Ge mig ett vettigt skäl till att jag skulle ändra från en ulv till en annan, varför skulle det ge mig mer alibi att rösta på hemlig än på Idahoe?
Du är väääldigt enkelspårig och det känns oerhört ludet.

Det är klart en udda röst på en ulv inte ger alibi? Särskilt inte så länge den är i livet. Jag orkar inte argumentera mer nu, jag har lagt fram mina tankar så nu får väl övriga tänka till.

@cirkus - hur säker är du på att Gabby är ulv?

Jag inser visserligen att det antagligen verkar som jag nu faktiskt försöker skydda Gabby men visst, hon har en urusel röstrad men vafan, det kan hända vem som helst och jag kan ju inte beskylla henne för att följa strömmen.
Varför har Hedinn så svårt att se Niyama som ulv??

Jag sitter på figgan hos grannen dit vi hastigt blev bjudna.

Jag står kvar vid mina tidigare kandidater och har stykts efter Lenas flrsvar av sig.

Cirkus röstarGabby_ossi och Niyama

Niyama röstar på Gabby och LenaH

För att jag litar på Habina gällande cirkus och för att Hedinn känts god och röstningen tyder också på det. Så då blir det Gabby och LenaH kvar.

Röstlista DL5 kl 21.30 (dubbellynch)

19.05 Hedinn röstar på LenaH och Gabby_Ossi
19.45 Cirkus röstarGabby_ossi och Niyama
19.47 Niyama röstar på Gabby och LenaH

LenaH 2
Gabby_Ossi 3
Niyama 1

Jag nojar över Hedinn. Men: LenaH anklagar mig för att vara säker och enkelspårig - fast det är precis tvärtom. Jag var inte alls säker på att lyan röjde sig i den där lynchen, men jag reagerade på att LenaH var så övertygad. Jag har övervägt alternativ nu och är inte alls säker på att Hedinn inte lurar mig, men att LenaH försöker få det till att jag är enkelspårig och säker gör mig inte mindre misstänksam mot henne.

Ska bli intressant att se hur Gabby röstar med tanke på att hon röstade på LenaH igår.

Nu är jag hemma men äter samtidigt, tog lite längre tid i stallet ändå än vad jag hade tänkt :o

Känns :turd: att jag haft så dåligt med tid nu inför en såpass avgörande lynch, känns inte som att jag kan göra så mycket för att rädda mig själv men om jag åker är det såklart extremt viktigt att den andra som lynchas är ond...

Just därför reagerade jag när LenaH skrev dethär

Ni har INTE råd att lyncha mig, då är leken över och goda förlorar.

För om LenaH verkligen skulle vara god och tro att jag är ulv så stämmer ju inte detta? Goda förlorar bara om två goda lynchas och att jag är den som mest säkert kommer åka har ju varit ganska tydligt länge. Så jag tänker att LenaH måste ha försagt sig här, om hon är ulv vet hon ju att jag egentligen är god!

Så sammantaget med detta + vad jag skrev igår så är LenaH högst på min lista. Då återstår Niyama eller Hedinn då jag tror Habina hade info som gör mig ganska säker på att cirkus är god. Och jag får liksom inte ihop det egentligen, för om Hedinn skulle vara ond känns det som väldigt onödigt och riskabelt alibiröstande i DL 1 och LenaH och Niyama i samma lya känns inte heller rätt. Om de nu inte spelar stenhårt på att ge den andra alibi om den ena åker O_o. Eller så var det kanske bara tre ulvar från början och DÅ blir jag nojig för då blir det helt plötsligt mer troligt att det faktiskt blir två goda som står med flest röster ikväll :nailbiting:.

Nu är jag hemma men äter samtidigt, tog lite längre tid i stallet ändå än vad jag hade tänkt :o

Känns :turd: att jag haft så dåligt med tid nu inför en såpass avgörande lynch, känns inte som att jag kan göra så mycket för att rädda mig själv men om jag åker är det såklart extremt viktigt att den andra som lynchas är ond...

Just därför reagerade jag när LenaH skrev dethär

För om LenaH verkligen skulle vara god och tro att jag är ulv så stämmer ju inte detta? Goda förlorar bara om två goda lynchas och att jag är den som mest säkert kommer åka har ju varit ganska tydligt länge. Så jag tänker att LenaH måste ha försagt sig här, om hon är ulv vet hon ju att jag egentligen är god!

Så sammantaget med detta + vad jag skrev igår så är LenaH högst på min lista. Då återstår Niyama eller Hedinn då jag tror Habina hade info som gör mig ganska säker på att cirkus är god. Och jag får liksom inte ihop det egentligen, för om Hedinn skulle vara ond känns det som väldigt onödigt och riskabelt alibiröstande i DL 1 och LenaH och Niyama i samma lya känns inte heller rätt. Om de nu inte spelar stenhårt på att ge den andra alibi om den ena åker O_o. Eller så var det kanske bara tre ulvar från början och DÅ blir jag nojig för då blir det helt plötsligt mer troligt att det faktiskt blir två goda som står med flest röster ikväll :nailbiting:.
Jag har börjat överväga om du är god och Heddan och Niyama är ulvarna.
Varför skyddar de varandra så?

Jag reagerade också på det men tänkte att det finns risk för oavgjort då? Visst står det 3-2, om en god och en ond åker 2-1, om lyckat käk 1-1.

Jag reagerade också på det men tänkte att det finns risk för oavgjort då? Visst står det 3-2, om en god och en ond åker 2-1, om lyckat käk 1-1.

Ja men det är ju knappast samma som att leken tar slut och goda förlorar, först måste ju käket lyckas och med ängel kvar och 2 att välja på är det ända ganska bra chans att det är oförändrat efter natten och då borde de två goda kunna plocka sista ulven. Och även om käket lyckas så är väl 1-1 knappast förlust heller?

Alltså bäst är ju såklart att plocka båda ulvarna (eller den sista om det nu bara skulle vara en) men det är ju knappast lika med förlust om en god och en ond åker?

Ja men det är ju knappast samma som att leken tar slut och goda förlorar, först måste ju käket lyckas och med ängel kvar och 2 att välja på är det ända ganska bra chans att det är oförändrat efter natten och då borde de två goda kunna plocka sista ulven. Och även om käket lyckas så är väl 1-1 knappast förlust heller?

Alltså bäst är ju såklart att plocka båda ulvarna (eller den sista om det nu bara skulle vara en) men det är ju knappast lika med förlust om en god och en ond åker?
Jag ansåg det vara en förlust.

Nej jag håller med. Jag vet inte vem som luras, börjar kännas som att det bara finns en ulv kvar (LenaH) :arghh:

Jag orkar inte riktigt mer nu och efter att ha försökt vrida och vända på det hela så så har jag bestämt mig för att följa den enda jag vet är god och iom Gabbys troliga röst på mig så faller idén om att hon skulle vara god.

LenaH röstar på Niyama och Gabby_Ossi

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka