Ulvlek - Once Upon a Time

Jag upprepar vad jag skrivit tidigare - Snurrfian och cirkus har jag ju redogjort för varför jag tror som jag gör om, att jag inte tror Klara vinkade till lyan genom att rösta på Mirtai gör att jag släpper Mirtai just nu.

Killaloe-teorin tycker jag inte heller har en speciellt god grund, jag tror inte att ett sagofigursval är en vink.

Habina hade jag ju lagt åt sidan iom att Klara var fåret.

Därför trodde jag inte att någon av dem var ulv.

För övrigt så måste jag väl stå för vad jag TROR? Jag är inte alls säker men jag kan ju inte släppa alla jag misstänker bara för att någon säger emot?

Någonstans finns ju ulvarna.

Jag tycker att du är väldigt svepande och ovanligt okonkret för att vara du. Du bara avfärdar saker med "jag tycker" "jag känner"

Varför tror du inte att sagofiguren kan vara en vink? Jag är ganska säker på att det var en vink, frågan är bara om dialogbiten i min teori stämmer. Om Killaloe som ond hade missat det?

Hur tror du då att fåret har försökt att visa sig? Uppenbarligen lyckades det inte, men jag funderar ändå på om hon inte på något vis har försökt att visa sig och antingen så är det via röstningen på något vis eller så är det den där vinken jag tycker ändå finns där

Jag kan bara hålla med om att hänvisning till magkänslan är heljobbig. Hur i hela fridens namn försvarar och förklarar man sig mot sådana teorier. "Jag vet att du åt skaldjur och majonäs igår och det är inte din magkänsla utan magknip" eller?
Jag vågar lova att jag aldrig använt ordet magkänsla. ;)

Jag tycker att du är väldigt svepande och ovanligt okonkret för att vara du. Du bara avfärdar saker med "jag tycker" "jag känner"

Varför tror du inte att sagofiguren kan vara en vink? Jag är ganska säker på att det var en vink, frågan är bara om dialogbiten i min teori stämmer. Om Killaloe som ond hade missat det?

Hur tror du då att fåret har försökt att visa sig? Uppenbarligen lyckades det inte, men jag funderar ändå på om hon inte på något vis har försökt att visa sig och antingen så är det via röstningen på något vis eller så är det den där vinken jag tycker ändå finns där
Jag utgår delvis från mig själv, för mig är det rätt främmande att vinka på det sättet och det har jag också redogjort för tidigare. :)

Det är klart att alla spelar olika men det verkar som de flesta svarat med hjärtat på den obligatoriska frågan.

Jag tycker däremot att det är väldigt olikt dig att inte nagelfara q för sistarösten på hemlig, du brukar sällan lägga sånt åt sidan och därför undrar jag om ni sitter i lyan ihop.

Jag vågar lova att jag aldrig använt ordet magkänsla. ;)
Jag har sett dig och andra skriva liknade, minns inte ordvalet dock och alltid blivit lika irriterad. Jag tänkte mest på företeelsen och inte dig personligen här. Kollade inte upp exakt vad du skrivit.

Jag tycker däremot att det är väldigt olikt dig att inte nagelfara q för sistarösten på hemlig, du brukar sällan lägga sånt åt sidan och därför undrar jag om ni sitter i lyan ihop.

Jag kan ju bara säga att det håller jag inte med om helt enkelt. Jag brukar sällan göra på ett speciellt sätt. Den här gången så hade jag tröttnat lite på q's röster i sista sekunden och att det inte går att dra några slutsatser av dom oavsett om den som åker är god eller ond - hon gör det ju lika stokastiskt oavsett. Därför la jag henne åt sidan och försökte koncentrera mig på de jag tyckte verkade mer skumma.

Jag ser att @Lobelia är inne på ungefär samma tankar som jag är när det gäller dig och q's röster i lyncherna som varit. Jag har inget mer att tillägga.

Det känns som jag mest står och stampar. Tycker att Paddington resonerat vettigt det lilla jag sett från henne och lobelia fortsatt på samma vis, så även om jag inget vet vill jag lägga lobelia lite mer åt goda hållet.

Cirkus är jag kluven till, men eftersom LenaH verkar vara emot henne, så är hon kanske god?

LenaH tycker jag beter sig allt konstigare och jag hade gärna sett att hon åkt igår istället för Habina1. Som flera innan varit inne på upplever jag att hon mest sprider misstankar omkring sig och jag känner inte att hon för leken framåt.

Snurrfian vet jag inte alls, tycker hon förklarat sig bra och jag har svårt att se henne i en lya med LenaH.

Mirtai röstade bollen__ på igår (har jag för mig), måste kolla mer på henne ikväll.

Lenis... Killaloe... ????

Har garanterat glömt nån mer. Borde sluta leka från mobilen.

Det känns som jag mest står och stampar. Tycker att Paddington resonerat vettigt det lilla jag sett från henne och lobelia fortsatt på samma vis, så även om jag inget vet vill jag lägga lobelia lite mer åt goda hållet.

Cirkus är jag kluven till, men eftersom LenaH verkar vara emot henne, så är hon kanske god?

LenaH tycker jag beter sig allt konstigare och jag hade gärna sett att hon åkt igår istället för Habina1. Som flera innan varit inne på upplever jag att hon mest sprider misstankar omkring sig och jag känner inte att hon för leken framåt.

Snurrfian vet jag inte alls, tycker hon förklarat sig bra och jag har svårt att se henne i en lya med LenaH.

Mirtai röstade bollen__ på igår (har jag för mig), måste kolla mer på henne ikväll.

Lenis... Killaloe... ????

Har garanterat glömt nån mer. Borde sluta leka från mobilen.

Jag röstade på... Eh... Dig? ;) (eller Habina 1.0 kanske man kan säga? ;) )

:arghh: Men va fan! Du är ju LL. Typ. :banghead:

Niyama trodde jag blivit käkad. :cool: Hon redogjorde jag för när jag var Habina1, dvs instämmer i det hon skriver, vilket kan betyda precis vad som helst. Hon är slug... :devil:

Hm, du trodde att jag blivit käkad?! Var det så det var tänkt? :cautious:

Har bara mobilen idag igen så inga fina färgade listor från mig idag.

Det har ju inte hänt jättemycket under dagen LenaH verkar inte överens med vare sig Snurrfian eller cirkus. Går mycket på känsla och hävdar bestämt att hon inte tror någon av de tre som lottades igår sitter i lyan. Själv röstade jag ju på killaloe igår. Hon har ännu inte gjort något idag . Mina tankar från igår om Killaloe kvarstår alltså. Och OM hon och LenaH är ludna så skulle ju det förklara varför LenaH så bestämt hävdar att lottningen stod mellan tre goda. Hmm... :cautious:
Bollen/Habina2 vill jag gärna se mer av då bollen varit väldigt anonym.
Paddi höll jag åt det något godare hållet och vad jag sett av Lobelia verkar vettigt så den tanken får kvarstå. Likaså tanken att Niyama nog är åt det godare hållet.
Lenis får vara neutral så länge, jag har lite dålig koll där känner jag, och Mirtai skulle jag kanske vilja kika närmare på.
Tror inte jag glömt nån nu?

Alltså, jag känner mig helt blank inför dagens DL. Jag vet att det finns massor att fundera kring och teoria om, men det känns som att jag inte alls får ihop mina funderingar så vet inte riktigt vart jag ska börja :crazy: (och jag har hört att en ska komma på egna teorier så det fungerar sådär va med att kopiera rakt av?! :D)

Så med det sagt så ska jag fundera några varv extra och se vad jag kan komma fram till men jag har inte så stor tilltro till mitt huvud just för tillfället :D

Neej! Så röstade Snurris på Habina, och jag tycker hon är skum, därför:
Niyama ändrar röst till Mirtai
Jag tror inte riktigt jag hänger med här?
Du ville egentligen röstat på Snurris för att hon är skummast enligt dig men gör det inte för att rösten inte betyder något (men en röst är ju liksom ändå en röst tänker jag?)
Så istället väljer du en person som du inte riktigt tror på?
Niyama röstar på Habina
för att det känns som man bör ta ställning mellan de som har röster, och jag tycker hennes röst på Mirtai är för lätt.
Men sen ändrar du dig för att Snurris röstar på Habina? Och då röstar du på Mirtai, trots att det är anledningen till att du väljer Habina men sen kommer du på att du kanske borde rösta på mig?

Nu vet vi ju i efterhand att Habina inte var en ulv, men det kunde ju lika gärna varit en alibiröst från Snurris (om vi ponerar att Snurris är ond) så jag förstår inte riktigt tankegångarna kring ditt ändrande av röster?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Evolve
  • Core by D vs equiband
  • Stärka 3 åring
Tillbaka