Ulvlek - Once Upon a Time

Åh ett glaspalats :love:
Jag trodde att typ halva grejen med ulvlekar var att kasta sten i glashus :D :love:

Fast jag håller inte riktigt med om att det är en så himla enkel röst dag ett och att jag kastar så mycket sten i glashus. Alltså, jag sitter ändå och försöker skriva ihop något, fundera och vända på lite grejer. Det är såklart inget djupsinnigt men jag diskuterar ändå med mig själv och andra. Så skillnaden är rätt stor mellan att fundera och skriva lite "teorier" jämfört med bollens röst på mig med motiveringen att jag "inte gillar Skalman" :confused:

Samma idag, jag saknar problematiserande kring klara/mirtais relation från @Habina vilket jag tycker är synd och misstänkt. Precis som jag tycker det är ludet att gå in och lägga en andraröst baserat på ett övertydligt "samband" så som @bollen__ gör. Vilket jag också skriver, samt att jag själv reflekterar över deras relation. Så antingen har du missat det eller så läser du bara det du vill? ;)
Alltså, jag förstår hur du menar, jag håller bara inte med dig :p ;)
Du röstar på mig för att Piff&Puff känns elaka och att jag frågade LL om reglerna stämde, det är väl rätt enkelt motiverat? Och inte helt olikt bollens röstmotivering med Skalman om du frågar mig ;)

Jo jag har läst dina inlägg (alla faktiskt, nu när sökfunktionen funkar igen ;) ) och det är bra att du problematiserar och diskuterar med dig själv, det var dina röstmotiveringar jag hade funderingar kring.

I sammanhanget (att Klara skulle vinka till ulvarna) så ser det rätt märkligt ut.
Jag fattar inte vad du menar? Jag trodde ju att du var fåret, och ville egentligen inte rösta på den som jag trodde var fåret eftersom det vore bättre att jaga ulvar än fåret. Hur får du det till sammanhanget att Klara skulle vinka till ulvarna? Det känns som om du vet något som jag inte vet och jag därför inte hänger med i resonemanget. :cautious:

DL 3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:27 Lenis röstar på LenaH

21:28 Niyama röstar på Habina
21:28 Lobelia röstar på Killaloe
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai

Mirtai 3
Killaloe 3
Habina 3

cirkus 1
LenaH 1

Nej, det är möjligt. Hade helst röstat på Snurris men det såg ut att bli en meningslös röst. Du låg också bra till för en röst, men samma sak där.
Hade du varit lite tidigare på det så hade jag röstat på Snurris men eftersom ingen verkade intresserad så testade jag intresset för cirkus (som också var =0)

Jag fattar inte vad du menar? Jag trodde ju att du var fåret, och ville egentligen inte rösta på den som jag trodde var fåret eftersom det vore bättre att jaga ulvar än fåret. Hur får du det till sammanhanget att Klara skulle vinka till ulvarna? Det känns som om du vet något som jag inte vet och jag därför inte hänger med i resonemanget. :cautious:
Läs ditt eget inlägg så hajar du vad jag menar. Men jag släpper det, inte misstankarna mot dig men det jag tolkade annorlunda än du menade. :)

Hade du varit lite tidigare på det så hade jag röstat på Snurris men eftersom ingen verkade intresserad så testade jag intresset för cirkus (som också var =0)

Skrev ett inlägg om Snurris för en stund sen. Borde ha röstat direkt men ville samtidigt se reaktioner på det jag skrev innan jag röstade.

Förskräckliga dagbok

Har ni sett Disneys version av Askungen? Då ska jag tala om att den inte stämmer. Det var ingen god fe som hjälpte Askungen utan jag. Men all magi har sitt pris, så i utbyte så lovade Askungen mig sin förstfödda avkomma. Men när Askungen väl blev gravid så förstörde Snövit min plan.

Men efter Zelena blev iväg skickad till OZ tog Zelena även med sin dotter. Den enda drottningen tyckte därmed att det kändes tomt i Storybrooke utan bebis. Så när Askungen helt plötsligt blev gravid igen (dock inte hänt i serien) så blev den onda drottningen besatt av Askungens bebis.

Så resten av leken så lär Askungen gömma sig för häxorna. Lycka till! /Rumpel.

Habina var bybo

cinderella.png

Dag DL 10:00

Onda människa! :eek: Jag är på väg till mina nu. Går inte att låta fjordingar och welshar svälta. :angel:
Jag veeet (islandspojkar är inte heller nådiga att få vänta på maten :p ) Å andra sidan ska jag bara gå typ 50 meter till deras ligghall så... (De kör kvällsrally nu i väntan på nattamat)

Förskräckliga dagbok

Har ni sett Disneys version av Askungen? Då ska jag tala om att den inte stämmer. Det var ingen god fe som hjälpte Askungen utan jag. Men all magi har sitt pris, så i utbyte så lovade Askungen mig sin förstfödda avkomma. Men när Askungen väl blev gravid så förstörde Snövit min plan.

Men efter Zelena blev iväg skickad till OZ tog Zelena även med sin dotter. Den enda drottningen tyckte därmed att det kändes tomt i Storybrooke utan bebis. Så när Askungen helt plötsligt blev gravid igen (dock inte hänt i serien) så blev den onda drottningen besatt av Askungens bebis.

Så resten av leken så lär Askungen gömma sig för häxorna. Lycka till! /Rumpel.

Habina var bybo

cinderella.png

Dag DL 10:00

:banana:
:devil:
( men jag gillar habina :love: !:heart)

Jag tror som sagt inte att någon av de tre uppe för lottning sitter i lyan.
Där har jag Snurris och cirkus. Ev också Lenis fortfarande men jag måste gå igenom henne lite bättre om jag får chansen.

Övriga ger mig inte direkt några ondvibbar hittills.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka