.. :angel:

Fy vad tråkigt att inte benskydden fanns när du åkte dit! :( Lider verkligen med dig då de är otroligt snygga. :/

Ska till Gekås på onsdag. Åker långt för att komma dit så jag hoppas att det finns lite saker inne. Tyvärr har det ju nyss varit löning så det kommer väl att vara byst med folk :(. Som tur är ska jag bara köpa saker till hästarna och behöver inte ge mig in och prova och ha mig :D

Men jag behöver fylla på till vintern med täcken så min förhoppning är att det finns en del och i den storlek jag vill ha!

:D:D:D Jag gillar verkligen det rosa prickiga täcket - annorlunda och kul!

ullared2.jpg

rosa regntäcke med vita cirklar, rosa och svart grimma, rosa luddgrimskaft, bääääästa pälsglanset och såndär "spraygrej". :p

rosa gosig fleecehood, grå ridbyxor med rosa rutor.

Nu kanske man tror att jag har en b-ponny, men icke! En 170cm stor hannoveranare, deni! :grin:

:love::love: rosa täcke! Jag har ett med.:love: Glomde att skriva att jag har ett träns med rosa fodring:love:

Har en d ponny p[ 146,haha. Kan inte riktigt s'ga deni. Men men.

kl

Jag var på Gekås i torsdags, första gången jag var dit. Blev jättenöjd! Det enda negativa var ju att det var sjuuuuuukt mycket folk! Men men, det gick ändå.
Jag köpte:
4 täcken (2 svarta fleece SWE, ett blått fleece, ett grönrutigt bomullstäcke)
2 grimskaft svartvita
2 set med fleecelindor (mossgröna och rostbruna, fina höstfärger)
mätsticka
pälsglans
blåspray
longerlinor
bensnören
longerdelta
en dunk med linimentshampo
sen var det säkert nåt mer som jag inte kommer ihåg nu :p

Blev väldigt nöjd med besöket :D

har hört de, men har nyss fått rimmorna och de är dubbelsydda i nackremmen också. är nog som allt annat hos dem ett växlande parti. Grimmorna är i alla fall en klar överraskning och jag älskar dem. bra haggrimmor.

kl

ja då har jag vart på gekås IGEN. Både söndag och måndag.
I söndags var det jättelugnt och inte farligt mycket folk trots löningshelg och att vi var där mitt på dagen. Men igår var katastrof, inte när vi var där inne men när vi skulle därifrån för det var bilköer för folk fick ingen parkering osv... :angel: Var även kö in i varuhuset när vi gick ut därifrån, vi slapp det som tur var då vi var där tidigt ;)
Skall nog inte dit på ett bra tag nu, har tröttnat på det. Dessutom är jag inte i behov av någontin utan köper bara för köpandets skull.....:crazy:

Inhandlade:
Grått dressyrschabrak
Svart allroundshabrak
ledade stigbyglar
tävlingsshorta
tävlingsluva
glukosamin
bogskydd

Kan fota om någon vill....

KL

Jag och mamma skall dit näst sista helgen i augusti, förhoppningvis har alla turister och semestrande folk begett sig av då kan man hoppas så det inte är sååå fullt.

Hoppas också de hunnit få in lite höstkläder och så då med :)

Hur verkar det vara på bettfronten?
Bland eggbetten/d-ringsbetten?

KL
Jag har varit där 3 ggr nu (1 gång per år ungefär) och jag har ALDRIG behövt köa vare sig in lr vid kassorna, nån gång har jag fått vänta 2-3 minuter för att prova nåt men inte mer. och då har vi varit där en gång inte alltför långt innan jul och sen två ggr mitt i sommaren udner semestertider.

Nu sist blev det en hel drös, riktigt vad kommer jag inte ihåg,jag har ju faktiskt hunnit vara hemma ehn heeeeeel vecka :O

Håller med det nån skrev om att man köper för köpandets skull, jag BEHÖVER fasiken ingenting eg. Men man kan ju inbilla sig när man står där och vill ha en ny färg på nåt lr så ^^

*kl*

Jag var på Ullared i tisdags. Har bara varit där en gång sen de fick hästavdelning och självklart måste man ju kolla in alla prylar även om man inte behöver nåt. Det slutade dock med att jag kom hem med lite grejer som jag faktiskt behövde (nästan :angel: )

*grått schabrak (kan man få för många såna?)
*ofodrat reflexridtäcke (letat jättelänge efter ett sånt!)
*svansreflex att kombinera med ridtäcket
*reflexväst
*ben- och tränsreflexer
*hjälmreflex
*blå grimma (bara för att den var så billig... :o )

Det stora fyndet var helt klart det ofodrade reflextäcket. Förra hösten hittade jag bara ett med fleecefoder och jag tyckte synd om häststackaren som fick ha det varma täcket på sig varje dag hela vintern. Det här ofodrade är ju perfekt när det inte är minusgrader och snöstorm. :)

(Skulle lagt in bilder, men min pixbox är full för tillfället så ni får vänta tills lördag. Skrev mest för att lättare hitta tillbaka.)

*kl*

Var på GeKås för första gången i mitt liv för 3 veckor sedan. Sjukt mycket folk. Inte långa köer för att betala dock - men skitsvårt att lotsa sig fram till hästavdelningen.

Köpte:

Svarta helskodda Jacson-ridbyxor
Hovolja
Mountain Horse stigbygelplattor (som INTE passade mina stigbyglar.... klantigt av mig)
Antiseptisk sårspray

knapplån...

jag ska dit imon, blir nog att söka sig till hästavdelningen DIREKT (vi ska dit när det öppnar) så blir nog kanske lite smått och gott med hem :d .. ska lägga in bilder sen om det blir några köp :banana:

va där idag. inga köer varken in eller till kassorna.. men då va vi där sent. strax efter tre tiden.

Fyndade hjälm, en ridtröja och massa flugspray.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 337
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka