• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
vem/vilka funderar du över som potentiella ulvar?
Jag vet inte riktigt vem, med tanke på lynchen igår och resonemangen innan så skulle jag sätta Mirtai och bollen__ och kanske GO åt det godare hållet.

Snurris har jag inte mycket att ta på mer än att hon resonerat konstigt vilket jag ifrågasatt tidigare, om hon är ulv eller inte vet jag inte men jag har henne som kandidat, likaså Ileo av samma skäl.

Jag börjar vackla lite nu när du är så på angående @Snurrfian och som om du försöker se skumheter där de inte finns (i mina ögon) jag kan inte begripa varför det är misstänkt att Q i allmänt röstkos chansar på att försöka rädda sig och vad det skulle ha med Snurris att göra. Jag kopplar bara inte. (kan i och för sig beror på min förkylning också). Du och Snurris borde inte sitta i lyan tillsammans och Snurris är skummar än dig.

Hemlig tycker jag också är knepig både i sina resonemang och vill titta närmre på.

Jag vet inte riktigt vem, med tanke på lynchen igår och resonemangen innan så skulle jag sätta Mirtai och bollen__ och kanske GO åt det godare hållet.

Snurris har jag inte mycket att ta på mer än att hon resonerat konstigt vilket jag ifrågasatt tidigare, om hon är ulv eller inte vet jag inte men jag har henne som kandidat, likaså Ileo av samma skäl.

Jag börjar vackla lite nu när du är så på angående @Snurrfian och som om du försöker se skumheter där de inte finns (i mina ögon) jag kan inte begripa varför det är misstänkt att Q i allmänt röstkos chansar på att försöka rädda sig och vad det skulle ha med Snurris att göra. Jag kopplar bara inte. (kan i och för sig beror på min förkylning också). Du och Snurris borde inte sitta i lyan tillsammans och Snurris är skummar än dig.

Hemlig tycker jag också är knepig både i sina resonemang och vill titta närmre på.
Varför sätter du bollen_ och kanske GO åt det godare hållet? Mirtai förstår jag och där håller jag med men vad är det som gör att du inte tror bollen_ och GO är ulvar? Ulvarna vill ju också ha ut tjuvarna tänker jag. edit: därför tycker jag inte röstningen igår säger något om ulvar/goda.

Gabby_Ossi – bollen – Q
Jag vet inte var jag har G_O. Hon var tidig med att lyfta misstankar mot Q vilket talar för att hon inte är tjuv.

hemlig – cirkus – Ileo
hemlig har gjort en hel del teoriande. Hennes första (långa) inlägg var ganska fullt med fel, men det behöver ju inte betyda mer än att hon inte läst ordentligt. Hennes förstaröst på Cirkus talar ju för att hon inte sitter i lyan, men tjuv kan hon ju vara

Ileo – hemlig – Q
Röstade på Q igår efter en del velande. Ser henne inte som trolig tjuv, men inget utesluter att hon är ulv.

LenaH –
G_O – Snurrfian
Jag har vansinnigt svårt att få något som helst grepp om LenaH. Hon röstar inte på Q igår med motiveringen att hon tyckte Q borde ha förvarat sig mer. Är det bara jag som tycker att LenaH känns ovanligt laidback?

Snurrfian – Mirtai – Q
OM hennes röst på mig i DL1 är en räddningsröst så borde det vara ett försök att rädda G_O tänker jag. För om det handlade om att rädda cirkus så borde ju rösten hamnat på G_O som redan hade två röster.

bollen__ - G_O – Q
Börjar komma in i leken, vilket är kul! Första rösten på G_O känns som en hämndröst, inte mycket att säga om. La en tidig röst på Q, utan att ha teoriat något innan. Borde tala för att hon inte är tjuv, men ulv kan hon ju mycket väl vara.

Artline – Hedinn – Snurrfian
Ytterligare en som jag har dåligt grepp om.

Paddington –
LenaH – Snurrfian
Hamnar även hon i gruppen jag inte har koll på.

Lobelia –
Ileo – Q
Lobelia har kommit med en del inlägg idag, men jag har svårt att placera henne.

Varför sätter du bollen_ och kanske GO åt det godare hållet? Mirtai förstår jag och där håller jag med men vad är det som gör att du inte tror bollen_ och GO är ulvar? Ulvarna vill ju också ha ut tjuvarna tänker jag. edit: därför tycker jag inte röstningen igår säger något om ulvar/goda.
Det var omröstningen i kombination med resonemanget innan. Jag har vissa misstankar om roller, men GO är mycket en känsla och hur hon röstade och i viss mån argumenterade.

Var vill du själv sätta henne?
Jag vet inte. Jag är för okoncentrerad för att läsa igenom hennes inlägg. Är du god så kan jag överväga att lita på dig tills vidare (tills hon gör något skumt). Jag tror inte att du som ulv hade skrivit så om Gabby.

Men det slog mig nyss att tjuvarnas bästa vinstchans just nu är att ulvarna ska vinna, dvs de kan vilja hjälpa onda sidan. Är du kompis med Q så vore det livsfarligt att lita på dig :nailbiting:

@Artline - hur tänker du på din röst ikväll? Du har liksom slängt in röster i sista minuten, först på en god och sen på en som inte skulle åka (som jag räknat det, även om BM var bestulen).

Jag vet inte. Jag är för okoncentrerad för att läsa igenom hennes inlägg. Är du god så kan jag överväga att lita på dig tills vidare (tills hon gör något skumt). Jag tror inte att du som ulv hade skrivit så om Gabby.

Men det slog mig nyss att tjuvarnas bästa vinstchans just nu är att ulvarna ska vinna, dvs de kan vilja hjälpa onda sidan. Är du kompis med Q så vore det livsfarligt att lita på dig :nailbiting:
Dig har jag glömt, vilka tror du är åt godare respektive onda hållet? Smyger du eller har jag missat det?

Av kvarvarande deltagare
Gabby
Hemlig
Ileo
Mirtai
Lena
Snurrfian
Bollen
Artline
Paddington
Lobelia

Jag väljer att sätta Mirtai, Gabby och Ileo åt sidan idag.
Jag tycker Mirtais röster talar för sig själv och att Gabby haft en hel del bra resonemang och verkar leta både ulvar/tjuvar. Även Ileo fick jag en känsla av igår som gör att jag lägger henne åt sidan för tillfället.

Artline kan alltid lura mig upp på läktaren men än har jag inte sett ngt som gjort att jag reagerat.

Övriga måste jag nog säga att jag har en del funderingar om: Snurrfian utifrån det jag teoriande om redan igår, vilket Lobelia verkar vilja bortse ifrån och tro att det är bara Qs röst på Snurrfian som gör att jag funderar över henne. Det gör att jag faktiskt undrar över varför Lobelia "skyddar" Snurrfian när hon själv inte kan tala om varför Snurrfian skulle vara god. Hon medger att Snurrfian är skum, men samtidigt tycker hon att jag är skum som misstänker Snurrfian.

bollen tror jag till mycket beror på dagsform och tid och även om hennes röster dag1 och 2 ser enkla ut så tycker jag hon verkar vara mer "på" idag.

Hemlig har jag inte reflekterat över så mycket, men däremot skulle jag gärna se vad som gör att hon ser ngt hos Ileo som jag själv inte ser/missar. Jag tycker att Ileos sätt att "vända" igår talar till hennes fördel, samtidgt kanske jag är så insnöad på att det bara brukar vara två sidor så jag tänker inte på att det är en sida till i den här leken och jag kan ta någon för god när den egentligen är på andra sidan.

Slutligen LenaH då... jag hoppas verkligen att hennes ulvradar kommit tillbaka rätt kalibrerad från reparationen snart. Just nu vet jag inte riktigt var jag har henne och skulle gärna se att hon kommer in och skriver lite ganska så snart.

Va? Det stämmer ju inte, det lönar inbrottstjuven mer att hjälpa den goda sidan än ulvarna eftersom häxan är död medan siaren är vid liv. Hur tänker du nu egentligen?

Jag mår rätt dåligt och har haft full fart hela dagen så jag ber om ursäkt redan nu för att jag inte hänger med. Jag har fullt upp att ens försöka få ihop vad ni skriver. :( Värst är väl att jag verkligen inte får bli sjuk just nu... :arghh:

Va? Det stämmer ju inte, det lönar inbrottstjuven mer att hjälpa den goda sidan än ulvarna eftersom häxan är död medan siaren är vid liv. Hur tänker du nu egentligen?
Glöm det jag sa, läste vinstvillkoren igen och du har ju helt rätt Artline, det är jag som är totalt förvirrad. :banghead:

Hemlig har jag inte reflekterat över så mycket, men däremot skulle jag gärna se vad som gör att hon ser ngt hos Ileo som jag själv inte ser/missar. Jag tycker att Ileos sätt att "vända" igår talar till hennes fördel, samtidgt kanske jag är så insnöad på att det bara brukar vara två sidor så jag tänker inte på att det är en sida till i den här leken och jag kan ta någon för god när den egentligen är på andra sidan.
Jag reagerade på det jag citerade igår, att hon försvarade q men sen ändrade sig och röstade där.
Det var mer än känsla än en vetskap om var jag har henne som gjorde att jag röstade där.
Hon anklagade mig för virrighet (dock är vi inte vana att spela ihop) men sen känns hon inte helt icke-förvirrad själv.

Mirtai tycker jag känns genuint god och letande allt annat än goda, så där håller jag med dig.

Artline har jag svårt att placera.

Snurrfian likaså, sen är ju frågan om hon är tjuv och ulvarna ville ha ut henne eller om hon är ulv och goda röstade på henne (och kanske en tjuv). Eller om hon helt enkelt är god och ulvarna (och ev tjuven) röstade på henne. Har jag missat nån variant nu?

@Snurrfian - ta det lugnt, tänk på dig själv :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka