• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad tiden rinner iväg, den enda jag känner mig hyfsat säker på just nu är Mirtai som jag tror är god. Hennes röst i dl1 talar för att hon inte är ulv och jag tror inte inbrottstjuven hade lagt upp q för lynch som Mirtai gjorde.

Det var många som röstade på Snurrfian igår och efter att ha tittat igenom vad hon skrivit håller jag med om att det var skumt att göra en så stor grej av cirkus röst.

Jag har ju varit inne en del på hemlig. Jag tycker inte förvirringen i dl1 är tillräckligt för att placera henne som ulv eller tjuv men i kombination med att hon verkar veta att vi är på olika sidor tycker jag nog ändå att hon är rätt så skum faktiskt. Skummare än Snurrfian därför:
Ileo röstar på hemlig
Det är fullt möjligt att hemlig är tjuv men jag tror inte hon som ulv hade röstat på Cirkus i första lynchen

Dag 3 dl 21.30
21.13 Mirtai röstar på Artline
21.23 hemlig röstar på Ileo
21.24 Gabby_Ossi röstar på Artline
21.24 Ileo röstar på hemlig
21.25 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Lobelia röstar på snurrfian
21.30 Snurrfian röstar på Paddan
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 bollen__ röstar på Snurrfian

Senast ändrad:
Jag får tidsbrist igen å har inte hunnit kika igenom mer, jag har 4personer (inkl mig själv) jag har lagt åt sidan och 6 personer jag ska mappa in på 3-4 onda och 2-3goda roller. Så just nu får jag gå på magkänslan.

Paddington röstar på Snurrfian (hoppas du mår bättre snart :heart ) pga tidigare teorier, konstiga resonemang och Qs röst på henne igår.

Jag måste få ihop en röst och just nu är allt en röra, undrar om jag har feber?

Jag väljer lite mellan Snurris, hemlig och Ileo. Ileos spelstil har jag ingen koll på men det är mycket jag har ifrågasatt där men mest småsaker. Snurris har haft en del konstiga resonemang som jag hakat upp mig på liksom hemlig.

Trots allt så känns Snurfian mest märklig, och hon har reagerat stort även på små misstankar.

Lobelia röstar på snurrfian

Jag försöker mig på en sammanställning av mina förvirrade tankar, Ileo verkar en aning förvirrad i sina tankar men verkar å andra sidan vrida och vända på saker.
Paddington verkar å sin sida har bestämt sig för att jag är ond, jag skulle vilja säga att även Lobelia verkar ha bestämt sig för att jag är på fel sida, men sen verkar de ha rykt ihop om varför de tycker att jag är misstänkt, det känns som en väldigt knepig diskussion men samtidigt är jag inte med, så jag kan ha missförstått hela grejen. :crazy:
Men för att rösta så tycker jag att Paddington har snöat in på mig och verkar inte vilja se andra möjligheter och det gör att jag tror att hon antingen är kollega med Q eller med Cirkus och det gör Snurrfian röstar på Paddan.

Artline röstar på Snurrfian.
Mycket för att jag inte har så mycket val.. Sedan tyckte jag reaktionen på Cirkus röst var konstig. Även bollen och Lena teorin. Men samtidigt känns det som något som en god Snurr hade kunnat lyckats med också

Hemlig som också har röster tror jag inte är ulv och Ileo vet jag inte hur hon tänker riktigt med hemligrösten.

Förlåt! Jag tvärfastnade i annat och tiden gick jättefort. Jag vet varken ut eller in men:
bollen__ röstar på Snurrfian
för att hon tycker att jag och lenah försökte rädda cirkus

För att fortsätta med vad jag tänker så tycker jag att det finns en hel del som talar för att Mirtai skulle kunna höra till den goda sidan, Artline blir jag fundersam på, mest för att det känns som om hon glider med och gör inget väsen av sig.
LenaH och bollen funderar jag fortfarande över, det känns som om det är något som skaver med dem men jag vet inte vad.

Tråkigt att du är irriterad men det här är de två inlägg om Snurrfian jag hittar att du skrev igår, du kanske skrev fler som jag missat? Sedan röstade du på Q.

Det jag tycker är konstigt är att du faktiskt inte funderar över vad det innebär att Q röstade på Snurrfian, är det för att hon ville ge Snurrfian alibi eller är det för att kasta misstankar emot henne - precis vad jag skrev i mitt inlägg - men där du valde att bara se ena delen.

Mina funderingar om Snurrfian och Q är en del i en helhet. varför ska man inte ta allt i beaktande?

Man kan både titta på detaljer och ta allt i beaktande. Jag tittade just där på en detalj som jag inte tycker stämmer.

Gabby - Hemlig säger att hon är god :p
Hemlig - Tror jag inte är ulv, kanske tjuv mest för att hon kändes för lik Q
Ileo - Jag vet min roll.. Att hon inte röstade på mig utan på hemlig gör att jag inte tror hon är ulv även om det är fullt möjligt.
Mirtai - Tror jag är god pågrund av Q grejen
Lena - Jag har ett svagt minne av att hon skrev något jag funderade på men jag minns inte vad :o Neutral tillsvidare
Bollen - ingen åsikt.
Paddington - Lät god och vettig i ett teoriinlägg. Känns god. Men jag jag tycket dock hennes reaktion på att flera röstade på snurrfian igår. Känns förvirrande.
Lobelia - Kändes som en god Lobelia som gräver efter onda men inte tillräckligt för att jag ska tro att hon är god än.

Jag får inget grepp om leken när jag läser/skummar igenom den i mobilen, samt när jag är flera sidor efter :down: Jag hade varit mycket bättre om jag hade tid och energi för att sitta med leken dygnet runt :p

Bra gjort att ni hittade en ulv!

Nu undrar jag över de som röstat på Snurrfian två dagar i rad. Superalibi eller kan de avskrivas som ulvar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka