Jag grubblar på Idahoe. Hon är den första som jag upplever inte röstar pga ot, utan för att hon reagerar på att Q godförklarar sig i flera inlägg.

Jag är kluven, för jag reagerade också på det hos Q, att hon sas var övertydlig med att "oj nu godförklarar jag mig", men samtidigt är det svårt att skriva utan att skriva som om en är god (vilket vi ju alla är i snitt 2/3 av alla lekar).

Så å ena sidan tycker jag Idahoe är vettig med sin röst, å andra sidan tycker jag Q är vettig med att ändå markera att hon är medveten om att hon godförklarar sig själv.

Ifall nån hängde med. :o
Nu tycker jag du är väldigt virrig O_o
Jag röstade på Q pga hennes ifrågasättande av om självmordsbombaren, som LL skrivit var god, verkligen var det. Blandat ihop mig med någon annan månntro? :confused:

Nu tycker jag du är väldigt virrig O_o
Jag röstade på Q pga hennes ifrågasättande av om självmordsbombaren, som LL skrivit var god, verkligen var det. Blandat ihop mig med någon annan månntro? :confused:

Nä, menar du att jag tolkade ditt röstinlägg fel? Kan tyvärr inte citera från mobilen.

Nä, menar du att jag tolkade ditt röstinlägg fel? Kan tyvärr inte citera från mobilen.
Citerar mitt röstinlägg (från mobilen ;) )
Det jag reagerar på mest är ändå det här
Citat från Q "fräga: Är självmordsbombaren på den goda sidan? Så som det står i rollistan alltså?"
"Hej LL, är den goda rollen god?" känns ju lite... O_o
Sen om Q försöker få fler inlägg (:rofl: ) eller verka mer aktivt funderande eller bara är virrig vet jag inte, men att ifrågasätta LL känns ulvigt tycker jag.
Alltså

Idahoe röstar på quarter4ever

Svårt att misstolka, så jag tror ändå du blandat ihop något :cautious:

Nä, jag tolkade "goda rollen god" som att du syftade på att hon godförklarade sig själv. :) Men då var det alltså mer åt ot-hållet ändå?
Jag skriver ju förvisso i slutet att det är just att hon ifrågasätter LL som känns ulvigt, så jag förstår inte helt hur du lyckas få det och självmordsbombare till att hon godförklarar sig själv...

Och tjaa, inte OT direkt men en svag och långsökt teori rätt typisk för dag 1 skulle jag säga

Hur tänker du att Gabbys röst vore för att få upp en god till lynch? Det var ju första rösten på Snurrfian, när det fanns fem andra som fått en röst redan (sex med henne själv) som hon kunde lägga en andraröst på? Det är väl inte värst troligt att alla övriga fem sitter i lyan, så att hon var tvungen att välja någon annan? Eller missar jag någon del i din tankegång nu?
Jag menade att snurrfian var ju god och G_O la första rösten på henne. Jag tänker helt enkelt att ulvar nog gärna vill lägga en första röst tidigt istället för en misstänkt andrarröst lite senare ( vilka ofta brukar bli misstänkta i vart fall- andraröster alltså)
Bumpo å andra sidan lägger ju en andraröst på mig så ska jag följa den tanken innan så vet jag inte riktigt vart jag landar .
Jag vet bara vart jag har mig själv ni andra är svårbedömda minst sagt.
Det var inte alls bra att de käkade Niyama inatt- ffa med henne roll i åtanke. :(
Jag ska försöka få igång hjärnan lite efter att ha matat och vattnat alla fyrbenta och tvåbenta medlemmar i familjen men ville besvara din fråga innan jag gör det

Skräp med käket.
Bara för att inte missa lägger jag min röst nu. Jag tittar in igen innan 13 och hoppas det hänt nåt mer då så jag känner mig säkrare.

hemlig röstar på quarter4ever efter hennes flera inlägg igår där hon godförklarade sig själv. Jag tycker särskilt hennes "Snurrfian och bumpo borde inte sitta i lyan tillsammans" - efter vi fick veta snurris roll, var underlig, som om hon vill sprida misstankar mot bumpo. En ulv borde inte sticka ut så, men samtidigt vet vi ju att q har både jobb och sin :love: på hjärnan (vilket jag unnar dig q, tro inget annat!!) så hon kanske inte riktigt tänker klart alla gånger.

Jag var högst medveten om att jag godförklarade mig själv- liksom svårt att inte göra det (egentligen oavsett sida för ordningens skull) Du tror inte att det var riskabelt värre att göra det så tydligt och därmed riskera att bli siad tex om jag vore ond? ;) men lite bättre utfall om jag vore god och riskerade att sias?
Så tänk lite till - tycker jag då:angel:

Jag är ju mer villig att tro att ulvar väljer att ligga lite lågt och hellre lägger förstaröster i DL1 än andraröster, även om det såklart inte är någon garanti att alla gör det. Och jag har ju haft fel förut, speciellt när Q suttit i lyan... :cautious: Som det såg ut i början av röstningen så är det väl oftast bättre för en ulv att lägga en förstaröst på en god för att sprida ut rösterna än att lägga en andraröst på en god för att se till att nån annan än en kollega får fler.

Ja det är precis så även jag funderar ju - se tidigare svaret till dig.
Och givetvis är jag lite färgad av att bumpo la en andraröst på mig - lätt hänt att man blir misstänksam mot dem som gör det :o
Jag vet ju att jag oftast skriver något som många uppfattar som skumt och det är nog bara att acceptera för mig att så är det.

Det bjöds visst på paj i stallet så kommer hem senare än jag tänkt och får kanske rösta från mobilen. I vilket fall blir det nog bara ett kort röstinlägg. Åker jag inte ska jag försöka teoria mer senare ikväll och även försöka bättra mig imorgon om jag är kvar då :o

Uppdaterar med färger
Röstlista DL1 kl 21.30

19:25 Hedinn röstar på Idahoe
19:44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
19:57 hemlig röstar på Hedinn
20:42 Idahoe röstar på quarter4ever
21:06 bollen__ röstar på Habina
21:18 Snurrfian röstar på Bumpo
21:20 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21:24 bumpo röstar på Quarter4ever
21:25 Habina röstar på idahoe
21:26 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 cirkus röstar på Snurrfian
21:29 Niyama röstar på Gabby_Ossi

inte så mycket att färglägga direkt men noterar att Niyama också röstade på Gabby_Ossi och kan ju kanske vara en en anledning till att just hon vart käkad inatt?
Det finns väl två scenarier till det i så fall
:
G_O är god som de vill få misstankar emot
eller
G_O är ond som inte ville ha vare sig Niyama eller mig i hälarna idag (oavsett vilken roll som vi skulle kunna tänkas ha)
Jag tänker också så här:
Jag har åkt ut första speldygnet rätt många lekar i det senaste kanske ville lyan inte käka mig av den anledningen( iaf brukar jag tänka så iaf till första DL när jag är ond- inte käka de som åkt tidigt i de senaste lekarna om man inte absolut tror att de har en ledande god roll)
Och Lyan visste ju utmärkt väl att vare sig jag och Niyama är där- så kan kanske vara jobbigt att ha oss båda med i leken? Och Niyama är den av oss som brukar få flest att följa hennes tankar-medans jag är ett rätt tacksamt offer att få misstankar emot -så rätt logiskt att de käkar Niyama sett ut de ondas synvinkel
Niyama som vi nu vet var siare var rätt offensiv mot LenaH igår - kan också vara en anledning till att hon vart käk med samma två scenarier som i fallet G_O :idea:
Om man ska tro på att snurrfian fick 3 röster på sig för att rädda någon så ligger Idahoe ur mitt perspektiv sett lite åt det skummare hållet till - , men det är endast ur den förutsättningen att det var just räddningsröster på snurrfian
Annars är alternativet att alla med mer än en röst på sig igår var goda helt enkelt
(ja Jag VET - godförklaring av sig själv- men men.....)

Uppdaterar med färger
Röstlista DL1 kl 21.30

inte så mycket att färglägga direkt men noterar att Niyama också röstade på Gabby_Ossi och kan ju kanske vara en en anledning till att just hon vart käkad inatt?
:
eller
G_O är ond som inte ville ha vare sig Niyama eller mig i hälarna idag (oavsett vilken roll som vi skulle kunna tänkas ha)
Jag tänker också så här:
Jag har åkt ut första speldygnet rätt många lekar i det senaste kanske ville lyan inte käka mig av den anledningen( iaf brukar jag tänka så iaf till första DL när jag är ond- inte käka de som åkt tidigt i de senaste lekarna om man inte absolut tror att de har en ledande god roll)
Och Lyan visste ju utmärkt väl att vare sig jag och Niyama är där- så kan kanske vara jobbigt att ha oss båda med i leken? Och Niyama är den av oss som brukar få flest att följa hennes tankar-medans jag är ett rätt tacksamt offer att få misstankar emot -så rätt logiskt att de käkar Niyama sett ut de ondas synvinkel
Niyama som vi nu vet var siare var rätt offensiv mot LenaH igår - kan också vara en anledning till att hon vart käk med samma två scenarier som i fallet G_O :idea:
Om man ska tro på att snurrfian fick 3 röster på sig för att rädda någon så ligger Idahoe ur mitt perspektiv sett lite åt det skummare hållet till - , men det är endast ur den förutsättningen att det var just räddningsröster på snurrfian
Annars är alternativet att alla med mer än en röst på sig igår var goda helt enkelt
Jag tycker dina tankar har klar relevans men jag lutar åt det du själv tar upp - första käket blir ofta på någon som har varit kvar länge de senaste lekarna helt enkelt.
Att Niyama var siaren tror jag lyan ser som ren bonus.

F ö så kan jag ju redogöra lite mer för hur jag tänkte igår när jag röstade. Jag hade velat lägga en betydelselös uddaröst, gärna på just Niyama som sällan blir lynchad DL1.
Jag hade dock verkligen ingenting att ta ¨på där och ingen annan var speciellt skum heller så när jag upptäckte att Snurris blandat ihop två spelare så hade jag en teori och när det dök upp två andra spelare med två röster så tänkte jag att då får slumpen avgöra.
Så engagerad var jag igår.

Uppdaterar med färger
Röstlista DL1 kl 21.30

:
eller
Jag tänker också så här:
Alltså jag kan hålla med om en hel del av dina tankar här (utom att jag snarare tror de försökte rädda dig i så fall såklart ;) )
Ett problem är ju att tankarna leder till "antingen är X god eller så är X ond", dvs smarta tankar men eftersom vi inte vet vilka av alternativen som stämmer så tycker jag man inte direkt kan dra några slutsatser därifrån.
Jag tänker även jag att lyan nog mest går efter vem som varit kvar länge nyligen när de käkar första natten. Så brukar åtminstone jag tänka som ond. Och Niyama hade ju ingen anledning att försöka outa sig så att lyan fick siaren var nog en glad överraskning för dom :cautious:

Fyller på min lista från igår då det inte hänt så väldans mycket sedan dess- har kursiverat det jag lagt till för de som inte vill läsa upprepning från igår....

2. LenaH verkar ha försäkrat sig om att inte få en röst av bumpo pga hennes moderatorstaus :p Ingen fårulv med i leken annars hade det ju varit rätt kul att teoria om det :D Valde JFK för att veta hur det känns att ha en flygplats uppkallad efter sig - Hon röstade på Snurrfian igår, en andra röst och var av förklarliga skäl inte så engagerad i leken (:heart) och börjar komma med lite inlägg nu medans jag skriver detta - så kan inte hålla henne åt något håll alls än så länge
4. quarter4ever Det är jag! :D
5. bollen__ har bara hittat leken med ett "Jepp!" som svar på om någon röstat på sig själv någon gång
röstade på Habina igår och har endast 3 inlägg i leken så grymt svårt att ha nån uppfattning alls om men får därmed vara ett frågetecken helt enkelt.
6. hemlig frågade om någon någonsin röstat på sig själv i en lek, undrar sedan över självmordsbombaren och huruvida den drar med sig någon vid de olka DLs:en eller endast om den själv väljer att dö har. Röstade på Hedinn igår och tidigt på mig idag - ingen aning om vart jag har hemlig
7. Hedinn vill äta med Nixon för att han anses intelligentast av de presidenter som suttit i USA och annars bara skrivit att med den rollista som denna leken har så kan det ju inte finnas någon ond utanför som vinkar till lyan Röstade på Idahoe igår och har ställt relevanta frågor idag tycker jag . Kan säkert lura mig att tro att hon är god pga det - men inte i topp för mig att fundera över idag trots allt
8. cirkus vill ha Barack Obama vid middagsbordet och annars bara undrat över fiktiva presidenter. Lägger en tredje, och avgörande röst på Snurrfian igår. Alltså jag tror inte att cirkus skulle göra det som ulv faktiskt? Men men säker kan man ju inte vara- men som ond brukar cirkus vara väldans duktig på att så in misstankar och vrida till det- jag upplever inte att hon gör det denna gången- men vågar inte hålla henne åt någotdera håll för stunden
9. bumpo Vill helst få chansen att konversera med Michelle Obama via hennes presidentman Barack och dessutom gärna få tvåla till Donald Trump för att visa hur dumt han ofta uttrycker sig och hur otroligt misogyn han är så vill helst ha en bankett med flera presidenter istället för en supé . Oroar sig sedan för att hon kan ha orsakat att få en reprimand (banning?) efter inlägg i annan tråd på buke så hennes deltagande i leken kan bero på det . Men ingår en deal med LenaH ang det . La en andraröst på mig igår och funderat lite kring habina och och hemlig i samma inlägg där hon taggade cirkus och höll med henne lite ? inte deltagit i leken sedan dess? Hm något med detta + hennes andraröst på mig igår får mig ändå att känna att det känns lite varning på bumpo ändå? Men inte mer än att jag funderar på henne- skulle behöva se mer av henne helt enkelt
10. Idahoe hittat leken och tvärsom mot mig endast verkar ha lekt med goda självmordsbombare och hade kunnat tänka sig en middags date med en fiktiv president (Jed Bartlett)
La en förstaröst på mig igår och något med hur hon frågar Habina ang att hon vill vara kvar iaf nån dag i leken får mig att höja lite på ögonbrynen trots allt - och det tillsammans med det faktum att även hon hade 2 röster på sig igår enligt det jag tidigare teoriat om ang räddningsröster får mig att fundera över henne-
11. Gabby_Ossi väljer idag Obama , efter att ha somnat ifrån leken igår först med sedan vaknat till liv i sisat minuten innan midnatt
Röstade på snurrfian först av alla igår- och inte hunnit delta så mycket sedan imorse då hon frågade habina ang om jag eller Idahoe skulle vara ulvar och hur hon medade med räddingsröster . Fortfarande ett frågetecken för mig - behöver se mer av hennes tankar
12. Habina väljer Truman som middagssällskap, blir fundersam på att bumpo vill ha en hel bankett men tycker att iom ingen ond utanför lyan att det inte borde betyda något och räknar lite på om att det inte borde finnas 6 ulvar och 4 goda (mtp att bybor inte stod med i listan över goda roller) och verkar ha lite matematikproblem då vi ju faktiskt är 12 deltagare i leken och och inte10 :p
Röstade på Idhaoe igår. En andraröst. Alltså jag tycker nog att Habina funderar på ett sätt hon inte brukar göra när hon är ond - så inte i topp för mig att fundera över idag

Å ena sidan tycker jag Habina missförstår min röstning och skriver tankar om mig som känns som de bygger på något jag faktiskt inte gjort. Även efter att jag förklarat så verkar hon inte ändra de tankarna?
Å andra sidan tycker jag också att Q godförklarar sig själv lite väl mycket. Fast kanske inte så mycket att jag skulle rösta på henne pga det, som hemlig gjorde. Men inte lätt när man måste rösta väldigt tidigt och inte har mycket att gå på förvisso, och jag brukar tycka hemlig spelar misstänkt så hon får nog lite benefit of the doubt så länge tror jag.

La en förstaröst på mig igår och något med hur hon frågar Habina ang att hon vill vara kvar iaf nån dag i leken får mig att häja lite på ögonbrynen trots allt
Min fråga rörde att hon la en andraröst på mig med ot-teori + att vilja rädda sig själv. Dels undrade jag varför hon valde just mig (vilket visade sig vara bop) och dels tyckte jag att om hon velat säkra för sig själv i det läget borde hon väl ha lagt en tredjeröst på dig? Det hade gett henne bättre odds än en andraröst på mig ju.

Min fråga rörde att hon la en andraröst på mig med ot-teori + att vilja rädda sig själv. Dels undrade jag varför hon valde just mig (vilket visade sig vara bop) och dels tyckte jag att om hon velat säkra för sig själv i det läget borde hon väl ha lagt en tredjeröst på dig? Det hade gett henne bättre odds än en andraröst på mig ju.
Just nu funderar jag också på om det i själva verket var dig Q som Habina försökte rädda och inte sig själv i första hand. Det skulle ju förklarat varför hon la en andraröst på mig istället för att säkra mera för sig själv genom att rösta på dig...

Alltså jag har bara såna jag är lite smått misstänkt mot och såna jag hoppas är goda, kan ingen göra något superskumt så jag vet vem jag ska rösta på? :arghh:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka