Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

@Madalitso dina resonemamang kringantalet onda verkar rimliga tycker jag, tror inte det är färre än 6 onda dock, pga att tjuvarna kan ju också tänkas ta kål på någon ulv .
Hade redan glömt att tjuvarna för äta var tredje natt, börjar bra detta :rofl:
Men som sagt, jag skulle gissa på totalt sätt 6 eller 7 onda, varav en är utanför lyan.
 
Så om jag har fattat det rätt så är det en god sida, en ond sida och tjuvarna som är en egen sida?
Vad är då skillnaden mästartjuven och inbrottstjuven?
 
Så om jag har fattat det rätt så är det en god sida, en ond sida och tjuvarna som är en egen sida?
Vad är då skillnaden mästartjuven och inbrottstjuven?
Enligt vad LL svarade på min fråga så är enda skillnaden på tjuvarna vad som krävs för att tjuvarnas sida ska vinna beroende på vilken av dem som är i livet.
 
Okej, men hur ofta stjäl tjuvarna då?
Tror inte de stjäl alls, enligt rollistan så är deras enda specialförmågor att de får prata med varandra utanför leken och att de får käka var tredje natt.

Som jag tolkade det så innebär det att var tredje natt så är där två käk, ett från ulvarna och ett från tjuvarna? @Paddington
 
Men med två spioner, en siare och god lya med paket så känns det iaf som att det kommer finnas en hel del information i leken, vilket är skönt när vi är så många. Visserligen är ena spionen ond, men iom att denna inte ingår i lyan så måste all överföring av information ske i tråden, vilket ger goda en chans att se den.
 
Tror inte de stjäl alls, enligt rollistan så är deras enda specialförmågor att de får prata med varandra utanför leken och att de får käka var tredje natt.

Som jag tolkade det så innebär det att var tredje natt så är där två käk, ett från ulvarna och ett från tjuvarna? @Paddington
Okej, namnet lurade mig :crazy:
Trodde automatiskt att de snodde också, eftersom de är just tjuvar.
 
I mitt huvud vill jag ha det till 6-7 onda, 11-12 goda och 2 tjuvar.

Onda får käka varje natt och tjuvarna var tredje. Jägaren tar med sig någon när den dör.

Tvillingarna är de goda som känner till någon annan på goda sidan. Och sen kommer det ju (förhoppningsvis inte) finnas en spöklya/döda goda som kan hjälpa eller stjälpa.

Jag trodde jag skulle bli förvirrad med tanke på antalet spelare, men denna tredje sida är helt ny för mig. Fördelen är ju att det finns en hel del goda specialroller som kan vara till nytta. :)
 
Jag vill prokrastinera mitt jobb genom att leka också är här nästan ingen som skriver med mig :cry:
Tänkte att med 20 spelare så skulle jag inte behöva prata med mig själv :rofl:
 
Spontant känns det som att man kommer behöva gå tillbaks till deltagarlistan många gånger för att komma ihåg alla som är med, har redan haft ett antal "vänta, var den personen med?" :rofl:
 
Vill också varna folk om att med så många deltagare kommer jag nog inte göra några systematiska genomgångar av alla förrens fältet rensats något. Får istället bli till att utgå från vad jag kommer ihåg att folk har skrivit och röstlistor. Om någon skriver något skumt borde man väl komma ihåg det, eller hur? :p
 
Angående tvillingarna, jag har aldrig lekt tidigare då de varit med. Brukar de vilja visa sig för de andra spelarna?
Inte vad jag vet. De brukar försöka hjälpa varandra överleva lite försynt, men förutom att bli godförklarade tjänar de inget på att visa sig, snarare ökar det bara risken att de blir käk.

De har ju ingen information eller så de vill att vi andra ska uppfatta heller, utan har bara förmånen att ha en person förutom sig själv vars roll de vet och som de kan bolla teorier med.
 
Jag har också hittat hit! :D :angel:
20 spelare och 3 sidor :crazy: och härligt tema :love:
Jag förbereder mig för min roll som åskådare (Den där jobbiga som sitter i sittliften och applåderar när folk vurpar :p ) med att poppa en stooor skål popcorn, korka upp vinflaskan och träna hejaramsor :bump:

Lycka till alla! Och kom ihåg att undvika sista åket - varje dag! :rofl:
 
Hittat hit. Haft härliga tankenötter (läs: helvetesproblem) på jobbet idag, så tänkte att det skulle bli skönt att "slappna av" med en ny ulvlek. Tills jag läste rollistan. Yeah, right. :rofl: Börjar med att hålla koll på min roll så får jag försöka förstå resten efter hand tror jag. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 126
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 252
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 766
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp