tack @Sasse för en härlig lek :love:
och tack till alla deltagare :)
nu behöver jag springa ut och hämta in fölis för det kom ett oväntat regn så vill ställa in dem för natten
 
Förstod att du fattade, annars hade jag inte insett att du var ulv :p
Jag tog dig som spion ganska tidigt. Men du var ond fe ett kort tag när jag insåg att du inte alls visste att bsf blivit siad utan röstade där och när du frågade mig om jag trodde att ulvarna och onda feen hittat varandra.

DD skrev något om röständring och ulvar. Jag frågade hur hon visste att ulvarna hade den förmågan och inte onda fen. Mycket riktigt stämde det att ulvarna (jag) hade röstfifflar förmåga och då kunde du ha varit ond fe som hittade mig :)
 
Och jag fick ju knappt vara med :( taskiga ulv-uschlingar... men men, var nog lika bra för jag har knappt hunnit kolla internet alls senaste dagarna så ;)
 
Och jag fick ju knappt vara med :( taskiga ulv-uschlingar... men men, var nog lika bra för jag har knappt hunnit kolla internet alls senaste dagarna så ;)
Och jag har funderat på om det egentligen var så smart att skydda mig själv, hade ju varit rätt skönt att bli käkad så någon som faktiskt fattar hintar eller åtminstone suttit i en lya nån gång kunde ta över ängel-rollen. Så kunde jag slippa ansvar och dessutom slippa dåligt samvete för att jag inte hade tid och inte kom på några vettiga teorier...
 
Och jag fick ju knappt vara med :( taskiga ulv-uschlingar... men men, var nog lika bra för jag har knappt hunnit kolla internet alls senaste dagarna så ;)
Jag vet :( Jag hade en lista över de jag inte ville käka. Du var med på den. Men vi vågade inte käka Q, Snurrfian käkade jag tidigt i förra leken, bsf ville jag inte käka då jag ofta käkar den jag röstat på så jag var rädd för att någon skulle se något samband.

Du var den på icke käklistan som det kändes bäst att käka. Speciellt med tanke på att du var sjuk och kanske ändå inte orkade vara med.
 
Jag tog dig som spion ganska tidigt. Men du var ond fe ett kort tag när jag insåg att du inte alls visste att bsf blivit siad utan röstade där och när du frågade mig om jag trodde att ulvarna och onda feen hittat varandra.

DD skrev något om röständring och ulvar. Jag frågade hur hon visste att ulvarna hade den förmågan och inte onda fen. Mycket riktigt stämde det att ulvarna (jag) hade röstfifflar förmåga och då kunde du ha varit ond fe som hittade mig :)
Aha. jag siade ju bsf, men ingen lyssnade ju när jag talade om att hon var ond :grin::mad::p:D
 
Och jag har funderat på om det egentligen var så smart att skydda mig själv, hade ju varit rätt skönt att bli käkad så någon som faktiskt fattar hintar eller åtminstone suttit i en lya nån gång kunde ta över ängel-rollen. Så kunde jag slippa ansvar och dessutom slippa dåligt samvete för att jag inte hade tid och inte kom på några vettiga teorier...
Jag funderade någon sekund att ändra till dig då du skrev på ett sätt som gjorde att det lät okej om du blev käk. Tycker du skötte dig bra trots tidsbrist. Hemligrösten var riktigt bra (nu tänker jag inte på att jag var ond)
 
Aha. jag siade ju bsf, men ingen lyssnade ju när jag talade om att hon var ond :grin::mad::p:D
Du skulle ha varit mer misstänksam mot henne.Jag hade hängt på. Jag trodde aldrig att hon var ond fe. Hade du inte frågat om henne så hade jag tänkt misstänka henne och kanske röstat där men eftersom jag trodde hon var siad god så var jag ju tvungen att hålla henne som god :angel:
 
Du skulle ha varit mer misstänksam mot henne.Jag hade hängt på. Jag trodde aldrig att hon var ond fe. Hade du inte frågat om henne så hade jag tänkt misstänka henne och kanske röstat där men eftersom jag trodde hon var siad god så var jag ju tvungen att hålla henne som god :angel:
:rofl:
Tyckte det var svårt när hon inte gjort så mkt skum, åsså ville jag inte outa mig för mkt :p fast det gick ju mindre bra :rofl:
 
Jag funderade någon sekund att ändra till dig då du skrev på ett sätt som gjorde att det lät okej om du blev käk. Tycker du skötte dig bra trots tidsbrist. Hemligrösten var riktigt bra (nu tänker jag inte på att jag var ond)
Tack, när jag skrev i anmälningstråden så tänkte jag mest att denna veckan skulle bli mindre stressig än förra och glömde lite bort att jag har ont om tid även i vanliga fall. Och att kombinera tidsbrist med att vara helt mosig i huvudet efter en vecka med alldeles för mycket stress och för lite sömn var inte optimalt. :angel:
 
@Sookie
Hoppas du inte blev avskräckt och vill leka mer. I förra leken var det faktiskt vi ulvars fel att du lynchades. Denna leken var det de godast och onda fen som förhäxade Hemligs ulv. Annars hade det blivit lottning.

I mina två första lekar blev jag lynchad i andra DL och i min tredje lek blev jag lynchad i tredje lynchen. Efter det släppte det.
 
Och jag har funderat på om det egentligen var så smart att skydda mig själv, hade ju varit rätt skönt att bli käkad så någon som faktiskt fattar hintar eller åtminstone suttit i en lya nån gång kunde ta över ängel-rollen. Så kunde jag slippa ansvar och dessutom slippa dåligt samvete för att jag inte hade tid och inte kom på några vettiga teorier...
Äsch, när jag var ängel skyddade jag mig själv så pass att när jag blev käkad och kom in i goda åskådarlyan så hade de klagat på den dåliga ängeln :o Tydligrn tyckte de hintarna om vem som behövde beskydd var tydligare än jag tyckte.
 
Äsch, när jag var ängel skyddade jag mig själv så pass att när jag blev käkad och kom in i goda åskådarlyan så hade de klagat på den dåliga ängeln :o Tydligrn tyckte de hintarna om vem som behövde beskydd var tydligare än jag tyckte.
Det är inte lätt att vara ängeln. Ulvarna vill gärna äta ängeln och tar gärna alla chanser. Fördelen med att ängeln skyddar sig själv är att det alltid finns någon som inte kan käkas. Det kan vara viktigt senare i leken när det inte är så många kvar.
 
Mitt IRL liv tog för mycket av mig den här veckan, jag borde ha kunnat göra en bättre insats... Men jag hade Artline som ond ett tag men jag kunde inte hitta vad jag skulle gå på, du kändes lite för följsam @Artline. :p

I går trodde jag att @bollen__ verkligen var ond när hon röstade på DD, men jag kan ha varit färgad av att jag då visste att DD var ängel. :D
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 832
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 952
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 698
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp