Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Högerklicka på din bild på pixbox och gå in på egenskaper...kopiera URL adressen och sen klickar du på ikonen med bergen och solen här på bukes svarsinläggs grejs och kopiera in adressen i fältet som kommer upp... :)

Tack! Ska försöka igen!

Grimma + flugpannband
31292488.jpg

När ponnyn fick prova grimman:
31292489.jpg

Schabraket (inhandlat för att tag sen):
31292487.jpg

Hoppas att det fungerar:)! Ni får ursäkta dålig bildkvalité - fotat med mobilkamera

YEEES det fungerade!!:D:D

Fortsättning:

Väldigt bra hovolja som jag haft tidigare:
31292490.jpg

Morots krafft godis:
31292491.jpg

Det är det som jag har bild på just nu.. Kan försöka få bilder på resten också.

Imorgon åker jag antagligen till Ullared, lite dumt då allt folk säkert är där :mad: men hoppas på många fynd och bilder blir det ju garanterat :D

Någon som har koll?

Mamma ska till Ullared i veckan nu och jag tänkte be henne kolla upp flugskyddsgrejer. Någon som har koll på vad dom har i flugskyddsväg? Jag vehöver flugmedel och flughuva (gärna bucas).

När jag var där förra veckan hade dom faktiskt bara två flugmedelssorter: Renons och Horsewise sommarspray (båda tycker jag funkar jättedåligt så jag blev lite gnällig där) men det varierar ju från dag till dag vad de har :)

Poison-heart de har några olika flugmedel och flughuvor att välja på, dock inte Bucas.

Pigalle Dom har även vintertäcken :)

kvalitén på ridbyxor, benskydd & träns? Någon som har en aning? Ska ner snart & tänkte inhandla lite saker:)

kan svara på lite: benskydd, köpte ett par "horse wind -senskydd" för 80:- för 2 år sedan. De håller än, så benskydden där tycker jag är helt ok! Använder dem inte så ofta längre, börjar bli lite slitna, men tycker att de fungerat jättebra:)

byxorna brukar även dom vara helt ok, man får tvätta försiktigt bara *krympnings varning*, men tycker att det håller bra och är sköna!

har ingen erfarenhet av deras träns..

det låter ju kanon, så man ska satsa på en storlek större i byxor alltså? eller krymper dom inte så mycket?:p

kvalitén på ridbyxor, benskydd & träns? Någon som har en aning? Ska ner snart & tänkte inhandla lite saker:)

Handlade ridbyxor och träns när jag var där för 2 månader sen.
2 par ridbyxor - gudomligt sköna!! Har tvättat dem kanske 4 gånger och de håller färgen och formen kanon.
Dessutom kostade båda paren tillsammans hälften av vad ett par på den lokala hästaffären hemma kostar.
Köpte även ett träns.
Mjuk o smidigt.
Bra passform och så vitt jag kan känna - bra kvalitet.
Angående benskydd så har de den där sorten som idag finns i var och varannan affär. Med skillanden att de heter olika i olika affärer.
Jag har haft mina i några år på olika hästar och tycker att de håller jätte bra.
De jag har får väl räknas till hoppskydd.
Dressyrskydden vet jag tyvärr inte så mkt om..

Gud va avis jag blir! Måste införskaffa mig ett jobb och ett körkort för jag har ingen som vill åka med mig :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 356
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 945
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka