Ulvlek - Once Upon a Time

Jag tror inte riktigt jag hänger med här?
Du ville egentligen röstat på Snurris för att hon är skummast enligt dig men gör det inte för att rösten inte betyder något (men en röst är ju liksom ändå en röst tänker jag?)
Så istället väljer du en person som du inte riktigt tror på?

Men sen ändrar du dig för att Snurris röstar på Habina? Och då röstar du på Mirtai, trots att det är anledningen till att du väljer Habina men sen kommer du på att du kanske borde rösta på mig?

Nu vet vi ju i efterhand att Habina inte var en ulv, men det kunde ju lika gärna varit en alibiröst från Snurris (om vi ponerar att Snurris är ond) så jag förstår inte riktigt tankegångarna kring ditt ändrande av röster?

Jag röstade så sent att en röst på Snurris såg ut att bli betydelselös för utgången av lynchen, jag försökte därför ta nån ställning till de som redan hade röster. Jag var inne på Snurris eller LenaH, och det är jag fortfarande men som jag skrev igår vet jag inte vem av dom. Sen såg jag Snurris röst och blev orolig att det var ett räddningsförsök på gång, det kändes dåligt helt enkelt. Och sen började jag noja för att jag knappt lagt märke till dig, och det kanske är där en ulv finns! Vet inte om det var svar på alla dina frågor (du lyckades klämma in extremt många :p).

Jag röstade så sent att en röst på Snurris såg ut att bli betydelselös för utgången av lynchen, jag försökte därför ta nån ställning till de som redan hade röster. Jag var inne på Snurris eller LenaH, och det är jag fortfarande men som jag skrev igår vet jag inte vem av dom. Sen såg jag Snurris röst och blev orolig att det var ett räddningsförsök på gång, det kändes dåligt helt enkelt. Och sen började jag noja för att jag knappt lagt märke till dig, och det kanske är där en ulv finns! Vet inte om det var svar på alla dina frågor (du lyckades klämma in extremt många :p).
Typ svar på allt, jag känner mig nöjd med svaren även om det inte gör mig det minsta klokare egentligen eftersom vettiga svar inte är en garanti för godhet :D :up:

Allmänt önskemål: kan inte alla som skriver typ "som jag redan skrivit" utan att hänvisa till vart eller ens vad det handlade om försöka bli lite bättre på det? Jag tycker det är svårt att hålla reda på allt som skrivs och så dyker nån sån formulering upp och då ska man sätta sig och leta efter dessa teorier. Särskilt när det som syftas på skrivits nåt dygn tidigare. Om man dessutom håller nån för god/ond är det ju bra att uppdatera om varför, så andra kan hänga med (åtminstone nåt kortfattat för då är det lättare att minnas "ja just det, det var x som skrev dessa teorier").

Tillägg: och ja, jag själv är också skyldig till detta.

Inte mycket som händer i leken nu... Får väl försöka ändra på det. ;)

Habina röstar på LenaH

Då jag upplever att hon sprider misstankar omkring sig, vilket mest skapar känslan av att hon teoriar, men utan att det för leken framåt. Jag tror att hon kan vara ulv.

Om du nu inte tyckte att det var lönt att rösta på Snurris varför ändra till Mirtai i sista stund? När du först lagt en röst som verkligen betyder något och ändra så det blir en nästan garanterat betydelselös?

15:47 Habina röstar på Mirtai....................................I
17:26 cirkus röstar på Killaloe..................................I
18:04 bollen__ röstar på Mirtai.................................II
20:05 Killaloe röstar på Habina................................I
20:54 Mirtai röstar på Habina....................................II
21:08 LenaH röstar på cirkus....................................I
21:17 Idahoe röstar på Killaloe.................................II
21:27 Snurrfian röstar på Habina.............................III
21:27 Lenis röstar på LenaH....................................I

21:28 Niyama röstar på Habina....................................IIII
21:28 Lobelia röstar på Killaloe................................III
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai..........................II

Jag är helt lost i den här lynchen (som om jag haft koll i de tidigare :banghead: ) och vet inte vad jag ska tro...

Jag tycker att mycket av det som skrivits om @LenaH känns vettigt.
Eftersom jag inte kan komma på något bättre själv tror jag min röst kommer hamna där idag

Så jag inte glömmer att röst. Jag antar att det inte blir en överraskning att

Lobelia röstar på LenaH

Motiveringen är dels att LenaH verkar vilja sprida misstankar kring sig och när det gäller Snurfian tolka inlägg högst märkligt för att få dem att verka skumma. Dels kombinationen av hur Q och LenaH röstat som verkar vilja peka ut LenaH som god när Q lade sig platt och inte ens försökte försvara sig.

Jag ber om ursäkt för min frånvaro idag också, shopping med barnen och på det följde huvudvärk, de är nog inte helt och hållet skyldiga till hela huvudvärken men nog bär de ansvar för en del.. :meh:

Jag tänker medvetet ge sjutton i att kommentera LenaH just nu för jag fastnar i omöjliga diskussioner som inte leder någonstans.
Killaloe- verkar förvirrad och sticker inte ut egentligen, min första tanke var att jaja hon är ny och lite osäker men så inser jag att hon är gammal i gamet och antagligen kan lura mig precis vart hon vill. Hon gör det väldigt lätt för sig i röstningarna, dl en tidig röst på Idahoe, i dl 2 röst på Bollen_/Habina och sen var hon först och röstade på Habina som visade sig god.
Niyama- verkar leta och vrida och vända på olika teorier, det gör visserligen inte att jag håller henne som god, men lite mindre ulvig. Men hennes röständring igår reser lite varningsflagg, något att hålla i minnet.
Lobelia- får ta över efter paddington som hade ont om tid, frågan blir ju lite rösten på Q, är det ett försök till alibi? Dessutom blir frågan lite att lägga upp Killaloe som tredje alternativ i gårdagens röstning. Samtidigt så hoppas jag att det är en god som har fått tag på ulvar.
Mirtai- känns osynlig och försvinner under radar för mig, lite blir funderingen igår, skulle hon kunna var ulv som såg ut att klara sig bra till Niyama i sista minuten slängde in en röst på?
Jag återkommer med mer! :D

Så jag inte glömmer att röst. Jag antar att det inte blir en överraskning att

Lobelia röstar på LenaH

Motiveringen är dels att LenaH verkar vilja sprida misstankar kring sig och när det gäller Snurfian tolka inlägg högst märkligt för att få dem att verka skumma. Dels kombinationen av hur Q och LenaH röstat som verkar vilja peka ut LenaH som god när Q lade sig platt och inte ens försökte försvara sig.
:confused: Okej nu är jag rejält förvirrad om det är jag som ser i syne eller om buke spelar ett spratt med mig, men jag såg ett annat namn först som du röstade på? Jag fick inte ihop det med motiveringen... :cautious:

Har citerat (och klippt i citaten för att tydliggöra vad jag också reagerar på) istället för att skriva ett inlägg med i princip samma innehåll, detta visar vad jag reagerar på med LenaH:
Men vad bygger du det på? Det är ju väldigt enkelt att säga att man tycker en massa saker, men utan att kunna bygga under det med något så är det du som känns mest skum av alla. Du väljer att tolka det jag skriver så att det passar in i dina tankar, trots att Niyama som ändå har misstänkt mig också, inte heller hänger med i din tolkning. Vad är det som gör att du är så tvärsäker på att de andra är goda? Det finns ingen siare kvar i leken, och det finns igen spion med överhuvudtaget. Så de enda som med tvärsäkerhet kan veta vilka som är goda eller onda är just ulvarna. Och just nu ser du mest ut som en ulv, och om något ser ut som en ulv så är det antagligen en ulv enligt din egen devis...

Själv börjar jag allvarligt fundera på dig. Du sprider en massa misstankar och går mer på känsla än på teoriande. Jag tolkar ditt inlägg #441 som att du vet att det var tre goda uppe för lottning.

Men det är rätt frusterande att spela med någon som hela tiden hänvisar till magkänslan och man själv försöker läsa spelet och inläggen för att hitta ulvarna. Det blir en rätt värdelös lek om alla bara skriver vad de tror istället för att genom inlägg eller hur folk har röstat eller inte röstat visa vad man bygger sin tro på. Ditt första inlägg om mig i leken är din första röst

Det har ju inte hänt jättemycket under dagen LenaH verkar inte överens med vare sig Snurrfian eller cirkus. Går mycket på känsla och hävdar bestämt att hon inte tror någon av de tre som lottades igår sitter i lyan. Själv röstade jag ju på killaloe igår. Hon har ännu inte gjort något idag . Mina tankar från igår om Killaloe kvarstår alltså. Och OM hon och LenaH är ludna så skulle ju det förklara varför LenaH så bestämt hävdar att lottningen stod mellan tre goda. Hmm... :cautious:

Jag reagerade på LenaH redan dag ett då det kändes som att hon inte försvarat sig som hon brukar som god. Sen har jag hela tiden reagerat på att hon slänger ur sig misstankar och godförklaringar lite hur som helst utan så mycket till teorier, vilket jag i och för sig tycker att hon gör oavsett roll men nu börjar det bli konstigare än vanligt tycker jag. Blir skeptisk av att flera nu reagerar, men det kan ju vara att alibi också. Eller så är det ett drev som onda passar på att hänga på i, för det går mot en oskyldig god. Men jag har ingen bättre idé nu och vill inte rösta i sista minuten igen, är kvar här och kan ändra om det är så.

Niyama röstar på LenaH

Om du nu inte tyckte att det var lönt att rösta på Snurris varför ändra till Mirtai i sista stund? När du först lagt en röst som verkligen betyder något och ändra så det blir en nästan garanterat betydelselös?

Jag fattar inte? Den skickade upp Mirtai till lottning så hur får du den till betydelselös? Sen hur lotten faller kan ju inte jag påverka.

20:20 Habina röstar på Lena
20:30
Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH

LenaH: 3 röster

Någon annan som röstat?

Citerar mitt inlägg från i onsdags också, för dessa tankar kvarstår om LenaH:
LenaH är jag skeptisk till, röständra för att rädda sig själv är ju logiskt men jag undrar om det samtidigt var försök till alibi. Tycker även fårteorierna om Habina skaver. De kan för all del vara korrekta (jag har ingen uppfattning alls om fåret) men tycker LenaH gör det lite enkelt för sig.

Jag röstar nu jag med :)

Mirtai röstar på LenaH

För att Q inte ändrade till henne för att rädda sig själv och för hennes sena ändring till Q kan vara försök till alibi.

DL4 tror jag? kl 21:30?

20:20 Habina röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH

LenaH: 4 röster

20:20 Habina röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH

LenaH: 4 röster

Men seriöst?! Jag har nu hunnit räkna inavelsgrad på två tilltänkta betäckningar 2017, göra röstlistor OCH byta avatar. Medan ingenting hänt i leken. Vad gör alla? :nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka