Ulvlek - Once Upon a Time

Lite ont om tid och sitter med mobil bara men gör ett försök.
Igår röstade jag på killaloe. jag tyckte hon gjorde det enkelt för sig med röstmotiveringarna samtidigt som hon klagade på att ändra gjorde detsamma. Sedan jag skrev sist har hon varit mer aktiv och på i leken vilket talar till hennes fördel. Jag är fortfarande tveksam till henne men hon är inte den mest misstänkta just nu.

Det är alltid knepigt när det blir drev som det verkar bli idag. Det gör det svårt att utläsa något i efterhand ur röstningen och lätt för ulvarna att glida med.
Men LenaH har uppfört sig rätt annorlunda åtminstone senaste dygnet jämfört med hur hon brukar upplever jag. Hon verkar dessutom ha tröttnat på leken, så det kanske är lika bra att hon lynchas.
Jag tänkte tidigare att antingen Snurrfian eller LenaH kanske sitter i lyan. Nu upplever jag att Snurrfian har kommit med rätt så vettiga teoriinlägg nu på kvällen, vilket bidrar till att jag tror att LenaH är den mer ludna av dom.
Därför:
Idahoe röstar på LenaH

DL 4
20:20 Habina2 röstar på LenaH
20:30 Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis
21:05 cirkus röstar på LenaH
21:08 Killaloe röstar på cirkus
21:09 Idahoe röstar på LenaH

LenaH 7
Lenis 1
cirkus 1

Killaloe röstar på cirkus idag eftersom jag faktiskt känner mig väldigt osäker på LenaH, så vill inte bidra till det drevet riktigt. Och jag tycker att @Snurrfian sätrer fingret på en rätt märklig röstning från cirkus sida vilket får mig att känna mig minst sagt osäker på cirkus roll

(Jag noterade ditt svar nu också @cirkus och jag typ förstår hur du menar - jag håller bara inte med ;) )

Vad håller du inte med om? Att du eventuellt inte är ulv ;)

Jag menar ju att det finns hål i teorin när jag vänt och vridit på den ett par gånger. Just det att du som ulv nog borde har uppfattat vinken eftersom ni var i direkt dialog.

Snurrfian röstar på Cirkus, det är vaga teorier som inte riktigt håller, att driva på att Klara måste ha vinkat till lyan men lyan har uppenbarligen inte reagerat. Skulle Killaloe suttit i lyan så borde hon visserligen har snappat upp litteratur valet, vilket gör att jag mer tror att Killaloe skulle kunna vara god. Det gör att jag tror att Cirkus har försökt ligga lågt. Det gör visserligen att LenaH skulle kunna ha lite rätt i sina tankar men samtidigt så gör det inte att hon har alla rätt, hon har drivit mot goda förut med känsla av att de är onda.

Röstlistor

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på
quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till
quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:27 Lenis röstar på LenaH
21:28 Niyama röstar på Habina
21:28 Lobelia röstar på Killaloe
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai

DL 4

DL 4
21:16 Snurrfian röstar på cirkus

LenaH 7
Lenis 1
cirkus 2

Jag nojar nu. Om det skulle vara fyra onda från början, och om LenaH är ond, skulle de inte försökt kämpa lite för henne? De vet ju att det inte finns några sior. Om det är fler onda kanske de väljer att låta bli eller så är hon inte ond?

Jag nojar nu. Om det skulle vara fyra onda från början, och om LenaH är ond, skulle de inte försökt kämpa lite för henne? De vet ju att det inte finns några sior. Om det är fler onda kanske de väljer att låta bli eller så är hon inte ond?

Å andra sidan brukar en god LenaH försvara sig mycket mer.

Jag blir jättegärna lynchad för jag har ledsnat på leken och förhoppningsvis kan ni sluta fokusera på mig när jag dött för det leder er bara in i en återvändsgränd.

För övrigt tänker jag försöka lämna leken med vad jag tror är en perfect score och med det tänker jag rösta på Lenis för jag tror att eftersom lyan visste att hemlig inte var fåret (eftersom lyan vet att jag inte är ulv) så var det en enkel röst att inleda med som också hade en vettig teori för att vara DL1 och som också skulle kunna dra med sig en del goda röster också eftersom teorin verkade rätt stark.
För att toppa det hela så avslutade ulven quarter4ever med att spika igen kistan för en nästan 100%-igt säker god.

LenaH röstar på Lenis

edit: Jag tror som jag tidigare skrivit att q inte var säker på att jag inte var fåret och därför inte röstade på mig DL2.

Hur i hela fridens namn kan lyan ha vetat att hemlis inte var får bara för att de visste att du inte var ulv? Det definierar ingen roll att veta vilka som ingår i lyan, inte mer än ulv/ickeulv.

Jag kommer kvällsfodra och ramla i säng så fort resultatet kommit.

OM LenaH inte skulle vara ulv, så lovar jag att rösta på de hon röstat på... :nailbiting:

Fantastiska dagbok

I min frånvaro så har prins charmig upptäckt att jag har trolldrycken mot herpes. Men det dröjer några dagar innan drycken verkar. Så han har begett sig till den förtrollade skogen för att hämta Emma. Men skogen är stor, det lär ta ett tag.

LenaH var bybo

2000

DL 10:00

Fantastiska dagbok

I min frånvaro så har prins charmig upptäckt att jag har trolldrycken mot herpes. Men det dröjer några dagar innan drycken verkar. Så han har begett sig till den förtrollade skogen för att hämta Emma. Men skogen är stor, det lär ta ett tag.

LenaH var bybo

2000

DL 10:00
:devil:

Men hur kan du bara vara så skum @LenaH

Och frågan kvarstår fortfarande varför Q inte försökte rädda sig. Att det skulle ge misstankar åt andra håll håller liksom inte. Att ge misstankar mot en god mot en död ulv är inget som gynnar ulvarna direkt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka