Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

De hade inte det sist och har mej veterligen aldrig haft det inne. Men jag skulle inte bli jätteförvånad om de någongång skulle få in det. Det dyker alltid upp något nytt varje gång :)

Jag ska dit i mellandagarna! Är inget stort fan av Ullared men ibland är det kul att shoppa loss lite på hästavdelningen iaf! ;):D

Det jag vill ha med mig hem är:

- Ett tjockare täcke med hals! Har bara Bucas till henne men det går inte att sätta på någon hals på vintertäcket, så ett med hals behöver jag för dom här hemska - 15/20 dagarna när det blåser så hemskt! :crazy:

- Tömkörningstömmar! (Vill ju egentligen ha ett par Tärnsjö eller vad märket heter i läder men det får vänta tills jag jobbat in mig på nya jobbet!)

- Linfröolja, Pälsglans osv, så galet billigt i jämförelse!

- Fleecetäcken med hals, 2-3 st!

Och så blir det väl några påsar med hästgodis och lite sånt också! ;):D

Senast ändrad:

Det var större till ytan kanske, men med mindre grejor..... exempelvis var utbudet av täcken det minsta jag sett på alla år och samma sak med schabraken och boots och benskydd.....
Tidigare var det nästan alltid flera olika färger eller modeller av det dom hade....
Hoppas det tar sej tills nästa år bara...

Var där i förrgår, den 23'e. Inget folk alls nästan! Hur skönt som helst :D. Tillbringade all tid på hästavdelningen! :)

Hem fick jag med mig:
* 200grams utetäcke stl 145 cm, ljusblått ( 400 :-)
* Fleecetäcke "golden Stripe" stl 145 cm (129:-)
*Senskydd stl full, rosa :d, ( tror att det var 100 :-)

Det var nog allt tror jag:) ska fota och lägga in bilder i kväll :)

Var där i förrgår, den 23'e.
Jag var också där och jag tyckte verkligen inte att det var så folktomt som du beskriver. Då är jag på Gekås en hel del. Jag hade förväntat mig mycket mindre folk faktiskt.

Från hästavdelningen kom jag hem med:

Thinsulate trefingers ridvantar i skinn för 89:-
Vanliga stickade ridvantar med gumminoppror för 10:-
Pannlampa med LED-lampor för 25:-
74649_474897172476_707427476_6323304_1969725_n.jpg

Jag var också där och jag tyckte verkligen inte att det var så folktomt som du beskriver. Då är jag på Gekås en hel del. Jag hade förväntat mig mycket mindre folk faktiskt.

När under dagen var du där? Jag var där på kvällen, och har aldrig varit med om att det är så lite folk som det var! (jag är där ca 1 gång/månad, ibland mer). Men det är såklart olika under olika tider på dagen och i olika delar.
Jag upplevde iaf det som ovanligt lite folk för att vara Gekås:p

Vi kom runt 13-tiden och åkte strax innan stängning. Jag är också där ofta har och varit med om betydligt lugnare dagar, tex i januari - mars.

kl
En stallkompis ska upp på onsdag, är det nån som har koll på om de har några snygga ridbyxor inne? Gärna med lite detaljer!

KL

Är det någon som vet hur det ligger till på staketmaterialsidan? Vad har du för slags isolatorer? Någon som sett såna vanliga runda svarta, fast dom har en skåra för max 20mm band?

Vad finns det mer?

Nu har jag fotat lite av det som jag shoppade på Gekås den 23'e. Tyvärr så var fleecetäcket felsytt, så blev "tvungna" att åka dit idag igen :D (inte mig emot :d)! Blev ett nytt likadant täcke fast utan skavanker + ett tjockt gosigt fleece ridtäcke för 99:-.

Rosa Senskydden ( fortfarande i sin plast)
31968416.jpg

Fleecetäcket i sin påse:
31968417.jpg

Jag ska dit i mellandagarna! Är inget stort fan av Ullared men ibland är det kul att shoppa loss lite på hästavdelningen iaf! ;):D

Det jag vill ha med mig hem är:

- Ett tjockare täcke med hals! Har bara Bucas till henne men det går inte att sätta på någon hals på vintertäcket, så ett med hals behöver jag för dom här hemska - 15/20 dagarna när det blåser så hemskt! :crazy:

- Tömkörningstömmar! (Vill ju egentligen ha ett par Tärnsjö eller vad märket heter i läder men det får vänta tills jag jobbat in mig på nya jobbet!)

- Linfröolja, Pälsglans osv, så galet billigt i jämförelse!

- Fleecetäcken med hals, 2-3 st!

Och så blir det väl några påsar med hästgodis och lite sånt också! ;):D

Nu kom det lite saker i vägen så jag åkte aldrig med..

Men mamma köpte med sig ett jättefint täcke med hals från Jacson, brunt med 300g fyllning, kanon nu i tödagarna! :d
Fanns bara korta tömmar, så det hoppade vi över!
Och så fleecetäcke med hals! :love:
Pälsglans och ett par ridbyxor som sitter kanon!

:bump:

*kl*
Idag var jag en sväng i Ullared! Tog ca 3h ner, och när vi kom dit 20min efter öppningstid så var det bara ca 30 bilar där :o Helt underbart lugnt! Lite mer folk framåt 14 när vi åkte hem, men inte extremt.

Bl.a. inhandlades detta (lite annat på bilderna också som inte är hästrelaterat)
Röda helskodda ridbyxor!
85532_1293992585.jpg

Dressyrschabrak i något mocka-aktigt utan stroppar och sånt, jättesnyggt! Och billigt ;) Och ett fleecefodrat ländtäcke, köptes endast för att hästen inte ska bli dyngsur när vi rider i dåligt väder, för päls har han så fryser gör han inte.
86238_1293992615.jpg

Ett skritttäcke i reflex i nätmaterial, bra eftersom min häst behöver synas men inte värmas..
25845_1293992617.jpg

*forts*

Grimma + nosludd, hingstkedja, antiglid-padd till sadeln och foderskopa + annat icke hästrelaterat
66786_1293992619.jpg

Grimman och nosluddet :D
70790_1293992621.jpg

En ny foderhink samt ett körspö, så himla glad att jag faktiskt hittade ett körspö! Har märkt förr tt de säljer longerspön som de kallar körspön, men det här är ett "äkta". Tummenupp! I bakrunden i trappen ser man även min älskade ridoverall jag köpte sist jag var inne på Gekås ;)
32341_1293992623.jpg

*kl*

Funderar på att åka snart för att ev. införskaffa ett vintertäcke med hals. Någon som varit där på sistone som vet om Jacson-täcket med helhals och 300g foder finns kvar i olika strl? Eller någon som sett nåt annat vintertäcke med helhals?

dagens utflykt resulterade i:

Fårskinnstunnel
27769_1294431758.jpg

Handskar med mysigt "luddfoder"
77101_1294432142.jpg

Schabrak (ett blått och ett grått)
57798_1294432746.jpg

72069_1294432749.jpg

Jacka med uttagbart foder som kan användas som tröja
97418_1294432751.jpg

36281_1294432754.jpg"

KL

SKa till ullared imorgon. Tror jag ska kolla lite på ridhjälm där. Men vad tror ni, är det en risk att köpa en hjälm från ullared? Tänker mest på att när jag var där senast så var där många hjälmar som hade trillat ner på golvet. Då är ju faktiskt den hjälmen inte särskilt säker menar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 933
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka