Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Tack för en rolig lek alla.
Men vete tusan om jag vill gå så långt att gratta Bukes lynchmobb:p
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Måste bara fråga LL varför jag blev kickad när jag fick ok att missa några DL innan lekstarten?

Kändes lite snopet när jag startade upp datorn igår kväll.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Fast alltså, ok att du kanske inte hann in alls mellan DLs den sista dagen om du inte hade internet den kvällen när du parkerade, men iaf den första dagen hade du ju kunnat rösta innan du åkte iväg men sket i det? Om man vet att man kanske inte hinner in på dagen/kvällen får man rösta på kvällen efter DL?
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Förövrigt har Mammas rätt i att jag förväxlade spelare rörande tid att spela, det var Bumpo jag tänkte på men skrev Killa
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Fast alltså, ok att du kanske inte hann in alls mellan DLs den sista dagen om du inte hade internet den kvällen när du parkerade, men iaf den första dagen hade du ju kunnat rösta innan du åkte iväg men sket i det? Om man vet att man kanske inte hinner in på dagen/kvällen får man rösta på kvällen efter DL?

Fast det vet man ju faktiskt inte alltid. Jag hade ju inte för avsikt att missa att rösta dag ett, jag trodde verkligen att jag skulle komma hem vid 19. Nu kom jag hem några minuter i nio och hade inte en chans att hinna få iväg en röst och hade innan dess glömt bort leken helt.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Fast alltså, ok att du kanske inte hann in alls mellan DLs den sista dagen om du inte hade internet den kvällen när du parkerade, men iaf den första dagen hade du ju kunnat rösta innan du åkte iväg men sket i det? Om man vet att man kanske inte hinner in på dagen/kvällen får man rösta på kvällen efter DL?

Jag åkte redan kl 3 på natten och räknade med att parkera innan 4 på em. men min nya chef vet inte hur man lägger upp körningar så att det ska fungera därför blir det pannkaka av allt, så hoppas jag får ansvaret för den biten snart.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Alltså, såklart att det kan hända ibland. Det har hänt mig med, så jag är ju liksom inte omedveten så. Men när man går in i en lek med inställningen att man kommer att missa ett par DLs så är det väl lika bra att rösta i förebyggande syfte sas, om man vet att det kan hända?

Pega - jag hoppas att du inte körde mellan 03 och 21? :eek: Det låter ju helt horribelt! (För att inte tala om olagligt, är det inet du som åker på smällen om du kör olagligt, även om det är för att din chef är kass?)
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Alltså, såklart att det kan hända ibland. Det har hänt mig med, så jag är ju liksom inte omedveten så. Men när man går in i en lek med inställningen att man kommer att missa ett par DLs så är det väl lika bra att rösta i förebyggande syfte sas, om man vet att det kan hända?

Jo, det är klart att man röstar i förväg om man tror att det kan skita sig. Men om Pegasus trodde att han skulle vara klar 16 så kanske det är lite svårt att förutse? Och om man då förvarnat LL och fått okej så är det konstigt att man kickas efter två missade röstningar när det är var som gäller alla - oavsett förvarning.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Jag hittar inte var i denna tråd eller anmälningstråden det står att den regeln inte gäller Pegasus? Det kan ju vara en av anledningarna till att LL inte tyckte att undantaget skulle fortsätta gälla - att många avstått från att rösta på honom eftersom han enligt reglerna skulle ryka? Iaf jag visste inte om undantaget och nu när jag kollade i denna och anmälningstråden hittade jag inte det någonstans?

Och sedan kan jag tycka att om man misstänker att man vid mer än ett tillfälle under en lek kommer att vara borta i mer än 24 timmar, då kanske det är ett tillfälle då det inte går att leka? För de flesta går det ju att kolla in åtminstone en gång under en 24timmarsperiod för att kasta in en röst, även om man inte kan vara inne vid DL. Och händer det någon gång så visst, men när det är planerat?
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Jag antar att det var via pm.

Nej jag kan tycka att i en sån liten lek så funkar det inte om man missar två röstningar. Men om man förvarnar LL och får okej så förstår jag att det känns lite snopet att sen bli kickad.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Och då blir det ju fel, eftersom flera misstänkte honom men inte röstade för att han ändå skulle kickas.

Nej, det är en annan grej om det är en större lek, men i en så liten lek blir det ju liksom en fördel till dens sida den hamnar på, de andra har inga möjligheter att veta var hen står i olika frågor, om hen är god eller ond etc. En som är borta så länge som 2 hela dygn har man ju inget att gå på, helt enkelt.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Alltså, såklart att det kan hända ibland. Det har hänt mig med, så jag är ju liksom inte omedveten så. Men när man går in i en lek med inställningen att man kommer att missa ett par DLs så är det väl lika bra att rösta i förebyggande syfte sas, om man vet att det kan hända?

Pega - jag hoppas att du inte körde mellan 03 och 21? :eek: Det låter ju helt horribelt! (För att inte tala om olagligt, är det inet du som åker på smällen om du kör olagligt, även om det är för att din chef är kass?)

Nej, äkte personbilen till strömstad för en kontrollbesiktning innan jag fortsatte upp till jobbet, så lastbilskörningen är laglig enligt boken....
Problemet ligger i att chefen vill visa sig duktig inför ögaren och pytsa ut så många lass som möjligt utan att tänka på hur det fungerar med körtider och vila.
Sedan får man et "ojdå" när man påpekar att kunderna vill ha pallarna på förutbestämda dagar, och inte när chefen tycker det är lämpligt.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Aha, jag förstår.
Men isf gör ju chefen fel, ägaren kommer ju inte att tycka att chefen gör ett bra jobb när kunderna ringer och klagar för att ni inte följer de avtal ni har? Idiooooot! :p
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Just det, bet en som skickade mail igår och sade till på skarpen:D

Tror dock det blir lite lugnare nästa vecka när Norge går in på sin 3 semestervecka.

och efter semestern återgår det till fasta körningar.

Nu dags att sova, upp kl 7 för sista 5 timmarna denna veckan
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Reaktionen på att Mammas käkades :p

Ja, det var lite snopet. Jag tror väl iofs att jag hade skrivit likadant om jag haft en annan god roll :)

Ja, men det var ju det jag resonerade om. Du viftade bort det, var det för att du var ond och Pega din kollega eller var det för att du inte tyckte att den var bra? Vad är det du frågar om egentligen? :p

Men du verkade misstänka mig för att jag inte höll med dig, hade du varit mindre misstänksam om jag hade hållit med dig? :p

Måste bara fråga LL varför jag blev kickad när jag fick ok att missa några DL innan lekstarten?

Kändes lite snopet när jag startade upp datorn igår kväll.

Jag tyckte det var helt rätt av LL att kicka dig ur leken, även om du fått godkänt att missa ett par DL's. Som de andra säger så fungerar det inte att missa i en sådan här liten lek. Sedan var du ju heller knappt aktiv. Jag tror att det hade varit skillnad om du varit aktiv och teoriat mycket men missat att rösta, för då visar du ändå att du är med och andra deltagare får mer grepp om dig. Men att inte teoria och inte rösta funkar ju inte i längden. Det är ju helt omöjligt för oss andra deltagare då att säga något om dig, och om du då är ond som vid detta tillfälle så blir det en fördel för onda sidan.
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Nej, det v ar för att jag inte visste om du inte höll med mig för att du inte höll med mig eller om du inte höll med mig för att skydda din lurviga vän, om du hänger med? Om du hade hållit med mig hade jag väl funderat över om du gjorde det för att skapa alibi när han åkte istället, om jag känner mitt paranoida jag rätt. :p
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Haha! Med andra ord hade det kvittar vad jag skrivit, för du hade blivit paranoid ändå :p
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

*KL*

Hemma.

Jag är jätteglad över att vi vann! Måste plussa Niyama som är så duktig! Även om det inte räckte hela vägen denna gång, men det var nära. Tack också till Mammas och Sasse! Trots att ingen av oss litade på den andra vann logiken en seger. Och tack till alla som var aktiva och framför allt Paddan!

Angående kickandet av Pega: Paddi gjorde helt rätt.Personligen har jag fattat ett beslut att om jag inte har en aning om vem som kan vara ond kommer jag att rösta på inaktiva spelare. Så var det sagt!
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Ja, jag var på väg att skifta till Sasse. Men så kom jag på att det inte spelar någon roll om Niyama låter helt uppriktig sådär när hon håller på att åka ut, hon kan vara precis lika ond ändå. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 622
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 563
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 896
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp