Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Olika passform på olika täcken. Kvaliteten brukar däremot vara hög, jag har nog aldrig varit med om att ett gekåstäcke släppt igenom något regn oavsett hur länge och hur mycket det regnat

Har dom mycke hästsaker nu? :) ska ner på måndag och shoppa lite nya saker :D

CIMG2855.jpg

Det täcket är suveränt!!! Köpte ett sånt till unghästen förra hösten och det släppte inte in en droppe regn även om han gick ute 12 timmars pass med ösregn...

Tyvärr drog en annan unghäst sönder det i bogen + att han växte ur det, men köpte ett nytt likandant och är super njöd :) :)

*KL*

nu är jag hemma, kom fram vid tio, köa, in i butiken runt halv ett, massor av folk, ändå skapligt på hästavdelning, som för övrigt knappt var något att ha. Nu har ju inte jag ridhästar, utan travare, så för de som rider kanske den är intressantare, dock var utbudet över stallsaker värdelöst mot andra gånger jag varit där. Blev iaf ett vintertäcke, pälsglans, två vattenhinkar, 3 småhinkar med lock, boots, bandage, bomull, benlindor, och säker något mer.

På sminkavdelningen och där runt omkring bland schampoo etc gick itne att vara, fast jag var där tre gånger. Köa till kassan i två timmar!

Sprang på olaconny, och tog ett kort med honom, haha

var dte igår lördah du var? Hörde att dte var nytt försäljningrekord och bussrekord då :(, vi hade tänkt åka igår men valde att åka idag söndag- tack och lov!!!!!! var oroliga men ingen kö in, som vanligt "lagom trängsel" på nederplan, mer där uppe... vi var först på hästavdelningen, sne gick vui en runda på vanlig avåningen, haha det enda vi köpte (förutom shampoo, deo o sånt) var två nitskärp som vi ska piffa upp läderutrustning med :angel:.
så mkt till oss blev dte inte.

Nöjda med det på hästavdelningen... har det mesta redan men jag och medryttaren lyckades tillsammans hitta bl.a.
77189_487473484433_582504433_6884401_13074_n.jpg

fodrade ridbyxor
jeansridbyxor (till er som ska köpa såna finns samma sort, samma märke, samma utförande, samma storlekar på två olika ställ, på det ena är det 50:- billigare)
reflexridhandskar!!!
rosa handskar
gråa tunna handskar (hmm blingbling & reflex??)
tömkörningstömmar 16m rundade till hälften
fula beige-bruna lindor
blårutiga lindor
badankor (från annan avdelning men ska ha i vattengrav)
gråa (gråblå?) chaps
chaps med reflex
kort körpisk (ska ha som trick-spö)
kortare dressyrspö
boots (källquist)
svansskydd
tomtetäcke
mässingrengörning
mm
(obs: hansbosporttäcket är INTE köpt där)

ridjeans, chaps, grå handskar på + skärpen. jacson "converseskor" är också köpa där
http://joizmeds.mittspejs.se/P3088644

plastigt tomtetäcke och svansskydd på ponnyn
http://joizmeds.mittspejs.se/P3088641#body

ska testa tömmar o lindor imon tror jag.

Senast ändrad:

Knappstöld

Jag åker ner för första gången imorgon. :D
Dock har vi så pass långt (och en fyra veckors bebis med) så vi tar bara dit resan imorgon och shoppingen på onsdag.

Lovar att återkomma med bilder. :)

*kl*

Skall ner imorgon!
Frågan är hur svårt det blir att gå runt på hästavdelningen när man inte har häst.
Haha, kommer troligtvis köpa lite diverse saker för att "Åh, detta blir nog bra till min blivande bebis!"

Benpaddar och damasker hade dom när jag var där. Var väl inte direkt superbilligt heller i jämförelse med andra affärer.

Har för mig att dom har hästfoder va? Sist jag var där tror jag att det var krafft müsli och mineraler, kunde inte köpa ngt då jag bodde i husvagn och skulle få överlass :D

Har de kvar hästfoder? Varierar det på både märke och sorter på fodret i så fall?

Myrinda

Har köpt mineraler där förr(krafft), men jag vet inte om det är så himla billigt. Känns lite onödigt att släpa för mig som kommer ganska långväga ifrån.

*KL*

Var på Gekås i söndags:D! Det var väldigt mycket folk, men jag tycker att utbudet på hästavdelningen var betydligt bättre än när jag var där sist! (Somras) Blev dock inte speciellt mycket från hästavdelningen pga att jag inte behövde så mkt. Shoppat blev:

1 fodertunna 35l med lock (skall användas till morötter), 50 :-
1 Anatomisk dressyrgjord som dock var alldeles för kort (45cm) 159:-
1 Påse hästgodis med örtsmak 30:-
1 paket morotskraft 25 :-

Tror detta blev allt, skall försöka plåta det när jag kommer till stallet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 347
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka