Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag ska till Gekås imorn :) Håll tummarna på att det inte är allt för mycket folk!

*kl*

två snabba frågor bara ang. teddydamaskerna och teddygjorden.
Ni som har nåt av dom, går dom att tvättas i maskin 30-40 grader?
Har ett par liknande damasker som funkar utmärkt i tvättmaskingen och blir kritvita i "stoppningen"

På gjorden får man tejpa och så på själva spännerna.
Hade bara varit så mycket enklare att slänga i allt i tvättmaskinen :D

Puttar upp min fråga lite :)
råkade ride förbi ett ställe där de blev lera upp till knäna på hästen, så om ingen har tvättat här än så ska jag chansa på att slänga i dom på 30 grader imorrn :D

Hej Vill bara tipsa om ett kap som jag gjorde där förra veckan :)

De sålde bruna Mountain horse exellior? chaps alldeles för billigt!! banana: Kostar mellan 500-750 kr i vanliga butiker och där bara 1/5 del av det priset:bump:

*Knapplån*

Var på Gekås idag och hittade MASSOR! Däribland 2 snygga schabrak, paddar till benlindor, benskydd, Fleece benlindor, elastiska benlindor m.m.

Haha kan säga att jag kasserade mitt täcke (rutigt teddyfodrat, längre bak i tråden) efter några användningar. Andades inte för fem öre utan blev fuktigt på insidan! Plus usel passform. Inga fler impulsköp på ullared för min del, iaf inte täcken ;)

KL

Ska förhoppningsvis dit på lördag...:laugh::bump:

Handelslistan till kusarna är inte så jättelång denna gång:

100 g fodrat regntäcke med halvhals/avtagbar hals
Benpaddar
Glucosamin

Nån som vet om dom har benpaddar i filt material. Dom där mjuka blir så sladdriga, inget stöd alls, viker sej lätt..:(

Mvh Domino_s

kan ju uppdatera nu när hästarna fått prova allt som köptes...
15952_226812399433_582504433_4088339_5510907_n.jpg

de rosa senskydden samt de neongula på den grå pollen + bootsen är från ullared
http://joizmeds.mittspejs.se/P2488875

och även shabraket och regnbyxorna som sitter på den grå hästen. elle rja regnbyxorna sitter ju på ryttaren..

De mesta är väl ok för det billiga priset FÖRUTOM BOOTSEN!!! Helt jävla kassa, höll för fotogarferingen, sen nästa gång jag hade de gula så gick båda sönder. sen hade jag de gröna och då gick en av dem sönder... :mad:

Skrev om bootsen tidigare i tråden, även mina gick sönder - efter 10 min i mjuk snö! (som referens kan jag ju säga att mina andra boots har använts i många, många timmar totalt och fortfarande är hela)
Gick dina också sönder längs kardborresömmen?

Blev inget i lördags...:crazy: Men nu på söndag är det inplanerat istället...:D

Så min fråga om benpaddar kvarstår...:laugh:

Mvh Domino_s

Hemkommen från en runda på gekås igår :) Blev en stalljacka, varm o go! Sånna reflex chaps som fanns på bild lite längre upp :) Nosludd till hackamoret o lite annat smått o gptt

Någon som varit på Gekås sista tiden och sett om de haft fårskinnspadarna kvar?
Tror de brukar ligga på 299 kr?

jag köper emin produkter, biotin o biovimin :) grimmor o grimskaft. sånt dära krimskrams som ändå går sönder tids nog. Kan även tänka mig o köpa schabrak där om jag hittar med bra passform.. Lindor har jag köpt, de är bra, bara använda en gång var dock. Träns skulle jag nog inte köpa, delvis för att billigare träns har en visst utseende jag inte gillar, o sen för att jag är noga med kvaliteten. Gold medal tycker jag har tillräckligt bra kvalitet.. Gjordar o sånt har jag inte tittat på så noga, för när jag var där sist hade jag inte specifik häst att köpa till mer än mitt föl, som då inte behöver sånt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka