Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Undrar om någon vet om de säljer "kolla masken paket" på Gekås?

kl

Var ett bra tag sen jag var till Ullared nu...
Hur är det med stängselmaterial? Tråd/band & isolatorer? Kvalité?
Finns det mkt krokar och sånt (inredning till selkammare)?

nu skall jag handla.. har tittat pa alla bilderna och verkar som ni alla har hittat massor av fynd. Men det blir nog inte forrann efter jul som jag kan ta mig dit, och undrar om de fyller pa dagligen med allt och hur svart det ar att hitta saker for ponnystorlek.. mina araber ar ju at det "mindre" hallet och mitt sto bar ponny i det mesta. manga ganger far jag kopa bade cob och ponny trans och satta ihop. hon har en 105 mun och ar bred over pannan.. killen ar lite mer "normal" sa han kan ga cob om jag gor mer hal.
behover ocksa ha tacken till dem i olika varianter, hur ar utbudet pa mindre storlekar med det? och rent allmant, vilken dag i veckan ar det minst folk att slass med?? forstar veckandan ar packat, men om man aker en tisdag tex?
Sen rent generellt om man vill "storhandla", hur mkt pengar kan man rakna med att spendera? Pratar vi 10 tusen eller mindre? Forstas kommer hela butiken att genomgas, men hastavdelningen ar val var det mesta av kronorna kommer att sluta..
Jag har aldrig varit sa det skall bli skoj att komma dit och se "elandet".....

nu skall jag handla.. har tittat pa alla bilderna och verkar som ni alla har hittat massor av fynd. Men det blir nog inte forrann efter jul som jag kan ta mig dit, och undrar om de fyller pa dagligen med allt och hur svart det ar att hitta saker for ponnystorlek.. mina araber ar ju at det "mindre" hallet och mitt sto bar ponny i det mesta. manga ganger far jag kopa bade cob och ponny trans och satta ihop. hon har en 105 mun och ar bred over pannan.. killen ar lite mer "normal" sa han kan ga cob om jag gor mer hal.
behover ocksa ha tacken till dem i olika varianter, hur ar utbudet pa mindre storlekar med det? och rent allmant, vilken dag i veckan ar det minst folk att slass med?? forstar veckandan ar packat, men om man aker en tisdag tex?
Sen rent generellt om man vill "storhandla", hur mkt pengar kan man rakna med att spendera? Pratar vi 10 tusen eller mindre? Forstas kommer hela butiken att genomgas, men hastavdelningen ar val var det mesta av kronorna kommer att sluta..
Jag har aldrig varit sa det skall bli skoj att komma dit och se "elandet".....

Att resa från Texas till Ullared- det borde få ett helt eget avsnitt i doku-serien! :angel::bow:
De fyller på hela tiden, men det är inte säkert att samma sak finns nästa gång man kommer dit, eller ens några timmar senare.
Ibland när jag åker dit och planerar att köpa typ fryspåsar och bakplåtspapper :D kommer jag hem med hur mycket som helst annat och har spenderat några tusenlappar :angel:
Andra gånger man åker dit och planerar att handla både det ena och det andra kommer jag ut med ett par raggsockar och en chokladkaka.. :mad:

Så det beror helt på. Men akta dig kring jule-tider. Annars finner jag vardagar, eller direkt när de öppnar väldigt lugnt. Någongång har vi kommit dit vid 15:00 på eftermiddagen, och strosat runt tills dom stänger, och då har det varit hur lugnt som helst i kassorna.

Ett tips är ju att kolla Webkameran över parkeringen om du har möjlighet och flera dagar att välja på.

Lycka till!
Hoppas inte att du blir besviken.. :o

Som sagt så vet man aldrig vad de har inne, då de inte har ett fast sortiment, men de fyller på hela tiden!
Det är smartast att åka tidigt på veckan innan lön, då brukar det vara minst folk.

Storlekarna behöver du inte oroa dig för. Det är snarare så att de "vanliga" tex 135 är mer utplockat än 125.
Fråga personalen om det fattas en storlek för de kan ha ute på lagret.

Innan jul är det mycket folk men dagarna precis före jul brukar det vara lugnare.
Efter jul tycker jag det är lugnare i butiken. Var där en dag i februari i år när det var snöstorm. Syrran ringde mig när jag stod på hästavdelningen o frågade om det var mycket folk. Såg en kund till.
Var helt ensam på blå fikan. Nästan kusligt med ett gekås med ett antal kunder som en ica-affär.

// Linda

jag tackar for svaren.. och yep texas ullared ar en liten bit, tyvarr aker jag endast fran varmland denna gang och ner, skulle ge mkt for att vara hemma dar temp ar 25C dagtid och valdigt lite regn.. och framfor allt INGEN LERA... ngt som drar mig knasig har..

Det brukar finnas en hel del sådant som stängselmaterial, snabbstolpar etc. Sen kan väl just den delsen, som stängselmaterial var lite säsongsbetonat. Jag har köpt alla mina sadelhängare o tränshängare och andra krokar, täckeshängare etc där.
Kvalité, tja kan inte uttala mig om det, stängslade förra året o det håller ännu :)
Krokar etc blir ju inte något slitage på direkt så de fungerar bra ännu.

Storlekarna behöver du inte oroa dig för. Det är snarare så att de "vanliga" tex 135 är mer utplockat än 125.
Fråga personalen om det fattas en storlek för de kan ha ute på lagret.

Innan jul är det mycket folk men dagarna precis före jul brukar det vara lugnare.
Efter jul tycker jag det är lugnare i butiken. Var där en dag i februari i år när det var snöstorm. Syrran ringde mig när jag stod på hästavdelningen o frågade om det var mycket folk. Såg en kund till.
Var helt ensam på blå fikan. Nästan kusligt med ett gekås med ett antal kunder som en ica-affär.

// Linda

Har också varit med om detta.
Tror att det var i slutet på jan - början på feb.
Det var nästan ett halleluljamoment.. :D
Det var så skönt att kunna strosa runt i lugn och ro.
Fast det är klart.. Dyrt blir det ju eftersom man hinner titta på så mycket saker.. ;)

Moholmarabs - Om man ska stor handla och dessutom till flera hästar så skulle jag nog ta med mig 10´.

Sist jag var nere, i somras, handlade jag hästsaker för 2500:- och övrigt "braattha" för 4600:-.
Då hade jag just köpt min häst så en del nya täcken inhandlades.

hej

vad finns det för utbud på skydd där?

skulle behöva nya fram o bakskydd och föräldrarna ska dit på onsdag?

det ska vara vanliga bakskydd ej "teknikskydd":)

Personligen tycker jag att de har lite dåligt med skydd.
Saknar bland annat några lite finare dressyrskydd eller orlika varianter av hoppskydd.

Undra om man kan maila till dom och önska olika saker som man vill att de ska ta in?

Så nu har jag varit där!
Kolla masken fanns inte.
Jag kom hem med:
1 ofodrat regntäcke
2 fleecefodrade regntäcken
1 300g vintertäcke
1 linfröolja
2 b-vitamin
2 grimmor
1 antibit spray
2 softshell jackor
1 vinterridjacka
1 paket benreflexer

Det är farligt för plånboken att åka dit :p

Haha jag ska se vad jag kan ordna någon dag;) Men nu är jag så trött så du får hålla tillgodo med att jag har fotat det enda som kom med hem:p
Det andra ligger redan i stallet.

31692983.jpg

31693006.jpg

Tack så mycket för att du tittade efter kolla masken åt mig, även om det inte fanns :)

Vanliga bakskydd brukar dom ha. Lite olika vad det finns för färger och material.

Framskydd har dom alltid men också väldigt olika vad för modell, material osv.

Vet att de inte säljer vanliga skor på Gekås, men hur är det med ridskor/stövlar? Har de tex jodphurs?

stövlar har jag inte sett.
men jodpushskor och ridskor med stålhätta hade de sist jag var där!!!
har under sommaren haft jacsons converse-kopior väääldigt billiga.

var där för ett tag sedan. var totalpank men kom hem med ngt schabrak en orange reflexjacka (herravdelningen) lite småsaker. det enda jag har bild på var denna grå-rosa repgrimma:
http://joizmeds.mittspejs.se/P3018761
(har åkt ne rpå bilden)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 349
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka