Ulvlek - Once Upon a Time

Jag som tycker att jag har kappvänt när det gäller Killa, men detta får i allafall mig att reagera.

Först lägger hon en röst med en rätt så vag teori.

Sen så kommer detta - känns som en ulv som vet att LenaH är god och själv vill verka lite bättre genom att följa henne.

Så detta ..

Jag har haft funderingar på hur osynlig bollen__ varit och nu kommer Habina och verkligen vänder kappan efter vinden bara sådär. Ena sekunden så anser hon att sprids misstankar andra sekunden så har LenaH alla rätt. Är detta en osäker god eller en ulv som försöker se god ut?

En osäker god. Jag tyckte LenaH betedde sig skitskumt, men eftersom hon var god, så blir förstås hennes tankar genast mkt intressantare, för hon tänkte uppenbarligen annorlunda gällande vissa spelare än jag gjort.

Även om jag varit kluven till dig och lenis innan.

Här är röstlistan från DL 1:

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
Q 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

De som röstade på hemlig är Lenis, Habina1, jag och Q.

Idag vet vi att Habina1 var god och Q ond. Jag vet var jag har mig själv och det lämnar @Lenis som okänd.

Frågan är alltså om det var två ulvar som tog chansen att rösta ut en god hemlig? Det som talar mot Lenis är att hon la den första rösten, och sedan kan Q kommit och slagit spiken i kistan med sin sena fjärderöst

för att berätta vilka mina kompisar är så ser mina håriga kollegor ut så här- utan att för den skull avslöja antalet dock ;)
.....

:p

IMG_2280.jpg

:love:

En osäker god. Jag tyckte LenaH betedde sig skitskumt, men eftersom hon var god, så blir förstås hennes tankar genast mkt intressantare, för hon tänkte uppenbarligen annorlunda gällande vissa spelare än jag gjort.

Även om jag varit kluven till dig och lenis innan.

Det jag tycker är svårt med LenaH är att hon var ju så sabla skum samtidigt som hon låtsades som om hon visste något, vilket hon omöjligt kunde göra. Jag kan tänka mig att hennes skumma beteende berodde på att hon helt enkelt ville bli utröstad (som hon också skrev senare) och att hon hade en mindre viktig roll så det spelade inte så stor roll.

Justerar den här med färger samt snurrfians röst. Kolla gärna så jag inte missat någon färg. :)
DL 1
21.04 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21.30 Quarter4ever röstar på hemlig

DL 2

( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26
Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:27 Lenis röstar på LenaH
21:28 Niyama röstar på Habina
21:28 Lobelia röstar på Killaloe
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai

DL 4
20:20 Habina2 röstar på LenaH
20:30 Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis
21:05 cirkus röstar på LenaH
21:08 Killaloe röstar på cirkus
21:09 Idahoe röstar på LenaH
21:16 Snurrfian röstar på cirkus

21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
Q 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

Idag vet vi att Habina1 var god och Q ond. Jag vet var jag har mig själv och det lämnar @Lenis som okänd.

Frågan är alltså om det var två ulvar som tog chansen att rösta ut en god hemlig? Det som talar mot Lenis är att hon la den första rösten, och sedan kan Q kommit och slagit spiken i kistan med sin sena fjärderöst

Det konstiga i den lynchen är ju varför Q röstade på hemlig. Var det för att de var säkra på att hemlig inte var fåret? Eller för de misstänkte att LenaH (som var den andra som var på tapeten) kunde vara fåret? Jag tyckte ju att hemligs godförklaring av LenaH var skum och att det kunde peka på att hon verkligen var får och visste vem som hade vilken sida. Väldigt märklig röst av q där faktiskt, jag förstår det inte ens nu i efterhand när vi vet både hemligs och LenaHs roller och att ingen av dom var fåret

Lyx att sitta vid dator! Jag ska försöka gå igenom så många som möjligt, men jag har hamnat lite i tidsnöd då jag blivit bortbjuden på middag. Därför gör jag så att jag tittar på själva röstinläggen och ser vad de kan ge.

Jag skulle vilja rösta nu och i vanlig DL1 anda så är det skitsvårt. Hemlig är jätteskum, men hade hon vågat vara det om hon var ond? Är LenaH ulven som jag kan se flera vinka till? det verkar ju konstigt att flera vinkar till samma. Då är det konstigare att inte rösta på den man tror är ulven.

cirkus röstar på Habina
Jag tycker det är konstigt att hon först lyfter att LenaH borde vara ulven och hemlig den onda utanför, men ändå så röstar hon ändå på hemlig

Jag har mest funderingar på Habina, Mirtai och Lenis (ja och kanske q som la avgörandet på hemlig, men det är ju inte det minsta olikt henne oavsett roll, men jag har obs på henne även om hon inte är högst på listan just nu)

Habina röstade jag på igår eftersom hon inte röstade på LenaH. Då fick jag på tafsen av först Niyama och sedan av idahoe som röstade på mig sen, bägge de tyckte att habina förklarade sig tillräckligt bra. Nu vet vi ju att hemlig var god och då känns ju Habinas förklaring som ogiltig. Jag tänker att hon kan vara får som följer ulv Lenis eller så kan hon vara ulv som blir följd av får Mirtai. Eller så är det inget av ovanstående. Men den där andrarösten skaver även om Lenis är god så kan det vara en lagom knuff i ryggen på en som hon visste var god.

Sen har vi då LenaH. Jag får ingen riktig rätsida på henne hon röstade på Snurrfian igår och tänker rösta på Lenis idag enligt liknande tankar jag har ovan, men jag är nog mer inriktad på den i mitten av triangeldramat. Det som skaver är att hon inte fick flera röster på sig för hon var ju den utpekade ulven. Har lyan försökt styra iväg sitt röstande nån annanstans?

cirkus röstar på habina
som i mina tänkta scenarior ovan kan vara antingen får eller ulv

Det känns i allafall som att ifall hon blir synad så kanske bilden klarnar lite där i allafall

I de två första dl röstade cirkus på goda Habina1. Hon nämner även flera hon är misstänksam emot, där mirtai och lenis är de vi inte vet roll på ännu.

Nu har jag läst igenom Klaras (inte så många) inlägg och nånstans borde hon ju ha försökt förmedla sig med lyan. Det jag hittar är att hon pratar en hel del om fåret och vinkningar, framför allt i dialog med Killaloe. Hon talar om att hon är TANDLÖS - dvs inte kan käka. :idea: Är det så subtilt?

cirkus röstar på Killaloe
för jag tror att Klara försökte förklara för henne vem hon var.

Om jag förstått cirkus rätt så har hon backat på teorin kring killaloe, för att killaloe skulle ha upptäckt en sådan hint om hon var ulv. Vilket jag inte är lika säker på.

Jag tycker att det både känns bra och dåligt med alla röster på LenaH. Bra för att jag tror att hon är ulv, dåligt för med största sannolikhet så gömmer sig ulvarna i en ström av alibiröster. Efter dagens diskussion med LenaH som jag hade tidigare plus tankarna om att hon inte riktigt försvarade sig från Niyama (som jag faktiskt inte tog så allvarligt på då vid DL1), men i ljuset av hennes allmänt spridande av misstankar och förklaringar som jag inte riktigt köper (tex den om att min teori om att Klara vinkat till Killa är kass för att det handlade om en figur, jag ser svagheten och det är inte figuren utan tanken på att en ond @Killaloe kanske borde fattat den tydliga vinken i den direkta dialogen) så kommer min röst också hamna där med största sannolikhet. Samtidigt så ogillar jag drev. Jag har inte direkt någon bättre kandidat idag

cirkus röstar på LenaH

Hon röstade igår på en god LenaH, precis som de flesta utav oss.

Jag vet inte alls... Tycker att jag inte får något grepp öht om cirkus och med tanke på att LenaH var god (som jag verkligen, verkligen trodde var ond) törs jag knappt lita på mina egna instinkter längre. Men jag tycker inte att cirkus försökt driva leken framåt, men jag vet inte egentligen om någon gjort det. :o

Funderingar runt Mirtai
Två röster från fåret Klara - är det så att Klara försökte skrika till lyan vem hon var?
Det var också Mirtai som la tredje rösten på hemlig i första lynch. I ett läge när ingen annan hade mer än en röst. Det verkar ju som om lyan förstod att åtminstone hemlig inte var fåret eftersom q spikade igen för henne.

Det här tycker jag är lite misstänkt. Alltid kul att folk teoriar, men att godförklara någon redan nu med den motiveringen? Njaaae. Jag tycker dessutom att Lena skrivit saker både som kan verka lite småskumma men även lite harmlösa. Funderar på om hemlig då kanske är ond utanför lyan och vill förmedla sig? Hittar ingen annan förklaring just nu och iom att vi ska fixa finmiddag och fira husköp (yeeeey!) lite kan jag få lite halvtaskig närvaro under kvällen, så jag röstar redan nu:

Lenis röstar på hemlig

Förhoppningsvis hinner jag in i god tid innan DL och kan teoria mer ang övriga, men finns inte så mkt att gå på just nu.

Röstade på goda hemlig i dl1, vilket jag inte tycker är så konstigt.

Fasen vad stressad jag är, trodde inte klockan var så mkt.

I extrem korthet:

Tycker Habina lägger konstigt mycket vikt vid dag 1. Att inte bara en utan flera ulvar bör ha röstat på hemlig om Lena är god? Skulle ulvarna vara så klantiga redan dag ett att de går ihop och skickar ut en ond, när de smidigare kan låta spelet gå eller lägga på sin höjd en utjämnande röst? Jag vet i 17.

Killa är rolig och trevlig och grymt kul att hon är tillbaka men ser inga utstickande teorier alls. Mer lite fint klappande hit o dit. Möjligen att hon försöker gå under radarn.

Förstår inte snurrdians tankar om att Lena skulle spela i o så för att hon kände sig röjd dag ett, om man inte går stenhårt på att hemlig som vinkande får skulle varit fallet, vilket det ju inte var.

Lena är en sådan jag tycker är svårläst men jag tänker likadant som henne idag.

Niyama skriver ganska lite men skarpt. Kan inte sätta henne åt något håll riktigt baserat på det.

Q spelar alltid så att hon känns rätt ond utan att jag kan sätta fingret på varför, det har jag bara fått vänja mig vid. Men uppskattar folk som skriver rejäla teoriinlägg, lättare att försöka bilda sig en uppfattning.

Jag känner att jag verkligen inte vet och måste tydligen hinna rösta på nån minut och har inte ens hunnit skriva om alla så får komplettera efter detta inlägg, men

Lenis röstar på bollen

då jag har noll koll på vederbörande och hellre skickar ut en inaktiv än att råka ta en aktiv god. Jäkligt kasst motivering men det får vara för att hinna

Röstar på mig (alltså bollen__/Habina2) pga inaktivitet. Ok, men då jag vet min roll så blir det ändå en misstänkt röst.

Goddammit. Här trillar man hem och blir än mer förvirrad trots att det skrivits en del.. Jag blir lite förvirrad av Lenas teoriande och sedan röst, jag vet ju att jag ofta tycker hon är skum så försöker att inte ta intryck av just det, men sedan blev jag fundersam över röständringen och att Q inte försökte få ut henne istället för sig själv. Det där med att rösta på en i taget vet i fasen om jag tycker jag köper. Bollen fick min röst igår av tidspress men hon skriver ju inte mycket och är supersvår att värdera. Jag får iaf inte direkta ulvvibbar av Killa så som vissa andra får.

Lenis röstar på LenaH

Se tidigare inlägg samt detta.

Röstar på goda LenaH, vilket förstås är förståeligt, men återigen en god som fått hennes röst.

Citerar mig själv från senaste. Sammanfattningsvis: Tycker att Lena generellt varit skum och jag tycker att hon uttalar sig som om hon har rätt bra koll på hela listan med deltagare, jag tycker det var lite skumt med utröstningen där Q kunde ha försökt rädda sig själv genom att rösta på Lena men inte gjorde det utan la en meningslös röst på Niyama, hennes byten mellan snurris o Cirkus lite bara för att som hon presenterat som om suttit på info ingen kan ha med nuvarande rollista, och slutligen för att jag just nu inte har någon jag misstänker mer. Röstar således på samma som igår:

Lenis röstar på LenaH

Sedan med tanke på antalet röster så tror jag definitivt att det döljer sig nån ulv bland rösterna på Lena, men det är inte mycket att göra åt. Drevet går liksom, men jag vill inte ändra min linje bara för att andra är på samma spår. Förhoppningsvis är det rätt.

Återigen en röst på LenaH. Lenis röststatistik ser inte bra ut och jag blir allt mer misstänksam emot henne. Jag upplever att hon inte gräver, utan mest flyter omkring i leken. Helt klart ulvmaterial...

Snurrfian
Jag tycker att hon har varit ganska så anonym förutom att hon försökt försvara sig mot LenaH, vilket hon gjort på ett bra sätt särskilt inlägg #471, fast jag vet inte om det gör henne god. Hon röstade på q i DL1 vilket kan tala till hennes fördel, men det kan också vara en alibiröst. Sen röster på LenaH och Habina1 och på mig. De senare rösterna är ju inte plus i protokollet. Jag tycker också att det är märkligt att hon röstar på mig igår när man läser hennes inlägg #532 hon hoppas på att LenaH är ulv för att det skulle klara ut en del. Varför inte rösta på LenaH? var det för att hon visste att LenaH var god och inte ville vara delaktig i ett drev mot en god när det dessutom såg rätt säkert ut att hon skulle åka?

@cirkus jag är fullt medveten om att jag är anonym, jag har ständigt dålig samvete att jag inte hinner med leken, min tid försvann idag på stopp i avloppet... :yuck: Och nu får vi gäster när som helst... :cautious: Jag hoppas kunna smita undan och skriva lite under kvällen. :angel:

Om jag förstått cirkus rätt så har hon backat på teorin kring killaloe, för att killaloe skulle ha upptäckt en sådan hint om hon var ulv. Vilket jag inte är lika säker på.

Om hon sitter i lyan så har hon uppenbarligen missat det. ;)
Jag är ruggigt ambivalent runt henne. Eftersom jag inte känner till rollerna på bollen__ /Habina2 och Idahoe så kan ju röstraden vara lite vilket som. Är dessa goda så ser ju hennes röststatistik inte jättefin ut och det kan ånyo tala till hennes nackdel. (den enda jag typ hade som lite god en stund)

Måste lämna datorn nu, men får avsluta med det här inlägget, som kanske hjälper någon att tänka?

Killaloe röstar på Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus
Lenis röstar på hemlig, bollen__, LenaH, LenaH
cirkus röstar på Habina1, Habina1, Killaloe, LenaH
Snurrfian röstar på Quarter4ever, LenaH, Habina1, cirkus
Idahoe röstar på cirkus, Lenis, Killaloe, LenaH
Paddington/Lobelia röstar på LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH
Mirtai röstar på hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH
bollen__/Habina2 röstar på Killaloe, missat, Mirtai, LenaH

Son jag skrev igår så tycker jag inte alls om drevet mot LenaH, där kändes det otroligt enkelt för ulvar att bara glida med och rösta ut en som de visste var god men som sagt lite tvetydiga saker.
Alltså, ingen av rösterna är väl kanske i sig så himla dåligt motiverade för jag kan förstå att LenaH sågs som skum, men det gör ju inte att alla rösterna känns bra för det
Habina2 lägger första rösten, inte så märkligt egentligen att regera på LenaH men också rätt safe att starta en lynch iom att hon fått mycket uppmärksamhet.

Sen tänker jag rösterna där i mitten, som inte är anmärkningsvärda men som ändå blir avgörande, är luriga och värda att fundera mer över. Dessa är kanske inte så konstiga (återigen) men samtidigt så är det enkelt att haka på och vara avgörande i en sådan röstning som ulv.

Funderingar runt Mirtai
Två röster från fåret Klara - är det så att Klara försökte skrika till lyan vem hon var?
Det var också Mirtai som la tredje rösten på hemlig i första lynch. I ett läge när ingen annan hade mer än en röst. Det verkar ju som om lyan förstod att åtminstone hemlig inte var fåret eftersom q spikade igen för henne.

Men om jag satt i lyan skulle jag ju reagera på att få två röster från samma spelare och iaf ha den personen som troligt får. Då är det ju väldigt dumt att käka just den personen...

21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
Q 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

Men för att vara riktigt krass så var det väl snarare du själv som slog spiken i kistan för hemlig med din röst som var nummer tre? Det känns som du försöker bortse helt och hållet från den?

Idahoe har trots sina ganska många inlägg glidit lite under min radar, hon har inte varit uppe i särskilt många teorier heller. Är det en ulv som snyggt har gömt sig under hela leken?

Men om jag satt i lyan skulle jag ju reagera på att få två röster från samma spelare och iaf ha den personen som troligt får. Då är det ju väldigt dumt att käka just den personen...

Om du är det så är det ju uppenbart att du har missat det och jag fattar att du inte kan svara på något annat sätt än just såhär.

Snurrfian
Jag tycker att hon har varit ganska så anonym förutom att hon försökt försvara sig mot LenaH, vilket hon gjort på ett bra sätt särskilt inlägg #471, fast jag vet inte om det gör henne god. Hon röstade på q i DL1 vilket kan tala till hennes fördel, men det kan också vara en alibiröst. Sen röster på LenaH och Habina1 och på mig. De senare rösterna är ju inte plus i protokollet. Jag tycker också att det är märkligt att hon röstar på mig igår när man läser hennes inlägg #532 hon hoppas på att LenaH är ulv för att det skulle klara ut en del. Varför inte rösta på LenaH? var det för att hon visste att LenaH var god och inte ville vara delaktig i ett drev mot en god när det dessutom såg rätt säkert ut att hon skulle åka?
Fast varför jag inte röstade på LenaH igår tyckte jag att jag var väldigt tydlig med? Drev gör att det är svårt att läsa ut något av det framåt och jag försökte istället hitta fler alternativ, jag tyckte visserligen att LenaH spelade väldigt skumt men samtidigt så trodde jag inte att hon var ensam ulv kvar direkt... Hade hon visat sig vara ulv så hade det öppnat upp en del, ny visade det sig att hon var bybo, alltså är vi i samma om inte sämre läge idag som igår.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka