Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Imorgon jobbar jag hela dagen och när jag kommer hem blir det middag med sambo och son, så räkna inte med några större/stort antal inlägg från mig imorgon. Jag satsar på att hinna in innan DL1.
 
Hittat leken:)
Håller på och slår i stolpar i en ny hage så här när jag ändå är i karantän pga lätt förkylning (utan feber )
hittade direkt något skumt här:D
Hörru LL. De pratar jämtska för bövelen i Åre. Inte Dalamål :angel:



:cool:

Jag tyckte också det var lite underligt men tänkte att göteborgarna kanske hade dålig koll på allt ovanför sthlm och att LL gjorde det med flit? :D
 
Hittat leken:)
Håller på och slår i stolpar i en ny hage så här när jag ändå är i karantän pga lätt förkylning (utan feber )
hittade direkt något skumt här:D
Hörru LL. De pratar jämtska för bövelen i Åre. Inte Dalamål :angel:



:cool:
Dalmål är bra mycket enklare iaf för mig att härma än jämtska. Med en öl eller två så blir det automatiskt dalmål är nog därför jag håller mig till baronen.... :angel:
 
Nu på kvällen när det brukar dyka upp fler människor så kommer jag bara kunna kika in sporadiskt, men om inget annat så får jag ta igen i inläggsstatistiken imorgon :D
 
Tror inte de stjäl alls, enligt rollistan så är deras enda specialförmågor att de får prata med varandra utanför leken och att de får käka var tredje natt.

Som jag tolkade det så innebär det att var tredje natt så är där två käk, ett från ulvarna och ett från tjuvarna? @Paddington
+ @godisklubba

Stämmer att var tredje natt kan det bli två käk och att de får prata med varandra

Tjuvarna har inga andra specialförmågor. Om du kikar i första inläggen i Anmälningstråden Klubban så ser du ett stort antal roller med olika namn (ängel, siare, bagare, trollkarl etc) alla dessa har olika förmågor. Tjuvarna är en av dessa roller som dock inte är så vanlig i lekarna. Den roll som brukar "stjäla" från andra deltagare är Ficktjuven :) (även onda fén kan man nog säga stjäl oxå)
 
Jag hoppas ingen väntar sig teoriinlägg från mig efter döden, så tyckte inte det var ett aktuellt scenario att ta upp i ett inlägg om hur jag tänkte teoria :rofl:

Ja, det här kan bli riktigt virrigt (kul!) :D
Snarare att du skrev att du inte skulle göra sammnställningar innan det minskade på deltagare, vilket tyder på att du tänker vara kvar även med få deltagare.
 
Snarare att du skrev att du inte skulle göra sammnställningar innan det minskade på deltagare, vilket tyder på att du tänker vara kvar även med få deltagare.
Jag tänker mer att när det är färre deltagare så kan jag göra utförligare inlägg om varje deltagare, eller så är jag död och då är det en icke-fråga.
Sen så även om jag inte vet när jag kommer dö, så är det väl ingen som går in i en lek med tanken att man kommer dö tidigt, så man behöver inte tänka på vad som händer längre fram?
 
Nä, jag väljer att tolka det som Mistimed!

Mvh
Värmlänning som fått höra från en Göteborgare boendes i Stockholm att jag är från Norrland...
Du kanske såg att jag taggade dig för att @qitis att @Paddington skrev fel med Dalmål och inte Jämtska? :p

Och jag lovar, det var inte jag som sa att Hedinn är från Norrland, även om jag ibland skämtar om att allt norr om Halland är Norrland (dvs jag bor själv i "Norrland") ;)
 
Jag har hittat hit och fått roll, men återkommer imorgon för nu ska jag handla och fixa mat och sen lär min hjärna vara för trött för att börja bena i det här 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 003
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 976
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 632
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp