Ulvlek - Once Upon a Time

(Lägger upp lite anteckningar för att underlätta för mig själv och förhoppningsvis er andra också :) )

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på
quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till
quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

Deltagarlista:
1. Lenis
2. Snurrfian
3. Klara
4. Paddington
5. Mirtai
6. cirkus
7. LenaH
8. bollen__
9. hemlig - Bybo
10. Idahoe
11. Habina
12. quarter4ever - Ulv
13. Killaloe
14 Blacksmithfarm - Siare
15. Niyama

Specialroller kvar:
Minst 1 Ulv (Gissningsvis 2-3 ulvar kvar?)
Svart får
Ängel
Bybor (Max 9 st)

Då sökfunktionen inte fungerar kommer jag inte hinna gå igenom varje deltagares inlägg för sig som jag hade velat. Utan har istället läst igenom leken ordentligt och teoriar från minnet utifrån detta..
Med risk att inte hinna innan DL så lägger jag in det här halvfärdigt nu och fortsätter bygga på om jag överlever det magiska 10-slaget.

1. Lenis. Röstar hemlig, bollen_.

2. Snurrfian. Röstar Q, LenaH.

3. Klara. Röstar Mirtai, Mirtai.

4. Paddington/Lobelia. Röstar LenaH, Q.
Röstar LenaH för att hon blir godförklarad av Killaloe och hemlig. Skulle inte det bygga på att både hemlig, Killa och LenaH var onda då? Eller åtminstone både Hemlig och Killa? Förstår inte helt resonemanget här...
Lägger förstaröst på Q, som är ond. Skulle en ulv lägga upp sin kollega? Tjaa, jag tror en skicklig ulv skulle kunna göra det när flera andra fått ströröster redan, som en sorts alibi. Och Paddi är ju skicklig... Så, en jag håller ögonen lite på.

5. Mirtai. Röstar hemlig, Killaloe.
Lägger tredjeröst på hemlig. Och ja, hemlig var ju lite förvirrande i sitt sätt att godförklara så det kan jag nog inte säga mycket om (även om såklar en ulv skulle kunna göra samma sak). Röstar sedan Killaloe för tankar som jag kan hålla med om, jag tycker Killaloe kanske reagerade lite oväntat i det läget. Så neutral ännu så länge.

6. cirkus. Röstar Habina, Habina.

7. LenaH. Röstar Snurrfian, (Lenis), Q.

8. bollen__. Röstar Killaloe, - .
Väldigt anonym och har ju mycket IRL så det är väl inte konstigt. Jag tror inte det påverkar bollens roll att hon har ont om tid, alltså inte ett försök att smyga med, men behöver se mer av henne innan jag kan sätta henne åt endera hållet.

10. Idahoe. Jag :D

11. Habina. Röstar hemlig, LenaH.

13. Killaloe. Röstar Idahoe, bollen_.
Röstar på mig dag 1, pga att Piff&Puff är elaka :confused: och att jag frågar LL om reglerna verkligen är rätt... Jag kan känna att det nog mest var en förstadagsröst från en som hade bråttom iväg.
Röstar sedan på bollen_ för att denne lagt en väl enkel röst dag 1 (Hej sten i glashus? :p ) och för att BSF käkades som röstat på bollen. Jag tycker resonemanget är lite väl långsökt, samt en lätt röst på någon som inte kommer hinna in och försvara sig.
Jag har inte spelat med Killaloe förut (tror jag?), men det är en jag kommer hålla ett öga på om jag överlever natten.

15. Niyama. Röstar LenaH, Q.
Följer som Q påpekade igår Paddi/Lobelia i sitt röstande. Jag tror inte att en ond hade velat lägga andrarösten på sin kollega igår och på så sätt lägga upp denne till lottning. Därför får Niyama vara mer åt den goda sidan för mig.

LL är sen så jag hinner fylla på listan med en till! :p

Röstar LenaH för att hon blir godförklarad av Killaloe och hemlig. Skulle inte det bygga på att både hemlig, Killa och LenaH var onda då? Eller åtminstone både Hemlig och Killa? Förstår inte helt resonemanget här...
Lägger förstaröst på Q, som är ond. Skulle en ulv lägga upp sin kollega? Tjaa, jag tror en skicklig ulv skulle kunna göra det när flera andra fått ströröster redan, som en sorts alibi. Och Paddi är ju skicklig... Så, en jag håller ögonen lite på.

Lägger tredjeröst på hemlig. Och ja, hemlig var ju lite förvirrande i sitt sätt att godförklara så det kan jag nog inte säga mycket om (även om såklar en ulv skulle kunna göra samma sak). Röstar sedan Killaloe för tankar som jag kan hålla med om, jag tycker Killaloe kanske reagerade lite oväntat i det läget. Så neutral ännu så länge.

Jag röstade på cirkus pga hennes första röst på Habina. Jag vet inte om cirkus har mycket annat för sig, men hon verkade inte riktigt förstå eller hålla med hur jag tänkte att Habina var rimlig i sitt förklarande (att om du har ett får som vinkar, men inte är säker på till vem den vinkar, så är det mer vettigt att rösta på fåret än chansa på ulv). Hon kan såklart ha sett något som jag missat, men det kändes inte riktigt som cirkus vanliga knivskarpa teorier för mig.
Röstar sedan Habina igen dag 2, med teorin att hon kan vara ulv eller får baserat på röstningen dag 1. Jag vet inte, men jag tycker inte cirkus känns lika skarpsynt i sina teorier som vanligt. Kanske har hon mycket annat, eller har sett något jag missat, eller helt enkelt lurat upp mig på läktaren alldeles totalt :p Oavsett en jag håller ögonen på.

Väldigt anonym och har ju mycket IRL så det är väl inte konstigt. Jag tror inte det påverkar bollens roll att hon har ont om tid, alltså inte ett försök att smyga med, men behöver se mer av henne innan jag kan sätta henne åt endera hållet.

Röstar på mig dag 1, pga att Piff&Puff är elaka :confused: och att jag frågar LL om reglerna verkligen är rätt... Jag kan känna att det nog mest var en förstadagsröst från en som hade bråttom iväg.
Röstar sedan på bollen_ för att denne lagt en väl enkel röst dag 1 (Hej sten i glashus? :p ) och för att BSF käkades som röstat på bollen. Jag tycker resonemanget är lite väl långsökt, samt en lätt röst på någon som inte kommer hinna in och försvara sig.
Jag har inte spelat med Killaloe förut (tror jag?), men det är en jag kommer hålla ett öga på om jag överlever natten.

Följer som Q påpekade igår Paddi/Lobelia i sitt röstande. Jag tror inte att en ond hade velat lägga andrarösten på sin kollega igår och på så sätt lägga upp denne till lottning. Därför får Niyama vara mer åt den goda sidan för mig.[/QUOTE]

Ytterligare ett par tillagda! Om LL tar såhär mycket sovmorgon kommer jag ju hinna med alla innan DL trots allt :up:

Lägger förstarösten på onda Q dag 1. Relativt ofarligt då så många redan fått ströröster, försök till alibi?
Röstar andraröst på LenaH vilket tar upp henne i ledningen. För att LenaH verkar prata mycket om fåret och kanske är fåret sjjälv, samt att LenaH röstade på Snurris dag 1 (Brukar inte LenaH göra det dag 1? Jag trodde det var typ tradition :D )
Får hålla ett öga på Snurris också.

Jag röstade på cirkus pga hennes första röst på Habina. Jag vet inte om cirkus har mycket annat för sig, men hon verkade inte riktigt förstå eller hålla med hur jag tänkte att Habina var rimlig i sitt förklarande (att om du har ett får som vinkar, men inte är säker på till vem den vinkar, så är det mer vettigt att rösta på fåret än chansa på ulv). Hon kan såklart ha sett något som jag missat, men det kändes inte riktigt som cirkus vanliga knivskarpa teorier för mig.
Röstar sedan Habina igen dag 2, med teorin att hon kan vara ulv eller får baserat på röstningen dag 1. Jag vet inte, men jag tycker inte cirkus känns lika skarpsynt i sina teorier som vanligt. Kanske har hon mycket annat, eller har sett något jag missat, eller helt enkelt lurat upp mig på läktaren alldeles totalt :p Oavsett en jag håller ögonen på.

Röstar hemlig som andraröst. Vet inte hur mycket det säger egentligen, jag var själv lite tveksam på hemlig och tyckte då att Habinas tankar verkade vettiga.
Lägger förstarösten på LenaH, för hon menar att få reda på LenaHs roll skulle förklara en del. Dock verkar hon ha rätt så svaga misstankar mot LenaH bara? Eller, ja jag kan inte säga att jag förstod den motiveringen helt...
Rätt neutral ännu så länge, behöver se mer innan jag kan hålla henne åt endera hållet.

Följer som Q påpekade igår Paddi/Lobelia i sitt röstande. Jag tror inte att en ond hade velat lägga andrarösten på sin kollega igår och på så sätt lägga upp denne till lottning. Därför får Niyama vara mer åt den goda sidan för mig.

Förskräckliga dagbok.

Om ni tyckte att uppdateringen dröjde? Då kan jag säga er att jag var tvungen att gå ut med hunden först (läs mobbining/bukefalostråden så förstår ni).

Jävla häxskrällen *LL har cencuerat 154 rader med svårdomar*
Jag hade suttit uppe hela natten och tänkt ut onda planer. Vad är tacken? Jo när jag skulle berätta för häxorna om mina planer för dem så säger de:

- Vi kan själva!

De är väl inga tvååringar? De satte på mig handbojor som gör så jag inte kan trolla och sedan gjorde de mig osynlig. De kunde väl iallafall satt mig i fängelse så jag slapp eländet?

Klara var fårulv
200_s.gif

Dag DL: 21:30

Bra jobbat ulvar! :p:up:

Reviderar listan:

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på
quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till
quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

Deltagarlista:
1. Lenis
2. Snurrfian
3. Klara - Fårulv
4. Paddington
5. Mirtai
6. cirkus
7. LenaH
8. bollen__
9. hemlig - Bybo
10. Idahoe
11. Habina
12. quarter4ever - Ulv
13. Killaloe
14 Blacksmithfarm - Siare
15. Niyama

Specialroller kvar:
Minst 1 Ulv (Gissningsvis 2-3 ulvar kvar?)
Ängel
Bybor (Max 9 st)

Höll precis på att skriva om Klara att jag inte riktigt förstod varför hon hakat upp sig på Mrtai. Nu tillkommer ju såklart funderingen om det kan varit ett desperat försök att vinka med hela armen genom att rösta på en ulv två gånger? Hmm...O_o

Jag har inte hunnit gå igenom Lenis och LenaH än men det får vänta till i eftermiddag. Nu ska jag ut en sväng med hunden och hästen i SNÖN :love: som vi fått idag!

Höll precis på att skriva om Klara att jag inte riktigt förstod varför hon hakat upp sig på Mrtai. Nu tillkommer ju såklart funderingen om det kan varit ett desperat försök att vinka med hela armen genom att rösta på en ulv två gånger? Hmm...O_o
Det verkar både orimligt och rimligt att det skulle vara så. Väldigt tydligt om Mirtai är ulv (vilket hon mycket väl skulle kunna vara eftersom jag tycker att hon är skum enligt tidigare teorier :sneaky: :D), men kanske även lite väl övertydligt? Framförallt när det blev som det blev att Klara blev käkad (bra jobbat ulvar :up: ).

Så den övertydliga kopplingen talar mot att Mirtai skulle vara ond iom att det är så himla övertydligt hintande och dessutom lite att skjuta sig själv i foten att äta en person som typ får noll röster med sig men som lägger dessa på en ulv.

Alltså kan nattens käk vara ett sätt att rikta misstankar mot Mirtai, eller ett sätt att få henne att framstå som god eftersom det känns så osannolikt att ulvarna käkar någon som hänger efter dem sådär uppenbart.

Visst ger mina teorier väldigt mycket substans när jag tror att personen antingen är ond, eller kanske god?! :D

Förskräckliga dagbok.

Om ni tyckte att uppdateringen dröjde? Då kan jag säga er att jag var tvungen att gå ut med hunden först (läs mobbining/bukefalostråden så förstår ni).

Jag hade suttit uppe hela natten och tänkt ut onda planer. Vad är tacken? Jo när jag skulle berätta för häxorna om mina planer för dem så säger de:

- Vi kan själva!

De är väl inga tvååringar? De satte på mig handbojor som gör så jag inte kan trolla och sedan gjorde de mig osynlig. De kunde väl iallafall satt mig i fängelse så jag slapp eländet?

Klara var fårulv
200_s.gif

Haha, enligt historien borde jag och @Snurrfian vara i lyan tillsammans! :rofl:

Borde sova... men några tankar lite snabbt.

Paddington skulle kunna vara god, eller ulv som ville ha lite alibi. Niyama tror jag mer på som god, även om hon skulle kunnat alibiröstat.

Däremot är jag fortfarande tveksam till LenaH, ponera att hon också är ulv, då är det ju ett perfekt alibi att rösta ut en annan ulv.

Fasiken, den här lynchen gjorde inte saker så mycket klarade ändå. Får vara glad att vi fick ut en ulv iaf. :)

Nu, sova!
Varför tror du på Nya mer som god än LenaH som du verkar sätta åt det onda hållet.

Båda är i samma situation genom att ha röstat på Q som var bevisligen ond?

Jag visste inte ens att Paddi var med :rofl: nåja, det var ju bra röstat av mig :p
Menar du att du lekt fram tom DL 2 och inte noterat att @Paddington är med och leker?

Eller att du inte kollat upp vem som röstat på, samma person du röstar på men 12 minuter tidigare?

Är lagt talat har jag mycket svårt för att tro på någotdera.

Förskräckliga dagbok.

- Vi kan själva!

Klara var fårulv
200_s.gif

men neeej
:arghh:

Förskräckliga dagbok.

- Vi kan själva!

Klara var fårulv
200_s.gif

Klantskallar! :devil::rofl:

Varför tror du på Nya mer som god än LenaH som du verkar sätta åt det onda hållet.

Båda är i samma situation genom att ha röstat på Q som var bevisligen ond?

Eftersom Niyama röstade tvåa och LenaH trea. Men jag är på intet sätt säker och nu när jag läser att Klara var får så måste jag läsa om leken från början och se om jag blir klokare.

Nu har jag försökt läsa igenom alla inlägg av vissa som jag har dålig koll på.

Klara var får och tja enligt mina tankar om att fåret skulle ligga lågt så passade hon ju in, men hon har inte skrivit så himla mycket att gå på. Röstat på mirtai med ganska harmlösa röster sett till övriga som varit lagda, visst att folk hade kunnat hänga på, men inte några typiska teorier för det som skulle leda till otippad utröstning. Tanken har framförts att hon skulle kunna göra det för att vinka till ulvarna, men gör man det på det viset som får? Visst man får ju ondas uppmärksamhet om man jagar dem- och man kan samtidigt försöka få den onda som blir utsatt att se lite god ut om man själv ryker, samtidigt som man själv (som får alltså) ser god ut om ulven ryker. Så visst tanken är inte omöjlig.Enligt den teorin skulle isf mirtai vara i lyan och tills nu hade jag henne på antingen-eller/neutral-nivå. Hmm hmm. Vet inte riktigt hur jag ska tänka alls.

Niyama har lagt rätt många inlägg men ändå har jag dålig koll på henne. Verkar ha viss tidsbrist och då är det lättare att skicka in spridda kortare inlägg för att ändå bidra så säger väl mig inte så mycket, mer än att jag alltid är lite rädd att hon ska försöka äta mig när jag minst anar det. Liksom Sasse en av de jag har svårast att läsa. I vanliga fall hade jag tänkt att hon försökt gå under radarn men när jag läser har hon ändå teoriat en del inklusive mot mig så hon har iaf uppmärksamhet på leken trots tidsbrist- trodde jag tills jag läste inlägget om Paddington som hon verkar ha missat. Pad har ändå skrivit 14 inlägg som jag ser nu. Visst man kan göra ärliga missar, ni som var med vet ju att jag blandade ihop folks namn när jag var bevisat god för ett par lekar sedan, men om jag inte minns fel fick jag försvara mig rätt mycket just vad gäller Niyama då.

fortsätter läsandet..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka