Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Hittat hit och redan blivit matt av alla kommentarer. Undrar också @Paddington ifall det blir två som blir käkade natt tre (alltså under förutsättning att ulvar och tjuvar inte väljer samma, det vore roligt)? Känns verkligen som att LL vill döda av oss lite fort. ;)

Jag borde väl bli enormt misstänksam mot glömmerallt som redan i detta skede pratar om att stockholmare käkar folk, men så insåg jag att jag inte vet ifall glömmerallt är stockholmare IRL, så jag släpper den tanken för stunden. :angel:
 
Utmaningen blir ju att avgöra om eventuell info kommer från god eller ond spion.

Jag kan hitta några fler utmaningar förutom det... Att öht få nåt grepp om leken förrän dl 4-5 känns omöjligt. Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda. :p
 
Utmaningen blir ju att avgöra om eventuell info kommer från god eller ond spion.
Ja, och om den då är sann eller inte. Den onda spionen kan ju mycket väl försöka sprida falsk information för att hjälpa ulvarna och för att se om den goda spionen avslöjar sig som reaktion på det.
 
Ja, och om den då är sann eller inte. Den onda spionen kan ju mycket väl försöka sprida falsk information för att hjälpa ulvarna och för att se om den goda spionen avslöjar sig som reaktion på det.

Ja alltihop i en enda röra. Infon kommer bli svårtolkad oavsett.
 
Vill också varna folk om att med så många deltagare kommer jag nog inte göra några systematiska genomgångar av alla förrens fältet rensats något. Får istället bli till att utgå från vad jag kommer ihåg att folk har skrivit och röstlistor. Om någon skriver något skumt borde man väl komma ihåg det, eller hur? :p
Så du räknar med att leva till slutet? Intressant, är det ulvar som har lättast att överleva? ;)
 
Ja, och om den då är sann eller inte. Den onda spionen kan ju mycket väl försöka sprida falsk information för att hjälpa ulvarna och för att se om den goda spionen avslöjar sig som reaktion på det.

Och sen tjuvarna som också kommer tolka info - de lär ju leta efter siare och psykopat eftersom det påverkar deras vinstvillkor.
 
Jag kan hitta några fler utmaningar förutom det... Att öht få nåt grepp om leken förrän dl 4-5 känns omöjligt. Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda. :p

Tror inte tjuvar faller under "onda" i denna rollistan ('kriminella' kanske? :D ), men det vore ju bra om du misstänkte dem med. :p
 
Så du räknar med att leva till slutet? Intressant, är det ulvar som har lättast att överleva? ;)
Jag hoppas ingen väntar sig teoriinlägg från mig efter döden, så tyckte inte det var ett aktuellt scenario att ta upp i ett inlägg om hur jag tänkte teoria :rofl:
Och sen tjuvarna som också kommer tolka info - de lär ju leta efter siare och psykopat eftersom det påverkar deras vinstvillkor.
Ja, det här kan bli riktigt virrigt (kul!) :D
 
Hittat leken:)
Håller på och slår i stolpar i en ny hage så här när jag ändå är i karantän pga lätt förkylning (utan feber )
hittade direkt något skumt här:D
Hörru LL. De pratar jämtska för bövelen i Åre. Inte Dalamål :angel:

Onda

Göteborgaren har lixom Stockholmarna tagit med sig hela familjen inkl mormor till Åre och gör allt för att dölja sin dialekt och smälta in bland ortsbefolkningen. Denne har bland annat tvingat hela familjen att specialstudera dalamål senaste veckan.
Ond Spion – känner inte till ulvarna och ulvar

:cool:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 694
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 468
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 284
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp