Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Och till er som åker dit. Det finns en riktig hästaffär på samma plats som stora varuhuset, ligger på vägen precis efter man svänger in till P-huset om man åker mot Varberg. Tråkigt nog hade de inte öppet på söndagar när jag var såklart!
Den verkade vara lite mer välsorterad... ;)

Någon som har koll?

Mamma ska till Ullared i veckan nu och jag tänkte be henne kolla upp flugskyddsgrejer. Någon som har koll på vad dom har i flugskyddsväg? Jag vehöver flugmedel och flughuva (gärna bucas).

Jag har köpt en helt underbar flughuva där!
Så underbar att en vänlig bukefalist fick som uppgift att köpa tre till!

Min häst brukar klia av sig luvor, jag har provat massor! Men denna har fått sitta i flera veckor utan att hon tagit av den, och dessutom så kommer hon fram självmant och vill ha den på sig! :banana:

Den butiken var inte mycket att ha tycker jag.. Tråkig och dåligt utbud, och såklart inte "ullaredspris" heller.

Men förr så fanns det en annan hästsportsbutik i huset där det finns Scorett, MQ osv.. Den gillade jag starkt!

haha tack du :)
och tack för tipset

den luvan är den enda som sitter kvar på min häst också!!!! :bow:
(köpte två andra sorter också de blir avplockade varje dag)

angående den andra hästaffären så har de snarare de dyraste märkena och priser därefter, väldigt lite men för märkesnördar så är den nog mer uppskattad.
jag har dock pillat på och varit sugen på charismaträns som finns där (dock bara ngt enstakla exemplar)

dock lite komiskt när de i den lilla sålde pfiffs dödskalleserie
inne på gekås fanns också dödskalelserien,
jag har flera uppsättningar lindor, transportskydd, ute och inne täcken etc
det finns inte fpiffmärke på originalen, kvaliteten är densamma (= går ej se skillnad vad som är äkta)
men priset är 3 gånger så dyrt på pfiffs mot gekås.

Åååh! vill dit!:love::love::love::love:
Men är det någon som vet om det är mycket folk där kring 10tiden en vanlig torsdag typ ? måste man stå i kö länge eller ? :))

haha tack du :)
och tack för tipset

den luvan är den enda som sitter kvar på min häst också!!!! :bow:
(köpte två andra sorter också de blir avplockade varje dag)

Kul att du och hästen också gillade dem!
De huvorna var verkligen värt besväret 60 mil enkel resa till Ullared :love: .

Nästan så jag funderar om min häst har snackat om huvor och dess kvalitet med sin polare, för idag kom min kompis häst fram och ville stoppa in huvudet i den när jag skulle sätta på den på min häst :rofl:

Åååh! vill dit!:love::love::love::love:
Men är det någon som vet om det är mycket folk där kring 10tiden en vanlig torsdag typ ? måste man stå i kö länge eller ? :))

Jag gick in på måndagen efter midsommar kring 8.00, hela fm var det lugnt och skönt därinne, men runt 12-14 så började det bli mer folk!

Kul att du och hästen också gillade dem!
De huvorna var verkligen värt besväret 60 mil enkel resa till Ullared :love: .

Nästan så jag funderar om min häst har snackat om huvor och dess kvalitet med sin polare, för idag kom min kompis häst fram och ville stoppa in huvudet i den när jag skulle sätta på den på min häst :rofl:

hahaha jag dör av skratt som vanligt:rofl:

Nån som har varit där nyligen ?
hur korta sadelgjordar finns det ?
skulle behöva en på 30 cm:)

KL

Ni som har varit där nyligen, hur ser det ut bland betten? Systeryster skall dit snart och jag tänkte att hon kunde få botanisera bland betten, om det finns några intressanta alltså. Jag skulle vilja ha ett tredelat D-bett (eller fyrdelat blir det ju när man tänker på det).

När jag var där hade de bara tredelade bett med rörliga ringar, ganska smala (1,5 vecka sedan). Hade inga fasta ringar öht, förutom 2-delat D-ringsbett med kopparrullar...

**Ska antagligen dit idag igen:love:**

Och till er som åker dit. Det finns en riktig hästaffär på samma plats som stora varuhuset, ligger på vägen precis efter man svänger in till P-huset om man åker mot Varberg. Tråkigt nog hade de inte öppet på söndagar när jag var såklart!
Den verkade vara lite mer välsorterad... ;)

Så länge du inte vill ha ridstövlar och drar 40-41 i strl... :angel:
Hon i kassan: oj, eh, jaaa, nej, jag tror inte det... :p

Nu har man varit på gekås igen:banana:! De hade fått in betydligt mer bett än för 1,5 vecka sedan. Nu finns det div Jacson bett. Fanns lite olika tredelade med rörliga ringar, 2- delade m.m. Det enda med fasta ringar som fanns var D-ringsbett med koppar rullar (2-delat), och 2-delat bridong , stora storlekar och väldigt tunna..

Det som fick följa med från hästavdelningen idag var:
*Flugspray
*Flughuva (med solglasögonen:cool:)
*3-delat sötmalmsbett

kl.

Jag ska förhoppningsvis dit nästa vecka och jag hoppas att dessa flugluvor finns kvar då.
Fick man skriva priset på varorna här? Isåfall skulle jag vilja veta vad dessa luvor ligger på prismässigt..

kl.

Jag ska förhoppningsvis dit nästa vecka och jag hoppas att dessa flugluvor finns kvar då.
Fick man skriva priset på varorna här? Isåfall skulle jag vilja veta vad dessa luvor ligger på prismässigt..

hihi det ska jag med & undrar samma sak :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 356
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 945
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka