Ulvlek - Once Upon a Time

Jag funderar över hurvida ulvarna verkligen trodde att hemlig var fåret eller ej. Jag tänker att de kanske inte var direkt beredda att offra fåret i första dl om de misstänkte att hemlig hade den rollen? Att om de trodde att hon var får borde det inte vara onda som la (framförallt de sista när man såg att det verkade dra åt det hållet ) rösterna på henne?

Kanske beror det på LenaHs roll? Om hon är ulv tror jag inte de skulle styrt röstningen mot hemlig, men om hon inte är ond kanske dom kände sig säkrare på att hemlig var god? Å andra sidan, om LenaH är ulv kanske de hellre offrade ett ev får än en kollega och att det därmed mycket väl kan bara onda som röstade ut hemlig?

Vet inte vart jag vill komma, min slutsats är att det kan vara antingen genom onda, goda, eller båda som röstade ut hemlig igår. O_o
Jag tror inte alls ulvarna trodde hemlig var får av anledningar jag redogjort för ovan.
visst, jag skulle ju säga att jag inte var ulv även om jag var det men den där teorin håller inte hela vägen tycker jag.

Bollen har fått dispens för att missa röstningen ikväll.
Det är ännu oklart om hon är tillbaka imorgon, är en åskådare på hugget redan ikväll och har möjlighet att rösta, hör av dig!

Annars letar jag ersättare så fort jag fått svar ifrån Bollen, hur vid hon kan fortsätta eller ej. Bsf och hemlig kan dock inte ersätta då vi har en lösmynt LL som känner sig ensam på tronen. Lobelia ska ersätta en annan roll men mer om det efter DL.
@fio ?

Här är vad som hände igår. Först skriver hemlig sitt inlägg om att hon vill sätta Lena åt det godare hållet.
Försöker få igång leken... Kanske många inte kommit hem efter jobbet än, eftersom det först nu börjar röra lite på sig här.

LenaH vill jag redan nu sätta åt det goda hållet. Hon skriver att om hennes inlägg ger en grund för någon att rösta på henne i DL1, det uppfattar jag som att hon inte har någon viktig roll utan är en av x antal bybor.

Paddington är den första som reagerar
Men sätta någon åt godare hållet för ett inlägg redan Dag1?

En minut senare reagerar även LenaH
Alltså - inte för att jag har något emot att bli betraktad som god men det där känns lite lättvindigt?

Men Killaloe, som är inne och skriver och bla har en diskussion om att hemlig är skum för att hon tyckte pluto kunde vara lik en varg reagerar inte alls på det. Är inte det lite märkligt? Att notera det men inte att den utan teori sätter någon som god?

Nähä hörreni, jag ska iväg på styrelsemöte och är tveksam till om jag kommer hinna tillbaka till DL så jag tänker att jag kommer lägga en väl underbyggd röst här nu :D

Killaloe röstar på Idahoe

Dels baserat på mina resonemang kring valet att antingen få vara en prinsessa eller små gnagare som hittar på elakheter, men även för att jag reagerade lite på det här.

Jag tänker att Idahoe lägger stort fokus på LLs felskrivning och ser det som viktigt att veta hur en RÄDDAR sig själv. Det tycker jag är lite lurigt, leken har precis dragit igång och ändå så fokuseras det lite på hur en räddar sig själv innan ens första rösten är lagd. :D

Sen tycker jag nog att @LenaH och hennes resonemang kring en ev godförklaring av sig själv och sin uteblivna men sedan återkommande motivering är lurig alltså. Jag har redan skrivit lite om det, så jag väljer att inte trassla till det mer, men nja antingen är det en ond som råkat försäga sig och som sen spelar snyggt, eller en god som inte vaktar sina ord på samma sätt som en gör som ond?!

Förutom det tycker jag även att @hemligs kommentar kring att Pluto liknar en varulv är väldigt långsökt! Här försöker vi hitta saker som inte finns (jag menar, Piff och Puff har ju betydligt mer lik päls och färg som en varulv jämfört med Pluto som är GUL och släthårig och dessutom rätt korkad :angel: Vilket då för mig tillbaka till @Idahoe igen och att hon valt att identifiera sig med beräknande små håriga gnagare!)

Skickar iväg min översyn för de jag hinner med en och en i fortsättningen:

10. Idahoe verkade ha svårt att välja mellan disneyprinsessa med tillhörande prins eller piff och puff. Vilket Killaloe slår ner på och sedermera röstar på henne för. Förklarar sig sedan till killaloe ang det och säger att det är fritt fram att rösta på henne utifrån det. Ifrågasätter att hemlig godförklarar någon för att få igång leken men säger sedan att hon mest blir förvirrad av det hela (ang hemlig) röstar sedan på cirkus , em uddaröst, Verkar idag inte tycka att det var konstigt att lynchen gick mot hemlig igår idag verkar hon väldigt spooky över vad som kan tänkas gå att utläsa- om det ens går att utläsa
jag vete fabian var jag har Idahoe- men om något så verkar hon tönka några varav runt - vilket jag ju uppskattar (:angel:) men ingen jag vet vart jag har

Men Killaloe, som är inne och skriver och bla har en diskussion om att hemlig är skum för att hon tyckte pluto kunde vara lik en varg reagerar inte alls på det. Är inte det lite märkligt? Att notera det men inte att den utan teori sätter någon som god?
Tänker du att jag inte skrev något angående att hemlig satte LenaH åt det goda hållet? Eller att jag själv funderar på Lenas beteende och säger att det skulle kunna innebära att hon är god och att jag inte får misstankarna mot mig? :)

Tänker du att jag inte skrev något angående att hemlig satte LenaH åt det goda hållet? Eller att jag själv funderar på Lenas beteende och säger att det skulle kunna innebära att hon är god och att jag inte får misstankarna mot mig? :)

att du inte skrev om det i ditt röstinlägg.

att du inte skrev om det i ditt röstinlägg.
Okej, då är det enklare för mig att bemöta det när jag vet vad vi pratar om :D

Men jag tänker att mina tankegångar och hemligs angående LenaHs sätt att uttrycka sig inte skiljer sig så mycket och då blir det ju tokigt om jag kritiserar henne för en teori som är typ snarlik min bara att hemlig uttryckte sig lite mer säkert (vilket ju såklart är dumt i en ulvlek eftersom allt är osäker jämt :D )

:rofl: Jag tänkte att nu har jag hittat en ulv som har försagt sig men så pratar du om någon annan lek! :D Lite trött och måste få i mig lite mat för att få igång hjärnan.
Jag kan numera kalla mig bildödaren i familjen, andra bilen på en månad som har gått sönder när jag har kört den. Eller den här vägrar att starta... Jag var arg för att jag var tvungen att ta den bilen till att börja med och ännu argare när den inte går att starta när jag ska hem... Min man behagade inte svara i telefon men tack och lov fick jag skjuts av en annan hem åtminstone... :cautious:

:o Tänkte det också när jag postat, nu kommer nån slarvläsa och tro att jag sitter i lyan och råkat skriva fel. Men den bjuder jag på! :laugh:

Nej, 7 minuter past bed time och jag får använda en gammal favorit: Ser det ut som en ulv är det antagligen en ulv. Visserligen ser @Snurrfian hårigare och hårigare ut men där finns inget att ta på så:

LenaH röstar på Lenis för att jag anar att @Habina gjorde en favorit i repris och följde hennes röst som får.

Om nån tycker att jag har galna syftningsfel i det här inlägget så beror det på att timmen är sen för mig.

Bollen har fått dispens för att missa röstningen ikväll.
Det är ännu oklart om hon är tillbaka imorgon, är en åskådare på hugget redan ikväll och har möjlighet att rösta, hör av dig!

Annars letar jag ersättare så fort jag fått svar ifrån Bollen, hur vid hon kan fortsätta eller ej. Bsf och hemlig kan dock inte ersätta då vi har en lösmynt LL som känner sig ensam på tronen. Lobelia ska ersätta en annan roll men mer om det efter DL.
@Lobelia som anmälde sig för sent?

@Lenis har du svarat på min undan från igår, var din teori att hemlig var fåret som vinkade till LenaH? Om ja, varför röstade du då på hemlig istället för LenaH?

Dels var jag stressad och skulle iväg lite spontant så jag tog det enda inlägg som fått min uppmärksamhet (jag är fortfarande inte förvånad att hemlig rök pga det när det stack ut så och så tidigt i leken finns inte mkt att gå på), dels tänkte jag inte så långt för jag var tja stressad (och på firarhumör efter husköp :D) och jag tänkte nog att alldeles oavsett om fåret funnits eller ej så hade jag röstat på hemlig pga det inlägget. Undantaget om det funnits goda specialare som behövt hitta varann då. Jag tycker helt enkelt det låter himla konstigt att godförklara någon sådär och dessutom så tidigt. Hade lika gärna kunnat vara en ond som godförklarar en ond, även om det vore i klantigaste laget (å andra sidan har jag ingen koll på hur ofta och på vilket sätt hemlig spelar). Så fåret var inte det enda jag tänkte på. Hade hemlig visat sig vara får hade jag ju vetat var jag skulle lägga min röst nästa dag om man säger så, så hade Lena varit en ulv som hemlig försökt vinka till så hade det varit win-win att ta ut dem ist för att riskera att lägga en kass röst på Lena för att hemlig spelar konstigt. Det kändes nog lite väl långsökt bara.

Men det resonemanget håller väl bara om LenaH är ulv? Annars fanns det väl ingen anledning för ulvarna att misstänka att hemlig var fåret? Och efter att ha fått svaret på hemligs roll så vet vi ju att det inte var något samband mellan de två.
Ja, det har jag väl skrivit också? Eller tänkte jag bara? :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka