Ulvlek - Once Upon a Time

Jag leker ju för att träna min hjärna. Jag hade ju en stroke för 4.5 år sen och jag tror att det har hjälpt att träna minnet, men så här stora lekar är skitsvårt för mig.
Det låter ju som en jättebra grej för att träna minnet :) Jag har unvikt lekar rätt mycket sedan jag gick in i väggen eftersom det satte sig på min hjärna och jag kände mig totalt genomdum, men jag tror det mest handlat om egna krav för oftast märks det inte alls utåt :)

Jag saknar framför allt hjärna. Jag klarar egentligen inte av så här stora lekar. Förra gången jag anmält och leken blev så stor så hoppade jag av. Jag hann helt enkelt inte göra det denna gång så jag försöker så gott jag kan. Men jag blir ändå glad över att du har uppfattat mig som skarpsynt, själv tycker jag att jag inte fattar nånting och inte riktigt orkar med, det som händer då är att jag hakar fast i något och så tycker jag att jag själv har en jättebra tanke...som igår. Ingen verkade hålla med och med rätta eftersom fåret visade sig finnas i någon helt annan än den trion som jag hade ögonen på då.

:rofl: Läste lite fort och fick det till att jag inte har hjärna. Vilket iof stämmer. :o Håller med om att större lekar blir svårare, men jag hade nån befängd tanke om att det var lättare iom få specialroller. :banghead:

@Idahoe (också)
Jag leker ju för att träna min hjärna. Jag hade ju en stroke för 4.5 år sen och jag tror att det har hjälpt att träna minnet, men så här stora lekar är skitsvårt för mig.

För övrigt. Jag blev alltså arbetslös för 2 veckor sen. Så nu har jag plötsligt dagar som är fyllda med andra viktiga saker. På det jobb jag hade kunde jag läsa lite nu och då. Numera så volontärar jag och har knappt tid med nånting annat
Det är bra jobbat av dig! jag själv får ju hålla en hel del i huvudet när jag ska hoppa fram och tillbaka i för att hitta vad en vis person sagt om något osv eftersom jag inte ser, så jag har också svårt när det blir för stora lekar. Då brukar jag ta det lite lugnt i början och när några försvunnit (förhoppningsvis inte jag själv :p ) så är det en lagom stor lek kvar ;)
Men ja, jag brukar tycka du kommer med teorier och upptäcker saker som jag själv missat :)

Jag reagerar på Habinas röst på mig idag, den känns enkel.

Och så kollade jag genom hennes inlägg runt lynchen av hemlig och blir lite förvånad.

Först reagerar hon på Hemligs godförklaring av LenaH

När Niyama ifrågasätter varför man röstar på hemlig och inte lena om nu hemlig är får och Lena ulv så instämmer Habina i det

Sedan röstar hon själv med den teorin, dessutom skriver hon att "jag vet inte om jag har rätt i teorin hemlig som ond utanför lyan och LenaH som ulv," och jag undrar vilken teori? Det är inget hon framfört innan!

Så jag tycker hennes resonemang runt rösten är märklig!

Fast jag framför ju den teorin i första inlägget du citerar. :)

Att den sen var helt uppåt väggarna är ju en annan femma. ;)

Alltså, skulle Klara verkligen hintat så tydligt om sin roll, att hon väljer tandlöse pga det, som @cirkus säger? Det är ju i så fall väldigt tydligt. Å andra sidan har jag för mig att jag själv gjorde något liknande nån gång förra året med val av karaktär som svar på obligatoriska frågan... Så helt omöjligt är det ju inte. O_o

Alltså, skulle Klara verkligen hintat så tydligt om sin roll, att hon väljer tandlöse pga det, som @cirkus säger? Det är ju i så fall väldigt tydligt. Å andra sidan har jag för mig att jag själv gjorde något liknande nån gång förra året med val av karaktär som svar på obligatoriska frågan... Så helt omöjligt är det ju inte. O_o

:rofl: Jag tycker det bästa är att Klara enligt Cirkus hintar tydligt, men ulvarna uppfattar det inte öht.

:rofl: Läste lite fort och fick det till att jag inte har hjärna. Vilket iof stämmer. :o Håller med om att större lekar blir svårare, men jag hade nån befängd tanke om att det var lättare iom få specialroller. :banghead:
På ett sätt är det ju det, för man måste inte komma ihåg allas olika funktioner. Å andra sidan är det skitsvårt för ingen god vet någonting säkert egentligen... :crazy:

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29 quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

Snor listan här. Ska på julmarknad strax så kommer vara borta en stund men återkommer.

Här rök ju Q som var ond, pga att Lena ändrade sin röst för att skydda sig själv. Q var vad jag kan se rätt så närvarande under tiden för DL. Nog för att hon inte skulle hinna rädda sig själv efter Lenas röst, den var ju väldigt sen, men innan dess hade hon ju kunnat rösta mer strategiskt. Det var lika mellan Q och Lena när Q röstade, men hon valde ändå att lägga sin röst på Niyama som då var röstlös. Hade hon velat safea sig själv hade hon kunnat lägga rösten på lena. Hade iofs sett misstänkt ut men det finns de som kommit undan med sådant. Och Lena har skrivit tillräckligt för att det skulle gå att fabricera en röst där även om man tänkt annat från början.

Frågan är om Q då lade sin röst som hon gjorde för att både hon o Lena är onda ihop. En tanke bara. Jag kanske missat ngt ang detta? Visst rösten på Niyama skulle kunna vara en poänglös alibiröst på ullkollega men det känns inte så himla troligt faktiskt.

Beror på rollen, finns ju god lya o lite annat man kan ha och det tycker jag kan underlätta. Eller få va siare tex och få VETA saker.. Så jag tycker specialare kan både underlätta och stöka till det beroende på vad de gör. Måste nog hålla i en lek med lite specialroller snart :idea:

Jag har tyvärr inte tid med leken riktigt, och än så länge verkar jag både leva och ingen vill ta över min roll..
Så jag tänkte rösta nu, så att jag iaf har gjort det. Och sen har jag förhoppningsvis lite mer tid imorgon om jag är kvar då. På lördag är jag tyvärr rätt upptagen igen :(

Jag tycker att @Habina verkar ha en poäng i sin teori om att fåret @Klara röstade på @Mirtai 2 gånger i rad för att visa sig för ulvarna. Det känns som en vettig teori för mig när jag inte riktigt har hängt med tyvärr.
bollen__ röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv och fåret Klara försökte visa sig för henne. Vilket tydligen inte gick så bra :p

DL 2

Snor listan här. Ska på julmarknad strax så kommer vara borta en stund men återkommer.

Här rök ju Q som var ond, pga att Lena ändrade sin röst för att skydda sig själv. Q var vad jag kan se rätt så närvarande under tiden för DL. Nog för att hon inte skulle hinna rädda sig själv efter Lenas röst, den var ju väldigt sen, men innan dess hade hon ju kunnat rösta mer strategiskt. Det var lika mellan Q och Lena när Q röstade, men hon valde ändå att lägga sin röst på Niyama som då var röstlös. Hade hon velat safea sig själv hade hon kunnat lägga rösten på lena. Hade iofs sett misstänkt ut men det finns de som kommit undan med sådant. Och Lena har skrivit tillräckligt för att det skulle gå att fabricera en röst där även om man tänkt annat från början.

Frågan är om Q då lade sin röst som hon gjorde för att både hon o Lena är onda ihop. En tanke bara. Jag kanske missat ngt ang detta? Visst rösten på Niyama skulle kunna vara en poänglös alibiröst på ullkollega men det känns inte så himla troligt faktiskt.

Du tänker alltså att Q, LenaH och Niyama skulle sitta i lyan ihop enligt det fetade?

Jag är ju lite inne på att LenaH räddade sig själv och försökte samtidigt ge sig ett alibi genom att hon röstade ut en ulvkollega...

Blir det stavfel så är det kombon mobil och bussåkande som är skyldiga! Min tid försvann idag och jag försöker läsa ikapp på mobilen.
Det jag ser är att folk har reagerat på lenah, det här även jag gjort. Med Q i lyan så kan vad som helst stämma. men jag tycker att det finns en del som skulle kunna peka på att hon är hårig.
Nästa folk har tittat närmare på är Mirtai, men jag är lite inne på tanken att det är väldigt utpekande att rösta på en ulv två gånger på raken i och med att den då blir upptäckt direkt. men samtidigt är det inte omöjligt om Klara kände att ulvarna inte såg henne.
Är det någon som har möjlighet att lägga in båda röstlistorna? Jag skulle vilja få lite överblick, annars får jag kika på det när jag kommer hem.
Är det samma dl tid? @Artline 21:30?

Blir det stavfel så är det kombon mobil och bussåkande som är skyldiga! Min tid försvann idag och jag försöker läsa ikapp på mobilen.
Det jag ser är att folk har reagerat på lenah, det här även jag gjort. Med Q i lyan så kan vad som helst stämma. men jag tycker att det finns en del som skulle kunna peka på att hon är hårig.
Nästa folk har tittat närmare på är Mirtai, men jag är lite inne på tanken att det är väldigt utpekande att rösta på en ulv två gånger på raken i och med att den då blir upptäckt direkt. men samtidigt är det inte omöjligt om Klara kände att ulvarna inte såg henne.
Är det någon som har möjlighet att lägga in båda röstlistorna? Jag skulle vilja få lite överblick, annars får jag kika på det när jag kommer hem.
Är det samma dl tid? @Artline 21:30?
Stämmer. om jag inte skrivit fel :p

Förskräckliga dagbok.

Om ni tyckte att uppdateringen dröjde? Då kan jag säga er att jag var tvungen att gå ut med hunden först (läs mobbining/bukefalostråden så förstår ni).

Jävla häxskrällen *LL har cencuerat 154 rader med svårdomar*
Jag hade suttit uppe hela natten och tänkt ut onda planer. Vad är tacken? Jo när jag skulle berätta för häxorna om mina planer för dem så säger de:

- Vi kan själva!

De är väl inga tvååringar? De satte på mig handbojor som gör så jag inte kan trolla och sedan gjorde de mig osynlig. De kunde väl iallafall satt mig i fängelse så jag slapp eländet?

Klara var fårulv
200_s.gif

Dag DL: 21:30
@Snurrfian

Du tänker alltså att Q, LenaH och Niyama skulle sitta i lyan ihop enligt det fetade?

Jag är ju lite inne på att LenaH räddade sig själv och försökte samtidigt ge sig ett alibi genom att hon röstade ut en ulvkollega...

Njae. Jag har inte tänkt att Niyama skulle vara ond, det vara bara tanken ang vad rösterna kunde säga och där jag försökte se olika möjligheter. Jag har inte Niy som god, för det har jag sällan generellt innan jag sett nåt specifikt- hon lurar mig alldeles för lätt annars-, men jag ser henne inte som särskilt hårig just nu. Så därav tror jag nog inte att det var en alibiröst som Q lade- men visst möjligheten finns och den är registrerad.

Och så läste jag inlägg från vår käre håriga döing där hon lägger ner mkt tid på att diskutera @LenaH

Det för mig jättelur för varför skulle Q skriva massor av inlägg om LenaH? Och varför har inte Lena själv reagerat på det?
Jag var ju lite på tapeten och q diskuterar allt som är på tapeten. Eller, q diskuterar allt i leken. :p
Jag reagerade inte så mycket på det iom att det hon skrev var korrekt, dvs det var min spelstil som diskuterades mellan henne och @Niyama (tror jag det var).

DL 2

Jag tror att @quarter4ever kanske trodde jag var får?
Jag brukar kunna lukta mig till rätt snabbt när hon är ulv och eftersom jag inte teoriat om henne som ulv så misstänker jag att hon inte kunde utesluta det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka