Sv: ullhuva

Min häst har gått otäckad hela vintern ned till -18 grader, hon är inte klippt, men har häller ingen "isispäls"

Sv: ullhuva

Efter ännu ett snöoväder och 1m snö... 22 minus, så ser jag tyvärr inget slut på denna elendiga vintern.
I dag snöa det igen...
Hästen står i sitt lilla stall, och har fått en gammal militärfilt i ull från 1900-talets början... den går från öron till svans och hon är varm och go. Hon har även en byggfläkt som går på max och endå fryser vattnet....
Men hon trivs och äter så mycket hö hon klarar... men hon äter inte mer än 10 kg per dygn...tyvärr. Men som sagt hon är en fin smakare... och hade hällre ätit hösilage, men det fryser så det vill jag inte ge i för stora portioner.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
760
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 420
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?