Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag behöver dit och köpa nya täcken! Min häst älskar att äta på andras täcken så då får dem låna hans och snart har inte han.. Vet någon om dem har fleecefodrade regntäcken i strl 145? :)

kl

Var där för en vecka sedan och då hade ridsport flyttat ner i källaren. Jag tyckte det var lite trångt och mörkt där nere i hörnet som ridsport fick vara och eftersom jag velar så mkt blev det en massa spring upp o ner för rulltrappan:p ganska jobbigt, vill gärna ha upp det där det var innan istället.

Köpte hursomhellst ett schabrak, en grimma och 2 ridbyxor. Grimmorna tyckte jag det var dåligt utbud på och det fanns knappt några full storlekar kvar så fick ta det som fanns tyvärr, men gick ju bra det med. Men till min stora förskräckelse märkte jag att världens bästa ridbyxa Copperfield, som ju bara finns på gekås har ändra design:eek:. Nu var de längre (alltså alldelles för långa för mig) och det skodda bak satt längre ner på rumpan och var i ett annat material, vilket resulterade i att rumpan ser megastor o fet ut:angel::cry: Vill ha tillbaka den gamla designen. Som tur var hittade jag ett par av den gamla designen som det var halva priset på (köpte ett par nya också). Den gamla designen var den enda jag hittat som verkligen satt bra på mig:/. Inte vågat ha på mig den nya än:p

Senast ändrad:

här kommer på schabraket
30936833.jpg

och grimman
30936809.jpg

byxorna kanske kommer senare

skulle köpt grimskaft också men fanns inte alls några bra

Senast ändrad:

OH nooo!
Kan du inte lägga ut bild på båda paren ridbyxor bredvid varann? Jag är åxå ett stort fan av Copperfield ridbyxorna, hoppas dom itne ändrat alltför mycket :S

Vänster: ny design, Höger: gamla designen

framifrån, längdsskillnad (lite olika vikt ser jag nu också)
30965469.jpg

bakifrån
30965485.jpg

närbild på nya designens "skodd" där bak. syns inte så bra men det är inte mocka (som jag tror det brukar vara?) utan någon annan sorts material, sömmen är också olik den gamla.
30965522.jpg

den gamla designens "skodd" bak. Mocka och annan söm.
30965550.jpg

Här syns det att det skodda sitter längre ner på den nya
30965578.jpg

(den högra kanske hamnade lite lite högre upp men ändå skillnad)

det kanske inte syns så stora skillnader men det kändes när de satt på och såg lite konstigt ut iaf på mig:angel:får hoppas folk inte kollar på rumpan:p men man har ju olika former så den nya kanske sitter bra på nån annan;)

Senast ändrad:

KL
Nu har jag fotat grejerna jag köpte förra helgen! Blev inte så jättemycket, men sambon var ju med så fick hålla igen lite ;)

Grimmor
DSCN0253.jpg

Närbild
DSCN0254.jpg

DSCN0263.jpg
/DSCN0254.jpg?t=1274041195[/IMG]
DSCN0268.jpg

DSCN0261.jpg

benskydd
DSCN0255.jpg

fleecetäcken och bett
DSCN0256.jpg

Senast ändrad:

DSCN0260.jpg

förbygel
DSCN0258.jpg

b-vitamin, biotin, flugspray och spö
DSCN0257.jpg

skylt till älsklingens box
DSCN0262.jpg

Gubben valde de orangea grimmorna den cerisa och den neongula och så det blå fleecetäcket:love:

Köpte två par handskar och nån hovcreme också.

Såg dem sverigesakerna när jag var där, riktigt snygga. Fanns väl grimma och schabrak i samma "serie" också som täcket:)
söt skylt:D

Senast ändrad:

sist jag var på gekås (förra hösten) så var deras träns utbud lite fattigt och av halv bra kvalite + att de bara hade tyglar i ljus brunt läder. (kollade inte så noga på tränsen men de var typ som hööks gamla sortiment dvs plastigt läder)

Jag har köpt bra träns i x-full. Fast det var iofs ett par år sedan. Så nu vet jag inte vad de har

Ahaaa hmmm fasiken åxå, lite längre byxor hade ju itne skadat ioaf inte för mig ;) men annars vill jag att dom sak va som tidigare!

Nya skoningen påminner om en skoning jag har på ett par andra ridbyxor, den är iof strålande på syntetsadlar för det är nästan samma material... dock har dom paren gått sönder totalt :/ fort :S

Aja hoppas dom har normala par när jag ska dit :D

Tycker dom bara haft stora träns när jag varit dit :( mina grabbar behöver typ Cob och dom snyggaste tränset har varit i XF...

Ok! Funderar på att åka dit i helgen och shoppa lite. Tror hans nuvarande träns är därifrån faktiskt, men kvalitén är sådär. Det har ca 3 år på nacken och jag börjar bli orolig att det går sönder när som helst :o

Det är så trist att man aldrig hittar saker i Xfull. Visserligen behöver han inte så mycket utrustning, men man får liksom aldrig välja träns eller grimma utan måste ta det som råkar finnas i Xfull...

Täcken vet jag att de har i 155 så något sådant blir det iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 967
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka