Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

*KL*

Var på Gekås i söndags:D! Det var väldigt mycket folk, men jag tycker att utbudet på hästavdelningen var betydligt bättre än när jag var där sist! (Somras) Blev dock inte speciellt mycket från hästavdelningen pga att jag inte behövde så mkt. Shoppat blev:

1 fodertunna 35l med lock (skall användas till morötter), 50 :-
1 Anatomisk dressyrgjord som dock var alldeles för kort (45cm) 159:-
1 Påse hästgodis med örtsmak 30:-
1 paket morotskraft 25 :-

Tror detta blev allt, skall försöka plåta det när jag kommer till stallet!

Kommer du ihåg hur fodersortimentet såg ut? :laugh:

Jaha..

Så hittar man täcket man letat efter i ullaredstråden.. Och jag kommer inte kunna ta mej dit...

Jobbigt när allt ska matcha och man har väldigt specifika krav..

Ingen från 08-området som ska till ullared snart och vill plocka upp ett sånt urläckert vinrött täcke åt mej??

/Lavinia, som önskar hon hade råd och tid att åka och shoppa loss

knapplån!

Ska till Ullared på måndag :) Första gången jag planerat lite i förväg att åka dit haha vi kommer alltid på det samma dag som vi ska åka annars ;)
Har lite bra-o-ha-saker att köpa som bomull j-pax osv men jag går och är nyfiken på om de har några ofodrade regntäcken med helhals just nu? Vore såå praktiskt att ha över de vanliga täckena nu när det regnar hela tiden så man slipper hänga de tjocka täckena på tork varenda dag. :D

kl
slänger in en fråga till. finns det svängda sadelgjordar i normallängd (alltså inte dressyr)?

Svar till er båda! (Comfort & Mily)

Har för mig att jag såg ett ofodrat regntäcke med hals.

Såg även att de hade anatomiska sadelgjordar i neopren om det var de du var ute efter. Endast svängda tror jag inte att det fanns (?).

när jag var där för en vecka sedan fanns ej enbart svängda, däremot ett stort utbud av sadelgjordar med magplatta, var dock ej i behov av sådan men vet att jag såg dem.

haha för massa år sen när jag köpt min isabellsadel och hade ett rätt tsor häst var det omöjligt att hitta dressyrgjordar i 70 eller större... enda chansen var wintecs egna..
men nu behövde jag en vanlig 60 och på gekås fanns nu alla storlar fårn 30-80 men inga 60-65 ;P.

Men dte är ju så det är där, de har ofta de "udda" sakerna.. var skitbra när jag hade mitt stora halvblod som drog 165 i täcke o x-full i grimma.. men nu har jag normalstora hästar.

dock för en gång skull glad över att jag har stora fötter.. jag i medryttaren har nog köpt minst 5 par sådana där jacson-converseskor där.. 49:- lite skillnad mot när jag köpte mitt första par nån annanstans.

Jag ska dit typ den 22 eller 23 december för då brukar det vara dåligt med folk. Har planer på att köpa klippmaskinen men är den bra? Hade tänkt använda den tills jag har mer pengar men är den bra? Annars lär det bli massviss med täcken!:D

Vet någon om det finns tömmkörningsgjord i läder på Ullared ?
Letar även efter reflexshaps och reflexchabrak finns det ?

Jag köpte en höpåse med nät i botten och på sidorna så man kan vattna höt om man vill.

CIMG2854.jpg

Antagligen har du redan upptäckt detta, men jag köpte ett sånt förra året utan att titta på det ordentligt. När jag kom hem och lät hästen inviga det upptäckte jag att det fanns bara hål på ena sidan, så när min häst åt så snurrade det runt ett halvt varv, så att hålet hamnade mot väggen, och sen stod han där och glodde på påsen.
Eh, ja, det säger väl mer om min hästs extrema hunger, nyfikenhet och kreativitet. Men på grund av detta funkade det inte så bra hos oss. :p:angel:

*kl*

Finns det mycket helskodda ridbyxor? Är de bra?

Jag tycker om ullareds helskodda ridbyxor med plast/gummi känsla på skoningen. Kvaliten ska man inte klaga på om man jämför med priset :) Själv äger jag bara ullaredesridbyxor :D:D

Väldigt olika tycker jag!

Det skiljer ofta mellan två ridbyxor i samma märke och samma storlek. En del har riktigt dålig passform.

Men jag har även köpt mina favoritridbyxor där. För massa år sen i och för sig, men de har hållt fram till nu, när de börjat "flaga" lite i skoningen precis i knävecket. Annars är de fortfarande de skönaste jag har. Tyvärr är de köpta i barnstorlek, så de är väldigt korta :angel: men det syns ju inte när man har stövlar. :p

Väldigt olika tycker jag!

Det skiljer ofta mellan två ridbyxor i samma märke och samma storlek. En del har riktigt dålig passform.

Men jag har även köpt mina favoritridbyxor där. För massa år sen i och för sig, men de har hållt fram till nu, när de börjat "flaga" lite i skoningen precis i knävecket. Annars är de fortfarande de skönaste jag har. Tyvärr är de köpta i barnstorlek, så de är väldigt korta :angel: men det syns ju inte när man har stövlar. :p

Var där i sommras och skulle införskaffa mig ett par, hittade ridbyxa av samma sort i imitationsmocka och den där gummiliknande skoningen, men de sistnämnda satt för jävligt, å ändå var det precis "samma" ridbyxa.

Ja, så brukar de vara. De som jag haft som varit bra har varit av märket Copperfield. Men i våras när jag var där och provade så satt de inte alls bra. :crazy: Så man får nog ha ganska mycket tur också.

Vet någon om det finns tömmkörningsgjord i läder på Ullared ?
Letar även efter reflexshaps och reflexchabrak finns det ?

De har haft gjordar men det var innan avdelningen flyttade ner. Till det priset de såldes var de helt ok.
Chaps o schabrak brukar de ha.
// Linda

Knapplån
Jag ska till ullared på fredag. Jag har bestämt mig för att köpa häst i feb/mars och kommer därför att köpa på mig en hel del grundsaker som man bara måste ha. Vissa saker kan man ju inte köpa på förhand, sånt som har med storlekar att göra.

Jag har aldrig varit på ullared och funderar därför på hur stor hästavdelningen är? Finns det mycket reflexer?

En annan fråga (utanför ämnet?), kan man köpa strl full på schabrak om hästen är runt 135-40 cm mankhöjd (typ haflinger).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 343
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 939
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka